|
Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen. |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#1 |
Guest
|
![]()
Hallo mensen,
Ik had een vraagje.. Ik heb mijn hele leven al een soort van negatief zelfbeeld gehad. Ik ben nooit echt tevreden geweest met mezelf.. Niet op het gebied van uiterlijk, maar ook niet op het gebied van innerlijk.. Ik vind mezelf niet knap, en qua karakter te liefdadig.. Laat teveel over me heen lopen, omdat ik bang ben dat ik mijn vrienden kwijt te raken als ik ze grote bek geef.. Ook stel ik mensen boven mezelf... Mijn vriendin vind ik veel belangrijker als mezelf, ik doe alles voor mijn vriendin...Ook al kan het mijzelf slechtere situaties bezorgen... ![]() Vooral sinds me pubertijd ben ik extra onzeker over mijzelf.. Mijn vrienden hadden altijd vriendinnetjes, als het uitging met de een hadden ze binnen 2/3 dagen hooguit een week een nieuwe.. En ik had nooit een vriendin, ik werd altijd gezien als de "goede vriend" en "de grote broer". Ik ging altijd veel om met meisjes, maar ik kreeg nooit met ze. Altijd als ik een vriendin van me leuk begon te vinden kreeg ik hetzelfde antwoord. "Je bent een te goede vriend, wil je vriendschap niet kwijt." Sinds me 13e ben ik ook op karate gegaan, en ben ik begonnen met me spieren trainen. Om te kijken als ik mezelf gewoon gespierd maakte, ik maybe populairder zou zijn... Maar guess what?? het werkte niet.. ![]() Mijn eerste vriendin kreeg ik pas op mijn 17e Ik was echt helemaal verliefd op dr.. Ze was mijn alles... En toen ging ze vreemd ![]() Mijn hart was gebroken, en ik wilde alle meisjes terugpakken om wat ze mij had geflikt... En toen opeens werd ik populair ![]() Ik kon praktisch krijgen wie ik wilde, me gemiddelde relatieduur was 2/3weken... en als het uitging, had ik binnen een week iemand anders... In 2003 heb ik van januari t/m augustus 15 vriendinnen gehad en met iets van 40 meisjes gezoend ![]() En toen gebeurde het weer... Ik werd weer verliefd... Kreeg het meisje, meisje ging op vakantie.. en ze ging weer vreemd.. Weer me hart gebroken... En toen gaf ik de hoop op.. Ik d8 nooit meer iemand tegen te komen, en nooit meer verliefd te kunnen worden... En toen kwam vorig jaar Sophia.. Mijn ideaal droommeisje.. en zij bleek mij ook leuk te vinden.. en nu hebben we al bijna 5 maanden.. Maar nu heb ik last van de gedachte dat ik mezelf te min voor haar voel.. ![]() Iedere x als ik zie dat een jongen een bericht bij haar zet op een site, of als ze op msn praat met een jonge.. Ben ik bang haar te verliezen, dat ze die jongen leuk gaat vinden.. En bij mij ook vreemdgaat, of mij gewoon dumpt omdat ze me ook gebruikte,ofzoiets... Ze zegt wel altijd dat ze me nooit kwijt wil, maar om een of andere reden dringt dat nooit goed door. Ik wil het niet geloven:s Hoe kan ik hier overheen komen?? Hoe denk ik positief over mezelf?? over zowel uiterlijk als innerlijk.. En kan ik mezelf minder onzeker leren voelen over me relatie met me vriendin?? |
![]() |