Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Antwoord

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 13 February 2004, 14:49   #1
bloempjuh
Guest

Standaard Vijf jaar

Vandaag is het vijf jaar geleden dat mijn pap dood ging. Ik vind het nog steeds moeilijk enzo. Hebben jullie iets met data en overleden personen?

Ik vind zijn verjaardag elk jaar weer klote en de 13e februari.. Heel gek, dat een paar cijfertjes (lees: een datum) je hele dag naar de ***** helpen.
  Met citaat antwoorden
Oud 13 February 2004, 15:46   #2
anouk
**Loves Anouk**

anouk's Avatar

Standaard

Ja, ik snap wel dat je je die dag klote voelt. Mischien zou je kunnen proberen om die dag juist iets leuks te doen, om hem goed te herrineren ofzo. Dat zou hij denk k ook wel willen.
Maar snap wel heel goed dat je je dan de hele dag k*t voelt.
Sterkte iig!
Oud 13 February 2004, 16:54   #3
Desert Rose
Guest

Standaard

Ja...Ik ben op 14 December jarig en op 15 December is de overlijdingsdatum van mijn oma..Dat is altijd dus heel dubbel die dagen...

En ook 26 December (Kerst) en 1 Januari (Nieuwjaar) zijn de geboortedag en overlijdingsdag van mijn neefje...Het zijn dan 'feestdagen' maar het is dan moeilijk om feest te vieren..
  Met citaat antwoorden
Oud 16 February 2004, 16:44   #4
0Vera
Lid

Standaard

het is niet raar, ik ben zelf nooit zo met dat soort dingen bezig, maar ik heb bij sommige data wel een "raar" gevoel omdat het bijvoorbeeld toen aan of uitging met mn ex.
Het belangrijkste lijkt me dat je toegeeft voor jezelf dat je dit gevoel op die dag hebt, en dat het helemaal niet erg is om te voelen wat je voelt. Misschien helpt het om die dag iets te plannen dat je speciaal voor je vader (in jouw geval) doet, bijvoorbeeld naar zn graf gaan om een bloem neer te leggen of een kaarsje aan te steken, en het daarna van je af te zetten.

Zoek lekker veel afleiding maar ga jezelf niet dwingen "happy thoughts" te hebben; doe liever iets neutraals.

Het wordt nooit leuk maar er valt wel iets te doen aan de zwaarmoedigheid van "die" dag
2-4-04 21:51 Getrouwd met Sandraatje :)
0Vera is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 February 2004, 20:06   #5
AMF
Super Lid

AMF's Avatar

Standaard

Citaat:
Originally posted by 0Vera
het is niet raar, ik ben zelf nooit zo met dat soort dingen bezig, maar ik heb bij sommige data wel een "raar" gevoel omdat het bijvoorbeeld toen aan of uitging met mn ex.
Het belangrijkste lijkt me dat je toegeeft voor jezelf dat je dit gevoel op die dag hebt, en dat het helemaal niet erg is om te voelen wat je voelt. Misschien helpt het om die dag iets te plannen dat je speciaal voor je vader (in jouw geval) doet, bijvoorbeeld naar zn graf gaan om een bloem neer te leggen of een kaarsje aan te steken, en het daarna van je af te zetten.

Zoek lekker veel afleiding maar ga jezelf niet dwingen "happy thoughts" te hebben; doe liever iets neutraals.

Het wordt nooit leuk maar er valt wel iets te doen aan de zwaarmoedigheid van "die" dag
mooi gezegd

Berichting Regels