Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > School
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

School Problemen met een verslag? Enquete houden? Plaats het hier als het met school te maken heeft.

Bekijk resultaten enquête: Wat is het belangrijkste?
Wiskunde 11 61,11%
Talen 7 38,89%
Stemmers: 18. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 11 March 2004, 19:59   #1
Saarah
Girls JustWannaHave Fun

Saarah's Avatar

Standaard Belangrijkste?

Daarstraks hadden we tijdens Latijn een discussie wat het belangrijkste is in je opleiding: wiskunde of talen?
Ik twijfel namelijk nog erg of ik volgend jaar Latijn-wiskunde of Latijn-moderne talen ga doen. Ik doe veel liever talen, ben d'r ook wel beter in, want wiskunde haat ik soms echt... Getallenleer vindt 'k niet zo erg, maar meetkunde wél
Maar daartegenover staat dat de meesten zeggen dat wiskunde belangrijker is...
Dus 'k twijfel echt wel
Saarah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 March 2004, 20:25   #2
bootje
Meest gerespecteerde forummer

bootje's Avatar

Standaard

ik heb latijn/wiskunde gekozen.
bij ons heeft elke ASO richting evenveel uren Nederlands, enkel de talen verschillen een beetje. Talen in het middelbaar onderwijs zijn globaal gezien wel eenvoudiger dan wiskunde. en je kan ze ook veel makkelijker ophalen. wanneer je dan later gaat verderstuderen, en je hebt latijn/wiskunde gedaan, staan alle deuren nog open. bij latijn/moderne talen mag je de richtingen met veel wiskunde al uitsluiten, zoals burgerlijk ingenieur of burgerlijk ingenieur architect al uitsluiten.
ik dacht altijd: ik doe latijn/wiskunde omdat dat het hoogste is en daarna ga ik lekker Germaanse doen. niks van dus. ik ga diergeneeskunde doen en ben zo blij dat ik voor de wiskunde gekozen heb.
Oud 12 March 2004, 09:09   #3
Stapper
Guest

Standaard

ben een beetje bevooroordeeld want ik doe wiskunde, dus ga ik niet voor talen stemmen

maar wiskunde gebruik je bijna elke dag en ik vind de talen alleen belangrijk voor als je naar het buitenland gaat, en dat doe je toch alleen maar in de vakantie en die 3 weken buitenland kan je ook door komen zonder de taal te spreken
  Met citaat antwoorden
Oud 12 March 2004, 19:57   #4
WishfulDreaming
-

WishfulDreaming's Avatar

Standaard

Ik zeg talen, omdat ik daar ook voor gekozen heb in mijn opleiding. Ik heb er speciaal naar gekeken om zo weinig uren wiskunde te hebben. Logisch dat ik dan niet voor wiskunde ga stemmen
WishfulDreaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 March 2004, 21:06   #5
Babysmurfie
Guest

Standaard

Het een is niet belangrijker dan het andere, het zijn twee totaal verschillende dingen.
Als je liever talen doet, moet je dat studeren, ik heb ook Latijn-moderne talen gedaan, dat is een leuke richting.
Wiskunde klinkt wel prestigieuzer, maar dat is het niet. Als je het niet graag doet, werkt dat erg demotiverend. Je moet een richting kiezen die je graag doet
  Met citaat antwoorden
Oud 13 March 2004, 00:23   #6
electricity
Guest

Standaard

als je wiskunde erbij pakt benje breder opgeleid en kan je meer vervolgopleidingen doen

ik heb toendertijd een pakket gekozen waar ik zo slecht in was maar waar ik wel alles mee kon Natuur en techniek
was wel hard werken maar dan heb je ook iets.

en wiskunde is bijna overal voor vereist
  Met citaat antwoorden
Oud 13 March 2004, 08:45   #7
Larsjuh
Guest

Standaard

Ik vind wiskunde belangrijker als talen, ikw as altijd al beter in wiskunde als in talen dus voor mij is de keus ook niet zo moeilijk Had zelf het profiel gekozen natuur & gezondheid, maar de school wilde dat ik natuur & techniek ging doen.. had toen gewoon alle vakken van natuur & techniek erbij gekozen. Uiteindelijk bleek biologie niets voor mij te zijn, heb dat laten vallen en doe nu dus natuur & techniek Kan hiermee nog alle kanten op, behalve die van talen en biologie, maar dat waren juist de kant die ik niet op wilde.
  Met citaat antwoorden
Oud 13 March 2004, 09:41   #8
bootje

bootje's Avatar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babysmurfie
Het een is niet belangrijker dan het andere, het zijn twee totaal verschillende dingen.
Als je liever talen doet, moet je dat studeren, ik heb ook Latijn-moderne talen gedaan, dat is een leuke richting.
Wiskunde klinkt wel prestigieuzer, maar dat is het niet. Als je het niet graag doet, werkt dat erg demotiverend. Je moet een richting kiezen die je graag doet
maar wiskunde is wel veel moeilijker, als je geen wiskunde gedaan hebt, kan je al een deel richtingen uitsluiten op universiteit.
Oud 13 March 2004, 12:55   #9
miszs-wendy
Guest

Standaard

Wiskunde vind ik belangerijker...
  Met citaat antwoorden
Oud 15 March 2004, 19:55   #10
Babysmurfie
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bootje
maar wiskunde is wel veel moeilijker, als je geen wiskunde gedaan hebt, kan je al een deel richtingen uitsluiten op universiteit.
Niet per se moeilijker, het is maar waar je inzicht in hebt.
En je kan inderdaad geen burgerlijk ingenieur etc. worden, maar dat kan ook niet de bedoeling zijn als je je concentreert op talen. Als je geen talen gestudeerd hebt, begin je beter ook niet aan germaanse of vertaler-tolk (hoewel het wel beter mogelijk is dan ingenieur als je geen wiskunde gezien hebt).
  Met citaat antwoorden
Oud 15 March 2004, 21:17   #11
bootje

bootje's Avatar

Standaard

Citaat:
Niet per se moeilijker, het is maar waar je inzicht in hebt.
En je kan inderdaad geen burgerlijk ingenieur etc. worden, maar dat kan ook niet de bedoeling zijn als je je concentreert op talen. Als je geen talen gestudeerd hebt, begin je beter ook niet aan germaanse of vertaler-tolk (hoewel het wel beter mogelijk is dan ingenieur als je geen wiskunde gezien hebt).
ik heb latijn/wiskunde gedaan en wou eerst germaanse gaan doen. iedereen vond me daar echt geschikt voor en kijkt nu raar op nu ik diergeneeskunde wil gaan doen. een talenpakket heb je sowieso. iedereen heeft evenveel uren nederlands bij ons.
Oud 17 March 2004, 19:07   #12
Babysmurfie
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bootje
iedereen heeft evenveel uren nederlands bij ons.
Bij ons niet.
En in de moderne talen heb je ook een basispakket wiskunde, ik heb 4 uur per week.
  Met citaat antwoorden
Oud 17 March 2004, 20:23   #13
bootje

bootje's Avatar

Standaard

Citaat:
Bij ons niet.
En in de moderne talen heb je ook een basispakket wiskunde, ik heb 4 uur per week.
ja maar met een basispakket van 4u moet je al niet aan een ingenieursrichting beginnen...

Berichting Regels