Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Leerlingen.com > Feedback & Mededelingen
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Feedback & Mededelingen Hier kun je terecht met alle mogelijke vragen, klachten, opmerkingen en verbeterpunten voor het forum.

Gesloten onderwerp

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 15 February 2004, 17:59   #1
Impressions
Lid

Impressions's Avatar

Standaard Ban op aanvraag/Klachten over users --> ban

Ik zat net te denken (niet lachen) en ik kreeg het idee om bijvoorbeeld als een user hier op ll.com door een heleboel leden niet leuk gevonden wordt dat hij dan gewoon gebanned word
Zoiets als Forza, hij verpest(te) de sfeer voor iedereen, maar omdat hij nog niks radicaals fout had gedaan werd hij eerst nog niet gebanned (wat later rechtgezet wordt) Ik had dus het idee
om bijvoorbeeld een (anoniem?) klachtentopic te maken waar mensen konden zeggen/stemmen dat ze zich aan een bepaalde user irriteren en dat ze hem weg willen hebben, en dan bijvoorbeeld bij een 'irritatie-percentage' van 80% (dus 80% of meer irriteert zich) dat de user een OW/ ban ofzo krijgt.

Dus niet dat iemand in z'n eentje een ban-aanvraag doet, maar dat als er meerdere mensen zich irriteren dat er dan een poll/topic o.i.d. geopend kan worden erover?
Is dat een idee?
Impressions is offline  
Oud 15 February 2004, 18:03   #2
Nickchange
Lid

Nickchange's Avatar

Standaard

Wat een onzin

Dat gaat nog meer knuffel en kusjes topics opleveren om te slijmen
Nickchange is offline  
Oud 15 February 2004, 18:03   #3
Setragasj
mycodenameis:edman

Setragasj's Avatar

Stuur een bericht via MSN naar Setragasj
Standaard

een idee maar geen geweldig idee waar je van zegt wauw wat een goed idee ofzo
Oud 15 February 2004, 18:03   #4
Irene!!!!
Guest

Standaard

Das idd wel een goed idee.. Alleen niet echt eerlijk tegenover die persoon vind ik.. dan zou het percentage eerder op 90-95% moeten liggen denk ik. Maar ik vind dit wel een goed idee.. je hebt namelijk van die mensen die hier alleen zitten om mensen dwars te zitten. Wat ook wel zou moeten denk ik, is dat die persoon eerst iets van 2 maanden een kans krijgt zodat iedereen die persoon kan leren kennen enzo. (iedereen is irri als newbie )

Ik denk trouwens niet dat dat anoniem kan?

Iig: ik stem voor

Oud 15 February 2004, 18:08   #5
AmbyPur
Lid

Standaard

dat lijkt me niet handig. vooral niet met een poll, dat kan nooit eerlijk gaan (mensen die voor de lol stemmen, mensen die vaker stemmen etc.)

het zou misschien wel kunnen dat er een regel bij komt.. dat als er echt veel serieuze klachten over het storende gedrag een bepaalde user is, dat de staff over kan gaan tot een OW of tot een ban, dat een regel dus is dat een goede sfeer gehandhaafd dient te worden en continu irritant/storend gedrag niet gewenst is.

het zal moeilijk blijven omdat het relatieve begrippen zijn en gebaseerd is op persoonlijke meningen... maar het is denk ik een beter idee dan die polls
AmbyPur is offline  
Oud 15 February 2004, 18:12   #6
Impressions
Lid

Impressions's Avatar

Standaard

Citaat:
Originally posted by AmbyPur
dat lijkt me niet handig. vooral niet met een poll, dat kan nooit eerlijk gaan (mensen die voor de lol stemmen, mensen die vaker stemmen etc.)

het zou misschien wel kunnen dat er een regel bij komt.. dat als er echt veel serieuze klachten over het storende gedrag een bepaalde user is, dat de staff over kan gaan tot een OW of tot een ban, dat een regel dus is dat een goede sfeer gehandhaafd dient te worden en continu irritant/storend gedrag niet gewenst is.

het zal moeilijk blijven omdat het relatieve begrippen zijn en gebaseerd is op persoonlijke meningen... maar het is denk ik een beter idee dan die polls
Ja, dat is waar. Het is niet zo dat ik mijn idee ultiem vind ofzo, ik heb het juist nu in z'n vroege fase al gepost om te kijken of jullie verbeteringen kunnen vinden ofzo

Maar idd, wat je zegt. Moeilijk zal het altijd blijven.
Impressions is offline  
Oud 15 February 2004, 18:13   #7
AmbyPur
Lid

Standaard

ik zal het ff in staff zetten, vragen wat ze er van vinden op zich vind ik het geen slecht idee hoor, omdat de meeste staffmembers zich toch graag strak aan de regels houden en daardoor kunnen irritante users die toch eigenlijk niets fout doen geen straf krijgen...
AmbyPur is offline  
Oud 15 February 2004, 18:14   #8
WishfulDreaming
-

WishfulDreaming's Avatar

Standaard

Nee, 100% niet nodig

Wanneer mensen zich ergeren aan een post van een persoon, moet er slechts op "report to moderator" gedrukt worden.

Wij zullen dan ook ALTIJD kijken of die post door de vingers gezien kan worden of niet. Wanneer dat niet kan, krijgt de desbetreffende persoon een OW... En 3x OW is een ban...

Ik vind dat systeem al goed genoeg
Anders gaan mensen misschien samenhangen tegen één bepaalde persoon, en da's natuurlijk ook niet de bedoeling...
WishfulDreaming is offline  
Oud 15 February 2004, 18:25   #9
Impressions
Lid

Impressions's Avatar

Standaard

Citaat:
Originally posted by Saartje18
Nee, 100% niet nodig

Wanneer mensen zich ergeren aan een post van een persoon, moet er slechts op "report to moderator" gedrukt worden.

Wij zullen dan ook ALTIJD kijken of die post door de vingers gezien kan worden of niet. Wanneer dat niet kan, krijgt de desbetreffende persoon een OW... En 3x OW is een ban...

Ik vind dat systeem al goed genoeg
Anders gaan mensen misschien samenhangen tegen één bepaalde persoon, en da's natuurlijk ook niet de bedoeling...
Maar als een user nou een heleboel posts maakt die ieder voor zich nét door de vingers gezien kunnen worden, dan irriteren een heleboel zich er grenzeloos aan, maar dan wordt er niks aan gedaan lijkt me. En daarvoor is mijn idee o.i.d. misschien geschikt?
Impressions is offline  
Oud 15 February 2004, 18:27   #10
WishfulDreaming
-

WishfulDreaming's Avatar

Standaard

Citaat:
Originally posted by elvenkindje
Maar als een user nou een heleboel posts maakt die ieder voor zich nét door de vingers gezien kunnen worden, dan irriteren een heleboel zich er grenzeloos aan, maar dan wordt er niks aan gedaan lijkt me. En daarvoor is mijn idee o.i.d. misschien geschikt?
Wanneer je meerdere keren een Report krijgt over één persoon, of zelfs over één post, zal bij jou ook wel een lichtje gaan branden zeker? Geloof mij dat zo'n gevallen direct in staff besproken worden...

... Dit bovenstaande leid in mijn ogen alleen tot vriendjespolitiek
en ik weet niet eens óf het idee wel realiseerbaar is met de soorten polls die je kan maken hier
Oud 15 February 2004, 18:33   #11
dext0r
veteraan

dext0r's Avatar

Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

Citaat:
tegen

als iemand gebanned moet worden is dat wel aan de staff over te laten...
beheerders kunnen zelfs ingeval van overtredingen eerder overgaan tot een ban..
ik denk niet dat de users mogen stemmen over wie nou wel of niet toegelaten mag worden puur op persoonlijke voorkeur...
Oud 15 February 2004, 18:41   #12
Impressions
Lid

Impressions's Avatar

Standaard

Mja, ik weet niet hoe het er in staff aantoe gaat, ben er nooit geweest dus zulke dingen kan ik niet weten natuurlijk
Impressions is offline  
Oud 15 February 2004, 18:48   #13
PFP
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by dext0r
hypocriet aangezien dit wel het geval is in het mannenforum

Oud 15 February 2004, 18:52   #14
Nightwolf
Nerd

Nightwolf's Avatar

Standaard

Citaat:
Originally posted by Nightwolf
dex haalt de woorden uit mijn mond
Nightwolf is offline  
Oud 15 February 2004, 18:53   #15
dext0r
veteraan

dext0r's Avatar

Standaard

Citaat:
Originally posted by PFP
hypocriet aangezien dit wel het geval is in het mannenforum
wie zegt dat ik het over die gang van zaken eens ben...? het is nu dan de gang van zaken zoals het eraan toe gaat,...
maar de juiste oplossing lijkt het mij niet.
ik zie liever dat de staff daar gewoon over oordeelt..
(maar och, dan hou je evengoed nog persoonlijke voorkeur toch? valt altijd wel wát te beklagen )

bovendien gaat het dan enkel om een subforum en niet een algeheel forum...dat maakt het dekkingsgebied alweer wat kleiner..
Oud 15 February 2004, 18:54   #16
AmbyPur
Lid

Standaard

Citaat:
niet puur persoonlijk.. op deze manier wordt het contact tussen wat de users willen wat staff doet wel beter.

stel, user eeh ABC is vrij irritant en heeft nauwelijks posts met een beetje nuttige inhoud.. maar volgens 'de' regels doet hij niets fout. zou er in Staff gestemd worden kan het zijn dat een kleine meerderheid er voor stemt dat hij niet gebanned mag worden oid. Maar stel dat ook de mening van de users mee gaat tellen daar in.. dat verandert de zaak wel denk ik.
AmbyPur is offline  
Oud 15 February 2004, 18:56   #17
WishfulDreaming
-

WishfulDreaming's Avatar

Standaard

Als ie niets fout doet moet die toch niet weg ?

De regels zijn er toch voor iets opgesteld? Of moeten we die dan gaan vervangen door het irritatie-gedoe van iemand ?
Oud 15 February 2004, 18:56   #18
dext0r
veteraan

dext0r's Avatar

Standaard

Citaat:
niet puur persoonlijk.. op deze manier wordt het contact tussen wat de users willen wat staff doet wel beter.

stel, user eeh ABC is vrij irritant en heeft nauwelijks posts met een beetje nuttige inhoud.. maar volgens 'de' regels doet hij niets fout. zou er in Staff gestemd worden kan het zijn dat een kleine meerderheid er voor stemt dat hij niet gebanned mag worden oid. Maar stel dat ook de mening van de users mee gaat tellen daar in.. dat verandert de zaak wel denk ik.
zullen we dan in overleg met de overheid de (irritante) allochtonen ook maar het land uit zetten? want een meerderheids belang van de inwoners van dit land vind ze waarschijnlijk ook maar irritant ..

zelfde kwestie krijg je dan voorgelegd.. en dat kan en mag gewoon niet gebeuren...

met dit soort regels streef je naar een utopie....
Oud 15 February 2004, 19:16   #19
Impressions
Lid

Impressions's Avatar

Standaard

@Dext0r: Staat er niet ergens in de regels iets van

Citaat:
De goede sfeer moet gehandhaaft blijven
En als je dan users hebt die telkens net de regels tot het uiterste weten te buigen, dan krijg je irritatie, ook vanuit de staff (want dat zijn ook mensen, hoewel daar weleens twijfel over bestaat ), en als irritatie komt verdwijnt ook de goede sfeer...
Impressions is offline  
Oud 15 February 2004, 19:32   #20
Stevie
Lid

Stevie's Avatar

Standaard

Citaat:
@Dext0r: Staat er niet ergens in de regels iets van

En als je dan users hebt die telkens net de regels tot het uiterste weten te buigen, dan krijg je irritatie, ook vanuit de staff (want dat zijn ook mensen, hoewel daar weleens twijfel over bestaat ), en als irritatie komt verdwijnt ook de goede sfeer...
Ik denk dat dit dan juist een averechts effect heeft. Als je iemand niet mag, ga je dat toch even melden en als je genoeg medestanders hebt wordt diegene nog gebanned ook. Dit bevordert groepjesvorming ("...dus als je ook even ervoor wilt stemmen dat hij gebanned wordt") en wekt alleen maar meer irritatie op, denk ik.
Oud 15 February 2004, 19:38   #21
Impressions
Lid

Impressions's Avatar

Standaard

Citaat:
Originally posted by Stevie
Ik denk dat dit dan juist een averechts effect heeft. Als je iemand niet mag, ga je dat toch even melden en als je genoeg medestanders hebt wordt diegene nog gebanned ook. Dit bevordert groepjesvorming ("...dus als je ook even ervoor wilt stemmen dat hij gebanned wordt") en wekt alleen maar meer irritatie op, denk ik.
Daar zit wel wat in, maar het is (in mijn idee) niet de bedoeling dat de users zelf het laatste woord hebben om andere users te bannen, maar dat het 'slechts' een richtlijn is voor de Staff. Iets in die geest
Impressions is offline  
Oud 15 February 2004, 19:58   #22
Nightwolf
Nerd

Nightwolf's Avatar

Standaard

daarom hebben wij ook het laatste woord en niet jullie
Nightwolf is offline  
Oud 15 February 2004, 20:15   #23
Impressions
Lid

Impressions's Avatar

Standaard

Citaat:
Originally posted by Nightwolf
daarom hebben wij ook het laatste woord en niet jullie
Echt waar?

ahum, even serieus. Maar is dit dan niet een goed idee als richtlijn, want soms heeft de Staff niet helemaal een goed beeld wat wel en niet tegen de regels is
Impressions is offline  
Oud 15 February 2004, 20:28   #24
Headliner
Slechtst Geklede Forummer

Standaard

goed idee zeg
als 1 iemand zegt dat hij hem/haar niet mag loopt zeker 75% met diegene mee, hoppa .... meteen een ban voor die ene user
Headliner is offline  
Oud 15 February 2004, 20:32   #25
bartje518
Aachen TSV

bartje518's Avatar

Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Originally posted by Headliner
goed idee zeg
als 1 iemand zegt dat hij hem/haar niet mag loopt zeker 75% met diegene mee, hoppa .... meteen een ban voor die ene user
Ik irriteer mij aan de avatar van Headliner Zullen we stemmen om hem dan maar een bannetje te geven?
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline  
Oud 15 February 2004, 20:33   #26
WishfulDreaming
-

WishfulDreaming's Avatar

Standaard

Citaat:
Originally posted by bartje518
Ik irriteer mij aan de avatar van Headliner Zullen we stemmen om hem dan maar een bannetje te geven?
Oud 15 February 2004, 20:39   #27
Nightwolf
Nerd

Nightwolf's Avatar

Standaard

Citaat:
Echt waar?

ahum, even serieus. Maar is dit dan niet een goed idee als richtlijn, want soms heeft de Staff niet helemaal een goed beeld wat wel en niet tegen de regels is
geef eens een voorbeeld
Nightwolf is offline  
Oud 15 February 2004, 21:00   #28
The Phit
Guest

Standaard

slecht ID

Oud 15 February 2004, 21:07   #29
electricity
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by Phitje
slecht ID
ja inderdaad.
slaat nergens op, dan heb je echt van, ik vind jou niet lief dus jij moet weg. hoewel sommige wel ontzettend irritant zijn, hebben ze evenveel recht om hier te zijn als de rest

behalve als ze overtredingen maken dan.

Oud 15 February 2004, 21:12   #30
bootje
Meest gerespecteerde forummer

bootje's Avatar

Standaard

jaaaaaaa dan kunnen we allen lekker samenspannen
hoe zwak...
Oud 15 February 2004, 21:59   #31
LoeLoe

LoeLoe's Avatar

Standaard

Ik ben tegen het idee

Dex verwoordt heel goed hoe ik erover denk, daar heb ik neits meer aan toe te voegen.

Ik vind dat dit soort dingen binnen de staff opgelost moeten worden. Als je je ergert aan mensen, kun je dit nog altijd reporten. Wij zorgen voor de verdere afhandeling
Oud 15 February 2004, 22:04   #32
koelkast
ubergruber

koelkast's Avatar

Stuur een bericht via AIM naar koelkast
Standaard

laten we die beslissingen gewoon aan de staf leden en beheerders over laten. als je echt zo een probleem hebt met een gebruiker is een pm of email zo verzonden waar je al je argumentatie in neer kunt zetten en ook kunt vermelden dat je niet je naam wil terug zien als zender van de email.

pols zetten aan tot fraude, kliekjes vorming en vriendjes politiek. alle leden er in betrekken is een bizar streven naar een soort van schijn democratie.

hoe lang zou het alleen al duren voordat alle users gestemt hebben op een dergelijke pol
Oud 15 February 2004, 22:21   #33
Impressions
Lid

Impressions's Avatar

Standaard

Maarehm, (n00b vraag), wat gebeurt er dan precies als je Report doet? Komt er dan een topic in staff, word er een PM gestuurd naar moderator of wat?
Impressions is offline  
Oud 15 February 2004, 22:37   #34
dext0r
veteraan

dext0r's Avatar

Standaard

Citaat:
Maarehm, (n00b vraag), wat gebeurt er dan precies als je Report doet? Komt er dan een topic in staff, word er een PM gestuurd naar moderator of wat?
iedere moderator van desbetreffende forum krijgt een email.
komt er dus herhaaldelijk een reported post binnen over een user...dan kan ik mij gaan beroepen op overleg binnen de staff wat met deze user te moeten doen.
Oud 22 February 2004, 19:02   #35
chica
Bianca

chica's Avatar

Stuur een bericht via MSN naar chica
Standaard

Citaat:
Originally posted by koelkast
laten we die beslissingen gewoon aan de staf leden en beheerders over laten.
We hebben een tijdje terug gezien dat die soms prima beslissingen over zulke zaken kunnen maken.
chica is offline  
Oud 22 February 2004, 19:53   #36
WishfulDreaming
-

WishfulDreaming's Avatar

Standaard

Citaat:
Originally posted by chica
We hebben een tijdje terug gezien dat die soms prima beslissingen over zulke zaken kunnen maken.
Verklaar u nader
Oud 22 February 2004, 19:56   #37
PFP
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by koelkast
laten we die beslissingen gewoon aan de staf leden en beheerders over laten. als je echt zo een probleem hebt met een gebruiker is een pm of email zo verzonden waar je al je argumentatie in neer kunt zetten en ook kunt vermelden dat je niet je naam wil terug zien als zender van de email.

pols zetten aan tot fraude, kliekjes vorming en vriendjes politiek. alle leden er in betrekken is een bizar streven naar een soort van schijn democratie.

hoe lang zou het alleen al duren voordat alle users gestemt hebben op een dergelijke pol
en hiermee haal je meteen het systeem van het meiden/mannen forum onderuit

Oud 22 February 2004, 20:27   #38
Eelcotje
Guest

Standaard

Citaat:

Oud 22 February 2004, 22:17   #39
The Phit
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by Eelcotje

Oud 22 February 2004, 22:43   #40
AmbyPur
Lid

Standaard

Heeft iemand nog iets nuttigs toe te voegen? Oftewel een goed argument vóór? Anders kan ie net zo goed dicht ofzo.. '
AmbyPur is offline  
Oud 22 February 2004, 23:21   #41
bartje518
Aachen TSV

bartje518's Avatar

Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Originally posted by Phitje
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline  
Oud 23 February 2004, 01:49   #42
Tyskie
Lid

Tyskie's Avatar

Standaard

Citaat:
Originally posted by Saartje18
Verklaar u nader

Cynisme waarschijnlijk, Belg.
Oud 23 February 2004, 10:09   #43
WishfulDreaming
-

WishfulDreaming's Avatar

Standaard

Citaat:
Originally posted by Tyskie
Cynisme waarschijnlijk, Belg.
Cynisme my ass...

Ofwel zeg je WAAROM je het zo sarcastisch/cynisch bedoeld, maar ga niet zonder reden met loze woorden rond iemand oren slaan. Zeg waarom je het zo vind, of hou gewoon je mond...
Oud 23 February 2004, 10:10   #44
WishfulDreaming
-

WishfulDreaming's Avatar

Standaard

Citaat:
Heeft iemand nog iets nuttigs toe te voegen? Oftewel een goed argument vóór? Anders kan ie net zo goed dicht ofzo.. '
Ach... Hier komt toch niets zinnigs meer uit.

Indien mensen nog serieuze dingen wouden melden in dit topic, of nog énige toevoeging wilden doen, PM mij of Amby dan maar
Gesloten onderwerp

Berichting Regels