Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Prev Vorige Bericht   Volgende Bericht Next
Oud 2 February 2004, 18:56   #1
Weirdo Me
Guest

Standaard Sex voor het huwelijk.

Ik moet denk ik maar beginnen met te melden dat ik Islamitisch ben. Ik ben dus ook Islamitisch opgevoed.
Dingen zoals alcohol drinken en sex voor het huwelijk hebben, waren 'verboden'. Dat alcohol verboden is,daar kon ik nog bijkomen, (het is slecht voor je gezondheid en vaak ook duur). Ik drink dan ook geen druppel alcohol.

Maar dat je geen sex mag hebben voor het huwelijk vond ik vreemd. Waarom wel na het huwelijk? Waarom geven die papiertjes jou toestemming sex te hebben met degene van wie je houdt? Wat stelt het huwelijk nou eigenlijk voor? Deze vragen stelde ik mezelf. Ik ben tot de conclussie gekomen dat ik voor mezelf maagd zijn tot het huwelijk zeker niet belangrijk vind! Sex is natuurlijk een bijzonder iets, dat je moet koesteren, maar wachten tot het huwelijk als je echt van iemand houdt? Je zou daarna trouwens ook toch met diegene kunnen trouwen? Ik vind dat als je bij iemand het gevoel hebt dat het goed zit, je zeker sex mag hebben.
En ik denk dat ik daar als Islamitisch meisje nogal alleen insta.
Maar dat maakt me niks uit. Helaas vinden mensen je (in deze samenleving) meteen een 'slet' als je dat denkt
Toch hou ik me vast aan mijn standpunt. En ik vind het, vanzelfsprekend, een goed standpunt.

Ik vraag me af hoe jullie over sex voor het huwelijk denken.
Wacht jij op de 'ware'? (de ware kan ook je vriend zijn, waarmee je nog niet getrouwd bent!)
  Met citaat antwoorden

Berichting Regels