Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 24 March 2004, 14:15   #1
Pruttelpot
Guest

Standaard Waar zijn we in godsnaam meebezig....?

Waar zijn we in godsnaam mee bezig de laatste paar jaar?
Het lijkt wel een wereld te zijn geworden waarin alleen nog maaroorlog bestaat. De rassenhaat is gaan liggen lijkt het, sterker nog, de rassenhaat lijkt te hebbenplaats gemaakt voor geloofshaat. De oude geloven zijn inoorlog. Waaromingodsnaam? Waarom kunnen joden, islamieten, christelijken en alle anderen niet gewoon naast elkaar leven? Waarom zijn er elke dag weer bomaanslagen in israel, waarom moeten christenen elke dag weer via bommen of economische sancties duizenden kinderen vermoorden, waarom kaniedereen niet gewoon vredig naast elkaarleven?

Het is aan deorde van de dag tegenwoordig. Een bomaanslag in israel is dagelijks nieuws geworden. Wat is er veranderd van 5 jaar terug? Toengebeurde het niet zo vaak, of tenminste, toen leek het nog niet zo vaak te gebeuren. Is het de media die nieuw onderwerp heeft gevonden wat dagelijks weer ons voorgeschoteld meotworden? Of is het gewoon echtzo erg geworden tegenwoordig?

Ik snap hetniet, ik vraag me ook af wat wijin godsnaam inhetmidden oosten tezoeken hebben. Wat boeitin godsnaam eenstukje landnou. Wat maakt het nou uit of iemand graag een paar keerperdag naar het oosten een gebed doetof eenpaar keer per dag eensynagoge bezoekt? Waarom kunnen serviers en albanezennogsteedsniet naast elkaar leven?

Hoe langzouditnogdoorgaan? Wanneer doen mensen eindelijk eens hun ogen open en beseffen ze dat het werkelijk nergens meer omgaat? Wanneer beseffen mensen eens dat alles waar hetooitmee begonnenis, wat waarschijnlijk niksmeerzal zijndaneen vedwenen schaapofiets dergelijks niet al die duizenden, zo niet miljoenen doden waard is?

Zouden we zo de rest van ons leven moeten doorbrengen? Elke dag weer de ene partij beschuldigendhorensprekenover de andere.

Zou er uberhaupt een tijd komen dat mensen echt hun ogen open doen en ze eens openlijk zich gaan afvragen waar ze nou eigenlijkmee bezig zijn en een halt aan al deze onzin toe roepen?

De eta die spanje terrorisseerd lijkt niets meer. De IRA die engeland terrorisseerd hoor je ookniksmeer van. Het lijkt nu de halve wereld tegen de andere helft. Islam tegen christenen. Joden tegen islamieten, christenen tegen de rest van de wereld en vise versa.
En voor wat ingodsnaam?

Bleuh. Ik kan dr serieus misselijk van worden. Zo veel vragen. Niemand die een antwoord heeft. BinLaden die het westen klein wil krijgen met onze middelen.
Bin laden is tegenhomo's en toch gebruikt hijcomputers, waarvan de grondlegger een homo was. Joden zijn tegen pallestijnen, terwijl het hun stukjeland was. Christenen zijntegen moslims, terwijl we toch graag even lekker in het zand van hun landjes willen rondlopen op vakantie.

Het gaat echt nergensmeerover. Welkom in de werelddenkik. Ik zal het er maar mee moeten doen. Ik zou niet meer weten wat er anders is... Zou Bin Laden, Sharon, Arafat, Bushof Blair hetwel weten?

Just my view...
  Met citaat antwoorden
Oud 24 March 2004, 14:29   #2
PFP
Guest

Standaard

en zo is het al ongeveer 10.000 jaar bezig, leer er mee leven
  Met citaat antwoorden
Oud 24 March 2004, 14:39   #3
Stapper
Guest

Standaard

volgens mij heb je mij vanmiddag horen praten met, volgens mij mike, want daar had ik het met hem ook over
  Met citaat antwoorden
Oud 24 March 2004, 14:49   #4
Pruttelpot
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stapper
volgens mij heb je mij vanmiddag horen praten met, volgens mij mike, want daar had ik het met hem ook over
Hm.Nee, ik heb je eigenlijk nouwelijks gezien vandaag. Wie is mike eigenlijk?

Maarem ik zat net RTL-Zte kijken, en het is weer moord en doodslag overal....
  Met citaat antwoorden
Oud 24 March 2004, 18:48   #5
annomeisje
Guest

Standaard

Hmm...sommige culturen en rassen zijn gewoon zo achtelijk dat ze uitgeroeit moeten worden... Zo simpel ligt dat...
  Met citaat antwoorden
Oud 24 March 2004, 19:07   #6
2-D
The Consultant

2-D's Avatar

Standaard

Dit lijkt me meer iets voor discussie

-->> Discussie
2-D is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 March 2004, 19:53   #7
Babysmurfie
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door annomeisje
Hmm...sommige culturen en rassen zijn gewoon zo achtelijk dat ze uitgeroeit moeten worden... Zo simpel ligt dat...
Sommige mensen zijn gewoon zo intolerant dat ze anderen zomaar uitroeien...
  Met citaat antwoorden
Oud 24 March 2004, 20:40   #8
Banaan
Amsterdam Original

Banaan's Avatar

Standaard

geloof is voor de meeste mensen nog heiliger dan familie. als een machtige gast dan roept: Vecht voor je geloof, dan vechten mensen dan ook echt voor hun geloof. ik merk het in elk geloof. zelfs in mijn geloof denken mensen dat de islam kut is. ik vind zeker van niet, mensen willen gewoon gehoorzamen. "God heeft het zo gewild". dat hoeft je alleen maar te zeggen en je hebt al macht lijkt het ;|
Oud 24 March 2004, 22:35   #9
The Phit
Guest

Standaard

we? ik ben bezig met school jij?
  Met citaat antwoorden
Oud 25 March 2004, 09:56   #10
Explosion
Guest

Standaard

Ik denk niet dat het deze tijd veel erger is dan eerder, maar dat is misschien ook omdat ik me er persoonlijk 5 jaar geleden niet zo mee bezig hield.. De conflicten die jij opnoemt zijn alleen al langer dan 'de laatste tijd' aan de gang, en als het nou meer op het nieuws komt dan ligt dat meer aan de media dan aan de ware gebeurtenissen.. maar ik vraag me af of dat zo is.

En ja geloof is eng. Ik ben principieel niet gelovig omdat ik zie wat geloof met mensen kan doen. Een geloof belangrijker vinden dan je eigen familie en vrienden, een geloof belangrijker vinden dan liefde. Daar begrijp ik geen reet van.
  Met citaat antwoorden
Oud 25 March 2004, 10:53   #11
Marijk.
Guest

Standaard

Geloven botsen altijd met elkaar. Omdat de mensen die daar in geloven het ook echt zo zien, en anderen die iets anders geloven ook. Ik denk dat dit altijd zo blijft.
ik heb niks tegen deze mensen, maar ik zou nooit in een geloof gaan geloven. Ik zou nooit voor mijn geloof bepaalde kleding gaan dragen of wat dan ook. Ik zeg ook niet dat ik niet geloof. Ik geloof dat het uiteindelijk wel goed komt.

Maar als het ene af is gelopen begint het nieuwe weer. Evrything has a beginning and a end. Misschien lijkt het dat steeds meer gebeurd maar ik denk dat zo lijkt. Mensen hebben altijd moeite om elkaar te begrijpen. Als je uit een andere cultuur komt kijk je vaak heel anders tegen dingen aan dan iemand uit een andere cultuur.

Somige mensen moeten gewoon wat flexibeler zijn. Een mening van een ander respecteren. Tuurlijk mag je een andere mening daar over hebben maar maak m dan niet uit voor een weet ik veel wat.

Er zijn eigenlijk zo veel dingen die hier mee te maken hebben. Macht, geld, geloof,opvoeding etc. Dat je het ook niet kan beantworden.
  Met citaat antwoorden
Oud 25 March 2004, 15:04   #12
Stapper
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pruttelpot
Hm.Nee, ik heb je eigenlijk nouwelijks gezien vandaag. Wie is mike eigenlijk?
gassie van back office die altijd mohaa speelt en king of chaos
  Met citaat antwoorden
Oud 25 March 2004, 15:52   #13
HearIt
Guest

Standaard

Mevrouw Explosion . Je haalt een aardig punt aan met het feit dat je stelt dat je 'principieel' niet gelooft.
Dat is denk ik ietwat een misvatting. Een geloof is een overtuiging, net als jouw atheisme dat is. En het probleem is dat er gewoon geen enkel bewijs is voor het wel of niet bestaan van een god.
Dat maakt meteen dat je niet opeens 'al die gelovigen' hun oogkleppen kunt laten afzetten. Of zij de onze als je het vanuit een ander oogpunt wilt zien.
Een levensovertuiging is veel sterker dan veel mensen willen zien. Door daar hard tegen op te treden sterk je mensen alleen maar in hun geloof. Sinds al het gezeik rondom hoofddoekjes bijvoorbeeld zie je dat alleen maar meer mensen die dingen dragen. Dat is volgens mij wel vrij typerend voor wat d'r gaande is; onbegrip en proberen geloven te verdringen werkt heel averechts. Mensen gaan alleen steeds verder van elkaar staan en extremisme krijgt langzamerhand iets meer aanhang. [zowel fundamentalisme als rechts extremisme] Dát is iets heel gevaarlijks

Veel zittende invloedrijke figuren zijn ignorant, zelfzuchtig en hebben zo'n gigantisch bord voor hun kop dat ze dermate overtuigd zijn van hun eigen kijk op de wereld dat dat de situatie nou niet echt verbeterd.

Mensen zouden gewoon eens wat meer begrip voor elkaar proberen op te brengen.
Dat zou alvast een stap in de goede richting zijn.

Maar ik ben vrij pessimistich.
  Met citaat antwoorden
Oud 25 March 2004, 18:12   #14
Explosion
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HearIt
Mevrouw Explosion ............
Ik denk dat ik iets te ongenuanceert mijn mening heb uiteengezet hierboven. Het is ook weer niet zo dat ik overtuigd atheist ben.. Ik ben namelijk niet zo overtuigd of principieel 'iets'..
Ik kan me alleen soms erg boos maken over het feit dat mensen met een geloof of levensovertuiging (en ja atheisme kan dat ook zijn) in dit soort conflicten zo afhankelijk zijn van hun geloof en zo onvoorwaardelijk vertrouwen op meningen van belangrijke personen of boeken... en gewoon min of meer gebrainwasht zijn en niet meer zelf nadenken.. daarom vind ik al het geloof een beetje eng.

verder deel ik wat jij zegt over de hardere aanpakken. en het pessimisme. helaas.
  Met citaat antwoorden
Oud 25 March 2004, 20:28   #15
BlackTurtle
Guest

Standaard

het licht in onze aard, de mensheid verlangt om de een of andere reden naar geweld. de sensatie, het bloed, waarom denk je dat er niemand in grijpt als er iets op straat gebeurd? dat is niet uit angst, maar iedereen wil graag zien hoe het afloopt , wie slaat wie in mekaar? de mensen die ingrijpen zijn vaak de enige die niet van geweld huoden lijkt het wel? of zijn dat mensen die geweld niet schuwen en daarom ook niet bang zijn om in te grijpen omdat in hun ogen geweld alleen voor een doel gebruikt mag worden? maar welk doel, en wie verantwoord dat dan weer? het doe lvan de moslims is. . . euhm wat is hun doel ookalweer? owja de westerse onderdrukker verdrijven, en de westerse macht, tja dat zijn christenen dus het maakt het dan ook meteen een geloofsstrijd, ow? maar dat maakt de zaak anders dan maken de moslims er een jihaat van, een heilige oorlog. sinds wanneer is oorlog heilig? de christenen vinden dat niet heilig dus zullen wij er alles aan doen om deze verschrikkelijke dreiging uit het middenoosten neer te slan, met oorlog welteverstaan, maar daar zijn we toch tegen? ja dat klopt, maar dit is een heilige oorlog, ow een heilige oorlog natuurlijk , ok dan kan het wel hoor, want dat kunnen we natuurlijk niet hebben. iemand die oorlog heilig noemt. snappen jullie het nog, nee? mooi want dat is ongeveer netzoveel als dat ik snap van al dat geauwehoer, als het niet de strijd tegen de ongelovigen is dan zijn het de heksen, zijn het de heksen niet dan zijn het de nazi´s en nu? tja ik ben het spoor bijster. het intresseer me ook nietmeer. dit houd nooit op, het hele idee van een wereld is zonder oorlog is een fabeltje, zolang iemand nog instinctief naar geweld grijpt, eidigt het niet, want je moet het neit bekijken dat het aan een groep licht, nee het is de mens zelf, het roofdier in ons wat hongert naar geweld, en zelfs al denk je dat je nog zo geweldloos bent, dat roofdier kijkt je elke keer in de ogen als je je ergens aan irriteert.......
  Met citaat antwoorden
Oud 27 March 2004, 17:04   #16
BlackMystery
Guest

Standaard

de mens vindt altijd wel een reden om oorlog te voeren
  Met citaat antwoorden
Oud 28 March 2004, 11:27   #17
Foetsy
aber, warum?

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTurtle
de christenen vinden dat niet heilig dus zullen wij er alles aan doen om deze verschrikkelijke dreiging uit het middenoosten neer te slan, met oorlog welteverstaan
dat is normaal joh! daarvoor krijg je de nobelprijs voor vrede!(nominatie iig)

Citaat:
ik probeer een alternatief te verzinnen maar wie bepaalt eigenlijk wat de goede manier is?
Oud 28 March 2004, 14:37   #18
Explosion
Guest

Standaard

Citaat:
Ik denk dat het niet aan ons is om dat te beslissen. Als landen mensenrechten niet handhaven en dergelijke, ja dan moet er ingegrepen worden. Maar ik vind het walgelijk om zo neer te kijken op culturen alleen omdat zij anders leven dan wij. Wie zegt dat onze manier beter is.
  Met citaat antwoorden
Oud 28 March 2004, 14:50   #19
PFP
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foetsy

ik probeer een alternatief te verzinnen maar wie bepaalt eigenlijk wat de goede manier is?
de sterkste
  Met citaat antwoorden
Oud 28 March 2004, 15:51   #20
Lampie
Guest

Standaard

Waar zouden we zonder 'geloven' zijn?
  Met citaat antwoorden
Oud 28 March 2004, 15:56   #21
The Phit
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lampie
een wereld zonder oorlog
  Met citaat antwoorden
Oud 28 March 2004, 20:23   #22
frox
pudiecat

frox's Avatar

Standaard

geloven doe je in de kerk
Oud 29 March 2004, 20:52   #23
BlackTurtle
Guest

Standaard

Citaat:
dat vind ik echt de meest ondoordachte achterlijke reply die ik hier tot nu toe heb gelezen, onderbouw dat eens. maar dat kun je niet , net als normaal nadenken, als er aleen ras uitgeroeid moet worden dan is dat de jouwe.
  Met citaat antwoorden
Oud 29 March 2004, 20:52   #24
BlackTurtle
Guest

Standaard

Citaat:
een wereld met een hekelpunt minder om oorlog om te maken.
  Met citaat antwoorden
Oud 31 March 2004, 12:19   #25
JEANUS
Guest

Standaard

Ik heb hier maar 1 ding over te zeggen en dat is -ookal zeggen mensen LEER ERMEE LEVEN- dat ik er soms heel erg verdrietig van word.
  Met citaat antwoorden
Oud 31 March 2004, 19:20   #26
The Phit
Guest

Standaard

vandaag dan, die 4 amerikanen die schandalig voor de TV "verkoold en kapotgeslagen" door straten van zo'n gammagammala stad worden getrokken, om dan ff verderop aan een brug te worden opgehangen...
afschuwelijk beeldmateriaal en respectloos. Het zou je vaders lichamelijk overschot maar zijn die zo met luid gejuich te kakke wordt gezet.
Gaat woordvoerder van die stel kamelenneukers aldaar nog zeggen ook dat het noodweer was omdat die amerikanen begonnen.

wat een noodweer
  Met citaat antwoorden
Oud 4 April 2004, 00:43   #27
Explosion
Guest

Standaard

Slechte zaak dat van die Amerikanen natuurlijk, maar zoiets moet je natuurlijk wel in verhouding zien.. We moeten niet vergeten dat die amerikanen dat land al ikweetniethoelang 'bezetten' en dat de amerikanen zelf ook zeer zeker geen lieverdjes zijn, alleen komt dat weer niet zo uitgebreid en met filmbeelden in het nieuws.. daar zorgen ze dan natuurlijk wel weer voor..
  Met citaat antwoorden
Oud 5 April 2004, 11:50   #28
Pruttelpot
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Explosion
Slechte zaak dat van die Amerikanen natuurlijk, maar zoiets moet je natuurlijk wel in verhouding zien.. We moeten niet vergeten dat die amerikanen dat land al ikweetniethoelang 'bezetten' en dat de amerikanen zelf ook zeer zeker geen lieverdjes zijn, alleen komt dat weer niet zo uitgebreid en met filmbeelden in het nieuws.. daar zorgen ze dan natuurlijk wel weer voor..
Tuurlijk is dat zo. Wij zien alles door de ogen van de westerse maatschappij. En in die landen zien ze alles door de ogen van hun maatschappij. Wij laten respectloze beelden van een wegkwijnende Sadam Hoessijn zien op TV. Zij van verbrande amerikanen. Ik heb voor beide geen enkel respect.

Zoals Dolf Janssen al zei:
Je moet geen barbaarse dingen oplossen door zelf barbaarse dingen te doen.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 April 2004, 13:20   #29
annomeisje
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTurtle
dat vind ik echt de meest ondoordachte achterlijke reply die ik hier tot nu toe heb gelezen, onderbouw dat eens. maar dat kun je niet , net als normaal nadenken, als er aleen ras uitgeroeid moet worden dan is dat de jouwe.

Kijk een van de redenen van achtelijkheid is het al dat als je je geloofsboek lettelijk op het woord neemt. Zoals ze bij de Islam, bij de "heilige oorlog" (en ja, dat djiehahd ofzo kan ik niet getypt krijgen). In de tijd dat de Koran werd geschreven waren ze nogal beelddenkende, en toch nemen ze het lettelijk. Ze zijn min tegenover vrouwen want ze hen nogsteeds als voorwerp zien (meer dan genoeg redenen om een cultuur achterlijk te verklaren lijkt me).

En dan bij al die Boesboesstammetjes, die vrouwenbesnijtenissen, het apenneuken, het ongekleed zijn en de kalibanistme. En ik weet het zijn niet allemaal kanibalen. En dan heb je daar nog die koppen, wat lijken de scheldels van negers verdacht veel op die van een aap. Foutje van de revelutie die we instand houden met stomme geldverspillingen. Nog een paar culturen die de grond in kunnen.

En zo heb je nog veel meer van die geloven die zo achterlijk worden geïntepeteerd. Zelf bij de Katolieke kerk, zelfs hun nemen de Bijbel lettelijk, wat tot bloedbaden lijdt, kijk maar in Ierland. Zulke onzin zie je haast niet bij de blanke protestanten... En natuurlijk het is er wel, maar veel minder, maar zulke gemeentetjes worden door de grotere verstoten.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 April 2004, 13:59   #30
BlackMystery
Guest

Standaard

Citaat:
ik wou zeggen hemel
maar dat begrip bestaat dan niet meer he
  Met citaat antwoorden
Oud 5 April 2004, 14:08   #31
Pruttelpot
Guest

Standaard

Citaat:
en ja, dat djiehahd ofzo kan ik niet getypt krijgen
Jihad

Hoe moeilijk was dat?
  Met citaat antwoorden
Oud 5 April 2004, 14:30   #32
SpiNe
Trots van het noorden.

SpiNe's Avatar

Stuur een bericht via MSN naar SpiNe
Standaard

iedereen zit nu te zeiken maar totdat hier wat gebeurd dan steunt iedereen amerika

ow btw wat doen ''we'' in het midden oosten?zorgen dat we verdomme geen terroristise aanslagen hier krijgen
Oud 5 April 2004, 14:37   #33
Pruttelpot
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SpiNe
iedereen zit nu te zeiken maar totdat hier wat gebeurd dan steunt iedereen amerika

ow btw wat doen ''we'' in het midden oosten?zorgen dat we verdomme geen terroristise aanslagen hier krijgen
Nee, in het midden oosten proberen "we" alles naar onze hand te zetten en alle olie voorraden te claimen. Als we alles en iedereen daar gewoon met rust zouden laten zouden er volgens mij helemaal geen terroristische aanslagen zijn!
  Met citaat antwoorden
Oud 5 April 2004, 14:42   #34
SpiNe
Trots van het noorden.

SpiNe's Avatar

Stuur een bericht via MSN naar SpiNe
Standaard

Citaat:
Nee, in het midden oosten proberen "we" alles naar onze hand te zetten en alle olie voorraden te claimen. Als we alles en iedereen daar gewoon met rust zouden laten zouden er volgens mij helemaal geen terroristische aanslagen zijn!
jij kijkt te veel tv
Oud 5 April 2004, 15:09   #35
annomeisje
Guest

Standaard

Citaat:
Jihad

Hoe moeilijk was dat?

Lullig dat je alleen op de detais opgaat, maar goed, voor iemand met een enorm taalachterstand is dat verdomde lastig
  Met citaat antwoorden
Oud 5 April 2004, 15:52   #36
Pruttelpot
Guest

Standaard

Citaat:
Lullig dat je alleen op de detais opgaat, maar goed, voor iemand met een enorm taalachterstand is dat verdomde lastig

Zeur
  Met citaat antwoorden
Oud 9 April 2004, 14:01   #37
BaRBie
Guest

Standaard Re: Waar zijn we in godsnaam meebezig....?

Citaat:
Waar zijn we in godsnaam mee bezig de laatste paar jaar?
Het lijkt wel een wereld te zijn geworden waarin alleen nog maaroorlog bestaat. De rassenhaat is gaan liggen lijkt het, sterker nog, de rassenhaat lijkt te hebbenplaats gemaakt voor geloofshaat. De oude geloven zijn inoorlog. Waaromingodsnaam? Waarom kunnen joden, islamieten, christelijken en alle anderen niet gewoon naast elkaar leven? Waarom zijn er elke dag weer bomaanslagen in israel, waarom moeten christenen elke dag weer via bommen of economische sancties duizenden kinderen vermoorden, waarom kaniedereen niet gewoon vredig naast elkaarleven?

Het is aan deorde van de dag tegenwoordig. Een bomaanslag in israel is dagelijks nieuws geworden. Wat is er veranderd van 5 jaar terug? Toengebeurde het niet zo vaak, of tenminste, toen leek het nog niet zo vaak te gebeuren. Is het de media die nieuw onderwerp heeft gevonden wat dagelijks weer ons voorgeschoteld meotworden? Of is het gewoon echtzo erg geworden tegenwoordig?

Ik snap hetniet, ik vraag me ook af wat wijin godsnaam inhetmidden oosten tezoeken hebben. Wat boeitin godsnaam eenstukje landnou. Wat maakt het nou uit of iemand graag een paar keerperdag naar het oosten een gebed doetof eenpaar keer per dag eensynagoge bezoekt? Waarom kunnen serviers en albanezennogsteedsniet naast elkaar leven?

Hoe langzouditnogdoorgaan? Wanneer doen mensen eindelijk eens hun ogen open en beseffen ze dat het werkelijk nergens meer omgaat? Wanneer beseffen mensen eens dat alles waar hetooitmee begonnenis, wat waarschijnlijk niksmeerzal zijndaneen vedwenen schaapofiets dergelijks niet al die duizenden, zo niet miljoenen doden waard is?

Zouden we zo de rest van ons leven moeten doorbrengen? Elke dag weer de ene partij beschuldigendhorensprekenover de andere.

Zou er uberhaupt een tijd komen dat mensen echt hun ogen open doen en ze eens openlijk zich gaan afvragen waar ze nou eigenlijkmee bezig zijn en een halt aan al deze onzin toe roepen?

De eta die spanje terrorisseerd lijkt niets meer. De IRA die engeland terrorisseerd hoor je ookniksmeer van. Het lijkt nu de halve wereld tegen de andere helft. Islam tegen christenen. Joden tegen islamieten, christenen tegen de rest van de wereld en vise versa.
En voor wat ingodsnaam?

Bleuh. Ik kan dr serieus misselijk van worden. Zo veel vragen. Niemand die een antwoord heeft. BinLaden die het westen klein wil krijgen met onze middelen.
Bin laden is tegenhomo's en toch gebruikt hijcomputers, waarvan de grondlegger een homo was. Joden zijn tegen pallestijnen, terwijl het hun stukjeland was. Christenen zijntegen moslims, terwijl we toch graag even lekker in het zand van hun landjes willen rondlopen op vakantie.

Het gaat echt nergensmeerover. Welkom in de werelddenkik. Ik zal het er maar mee moeten doen. Ik zou niet meer weten wat er anders is... Zou Bin Laden, Sharon, Arafat, Bushof Blair hetwel weten?

Just my view...
Rassenhaat is er bijna altijd geweest en geloofskwesties zijn nu en in het verleden zo'n 9 van de 10 redenen geweest om oorlog te voeren. Mensen kunnen elkaars culturen moeilijk accepteren, en geef nu zelf toe dat er vast wel geloofskwesties zijn waar jij het ook niet mee eens bent en waar je tegen zult vechten wanneer ze je worden opgedrongen.

Wat israel betreft, jah maar de oorlog daar is begrijpelijk, het ene land moet een stuk van zijn land inleveren om het terug te geven aan israel terwijl dat zo'n duizend jaar geleden van hen af is genomen en de mensne die daar dus vandaag wonen niks mee te maken hebben. Je kunt niet zomaar een krokodil bij een ijsbeer stoppen, dat schiet gewoon nit op. ALs mensen beter hadden nagedacht hierover was er waarschijnlijk niets aan de hand geweest.

Zolang de grote cultuurverschillen blijven bestaan zullen ook oorlogen doorgaan, en nu en dan komt geloof weer een grote rol spelen. Je kunt mensne geen eeuwenoude tradities afleren, en geloofskwesties staan vrij. Aan de ene kant is dat juist goed en intressant, en aan de andere kant zorgt het voor veel problemen. We gaan er nu al beter mee om dan honderd jaar geleden en misschien dat het over nog een honderd jaar pas acceptabel word.

En ik denk dat niemand echt weet waar het over gaat, wanneer je vast zit in een patroon denken mensen meestal weinig verder. Ik denk dat het beter zou zijn als iedereen voor zichzelf dacht, luisteren naar iedereen maar denken voor jezelf en pas wanneer dat komt, zullen we misschien een beginnetje kunnen maken voor een nieuwe wereld.
  Met citaat antwoorden
Oud 9 April 2004, 21:37   #38
0Vera
Lid

Standaard

Citaat:
Kijk een van de redenen van achtelijkheid is het al dat als je je geloofsboek lettelijk op het woord neemt. Zoals ze bij de Islam, bij de "heilige oorlog" (en ja, dat djiehahd ofzo kan ik niet getypt krijgen). In de tijd dat de Koran werd geschreven waren ze nogal beelddenkende, en toch nemen ze het lettelijk. Ze zijn min tegenover vrouwen want ze hen nogsteeds als voorwerp zien (meer dan genoeg redenen om een cultuur achterlijk te verklaren lijkt me).

En dan bij al die Boesboesstammetjes, die vrouwenbesnijtenissen, het apenneuken, het ongekleed zijn en de kalibanistme. En ik weet het zijn niet allemaal kanibalen. En dan heb je daar nog die koppen, wat lijken de scheldels van negers verdacht veel op die van een aap. Foutje van de revelutie die we instand houden met stomme geldverspillingen. Nog een paar culturen die de grond in kunnen.

En zo heb je nog veel meer van die geloven die zo achterlijk worden geïntepeteerd. Zelf bij de Katolieke kerk, zelfs hun nemen de Bijbel lettelijk, wat tot bloedbaden lijdt, kijk maar in Ierland. Zulke onzin zie je haast niet bij de blanke protestanten... En natuurlijk het is er wel, maar veel minder, maar zulke gemeentetjes worden door de grotere verstoten.
djihad kan ook De islam is geen achterlijke godsdienst, van de Koran klopt meer dan van de bijbel, en man en vrouw zijn voor de Koran gelijkwaardig, de man is verplicht de vrouw te beschermen, en de vrouw beschermt zichzelf door een hoofddoek te dragen en de man zo niet in verleiding te brengen. Op zich vind ik dat laatste zelf niet helemaal kloppen want uiteindelijk kan de westerse man zich over het algemeen prima inhouden en worden in islamitische landen ook vrouwen met hoofddoeken verkracht
maargoed dat is hun verhaal he het hangt er alleen vanaf wat de (meestal plaatselijke) cultuur van de Koran en de Islam heeft gemaakt. De hoofddoek op zichzelf is geen onderdrukking maar sommige culturen leggen er zoveel nadruk op dat het extreem wordt, en dan is er geen sprake meer van vrije wil. Veel van mijn collega's dragen vrijwillig een hoofddoek, en dat weet ik echt zeker zij staan achter hun geloof, en respecteren mij net zo goed, dan vind ik dat geen achterlijke mensen, die hebben et tenminste op de goeie manier gelezen, vind ik dan Als dat een invulling geeft aan hun leven, is dat net zo goed als ik die bewust gekozen heeft afstand te doen van mijn oorspronkelijke Gereformeerdheid wat ik van huis uit ben. Maar dan heb ik nog wel respect voor mijn ouders, en voor mijn grootouders, die wel geloven

Wat je zegt over die 'boesboesmensen', dat zijn mensen die nog in het 'wild' leven, die kunnen dingen die wij allang zijn verleerd, dat is anders, maar niet verkeerd. De negers die in het Westen, of voor mij part in Amerika, zijn opgegroeid zijn hier niet minder dan 'blanke' mensen, ik bedoel ik heb liever een neger die me begrijpt dan een domme blanke die bij het woord 'discussie' al vragend zn wenkbrauwen optilt
En dat ze meer op apen lijken vind ik een nogal raar argument, ik zie het ten eerste niet, ten tweede stammen wij ook af van de apen, en ten derde heb ik "blanke" mannen gezien op tv die van top tot teen zo behaard zijn dat ZIJ ECHT net apen leken. Ik weet niet wie je dan meer 'aap' vindt, maar dat lijkt me eerlijk gezegd een zeer irrelevante discussie
Kannibalisme keur ik ook af, maar die leven hier niet, en uitroeien vind ik ook erg ver gaan, als ze elkaar opvreten gaat dat vanzelf lijkt me
En vrouwenbesnijdenissen hebben ook met Islam te maken, dit gebeurt in Somalie nog regelmatig, een regelrechte verminking en dit wordt door meerdere organisaties allang bestreden, maar dit is wel een verkeerde uitleg van de Koran (wederom). Heb et boek van Waris Dirie gelezen, 'mijn woestijn' heette et geloof ik, die was ook besneden als klein meisje, god als ze beschreef hoe erg t was om ongesteld te zijn of uberhaupt om te plassen (drupje voor drupje) ARRRG dan lopen de rillingen over mn lijf....
Door geluk is ze in Londen terechtgekomen en door stom toeval werd ze topmodel. Zij heeft uiteindelijk een hersteloperatie ondergaan, maar doordat ze haar clitoris kwijt is zal ze nooit meer een orgasme beleven. Maar ze was al blij om van die permanente pijn af te zijn, en dat kan ik me HEEL goed voorstellen mooi boek btw

en tot slot, wat je zegt over het katholieke geloof, dat ben ik ook met je eens, dat zijn ook geen fraaie dingen
Maar moeten we al die mensen daarom maar gelijk uitroeien? om van het probleem af te zijn? een oud spreekwoord zegt 'je moet kwaad niet met kwaad vergelden' en dat lijkt mij prima van toepassing. Je kan wel pogen er iets aan te doen maar als ze er zelf voor kiezen om oorlog te voeren omdat zij dat echt belangrijk vinden, nou dan zij dat maar zo
2-4-04 21:51 Getrouwd met Sandraatje :)
0Vera is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 April 2004, 10:51   #39
annomeisje
Guest

Standaard

Op dat stuk van de Islam ga ik geen eens in, in hun eigen land mogen ze niet met zo'n vies vot op de kop lopen en hier lopen ze zich ermee aan te stellen
En hoe zij met vrouwen omgaan, fuck off, ze hebben geen respect voor hun vrouwen, totaal niet, het zijn hun sloven. Maar goed, die vrouwen willen ook graag huishoer zijn, dus dan moeten ze het ook zelf weten, maar dat hoeft niet hier in Nederland, dus schiet ze dan alsjeblieft af...

Vrouwen besnijtenis...aiaiai....het idee alleen al, het is niet zoals bij kerels hygiënisch. Vaak ontsteekt het ook nog en noem maar op... En of het zo is in jou ogen of niet, een neger is voor mij niks meer dan een aap, misschien een itiligente van zijn soort, maar een neger is een aap... En mijn nederige exuses voor die uitspraak, ook voor zij die zo zwart zijn als de nacht.

Met geweld kan je veel oplossen, maar natuurlijk, vuur kan je niet met vuur bestrijden, maar als er geen water is kan het niet anders.
  Met citaat antwoorden
Oud 21 April 2004, 17:44   #40
Ancalagon
Guest

Standaard

Citaat:
  Met citaat antwoorden
Oud 24 April 2004, 14:06   #41
Chrizlybeer
Beheerder

Chrizlybeer's Avatar

Standaard

Citaat:
Op dat stuk van de Islam ga ik geen eens in, in hun eigen land mogen ze niet met zo'n vies vot op de kop lopen en hier lopen ze zich ermee aan te stellen
Ben ik het eindelijk een keer met je eens, Daar kom je met een hoofddoek echt geen universiteit of wat dan ook binnen.
Maar als je zegt dat dat hier in nederland niet mag...
DISCRIMINATIE!
Aanstellerij
Oud 24 April 2004, 14:14   #42
bruggi
Guest

Standaard

Citaat:
En hoe zij met vrouwen omgaan, fuck off, ze hebben geen respect voor hun vrouwen, totaal niet, het zijn hun sloven. Maar goed, die vrouwen willen ook graag huishoer zijn, dus dan moeten ze het ook zelf weten, maar dat hoeft niet hier in Nederland, dus schiet ze dan alsjeblieft af...

Vrouwen besnijtenis...aiaiai....het idee alleen al, het is niet zoals bij kerels hygiënisch. Vaak ontsteekt het ook nog en noem maar op... En of het zo is in jou ogen of niet, een neger is voor mij niks meer dan een aap, misschien een itiligente van zijn soort, maar een neger is een aap... En mijn nederige exuses voor die uitspraak, ook voor zij die zo zwart zijn als de nacht.

Met geweld kan je veel oplossen, maar natuurlijk, vuur kan je niet met vuur bestrijden, maar als er geen water is kan het niet anders.

Mijn vader vertelde me laatst dat hij met iemand uit Somalie gesproken had, en die vertelde hem dat vrouwen daar gewoon uitgekotst worden als ze NIET besneden zijn. Hij maakte de vergelijking met de gewoonte hier om dagelijks (ofja, regelmatig) te douchen. Zoals men iemand in NL iemand niet moet als ie zich maar 1x per maand doucht ( dus), zo moeten ze je daar niet als je niet besneden bent.

Gewoon andere normen en waarden dus. Je kunt er van vinden wat je wilt, maar zo kun je ook talloze voorbeelden van Nederlandse gewoontes opnoemen waar mensen uit andere culturen van walgen.

(Beetje offtopic, sorry)
  Met citaat antwoorden
Oud 24 April 2004, 14:30   #43
not-known
Guest

Standaard

Citaat:

Door mensen als jou krijgen we dus oorlogen ja...
Lees je eigen stuk nog eens en trek er een conclusie uit, wat valt jou nu op?
Ga dit vergelijken met de 'redenen' van oorlogen in het midden oosten en Afrika.
Got the point? Je bent hier ontzettend DOM aan het reageren. Je argumentatie slaat volslagen nergens op en is absoluut geen verreiking van dit topic.
Ga alsjeblieft es een keer NADENKEN voor je wat zegt.

Verder inhoudelijk op dit topic.
Mensen hebben altijd al expansiedrift gehad, dat is niet anders dan dat het in de historie was. Daarbij kwam het feit de groeperingen die het sterkste waren, voornamelijk uit het westen, zich zich gingen uitbreiden naar koloniën waar al mensen leefden, al dan niet in harmonie. Die groepen die al leefden in die gebieden (neem heel Afrika) werden door onze gezellige westerlingen compleet onderdruk, zij waren kansloos tegen de sterke jongens met wapens.
Zo zijn we bijna de hele wereld over gegaan. Zowat geen bevolkingsgroep bleef gespaard.
In de loop der tijd zijn die groepen zich los gaan vechten hier uit, mja vind je et gek, vind jij onderdrukking van lui die niet thuishoren in jouw gebied normaal
Op veel gebieden is dit gelukt, maar met de kanttekening dat het orginele land compleet geruïneerd was, er nooit fatsoenlijk bestuur is geweest en dus die mensen nooit de kans zouden hebben een 'normaal' bestaan op te bouwen.
In het westen kunnen we over het algemeen 'redelijk tolerant' met elkaar samen leven, dat is ons geleerd. In de landjes ver weg... mja daar hebben ze niks, geen bestuur, geen geld... vaak zelfs amper eten!

Niemand die dus ooit kan ontkennen dat wij daar niet schuldig zijn geweest. Nee wij zijn in veel gevallen hoofdoorzaak nummer 1.
Dat mensen puur uit geloofsoverwegingen de strijd aan gaan met anderen.. mja dat is opzich geen gek gevolg. Het geloof verbindt een groepering met elkaar... Samen zijn ze sterk. Uit die overtuiging kan opeens een heleboel wél.

Of de Islam nou gestoord is of niet... BOEIEND. Dat maakt in deze discussie geen donder uit. Daar gaat het totaal niet om.
Als je es je geschiedenisboek erbij zou pakken zou je wel weten wat er zgn. 'Uit de naam van God' allemaal is voorgevallen in het verleden.... Dat doet hier écht niet aan af.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 April 2004, 18:01   #44
EternalShadow
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door not-known
Op veel gebieden is dit gelukt, maar met de kanttekening dat het orginele land compleet geruïneerd was, er nooit fatsoenlijk bestuur is geweest en dus die mensen nooit de kans zouden hebben een 'normaal' bestaan op te bouwen.
In het westen kunnen we over het algemeen 'redelijk tolerant' met elkaar samen leven, dat is ons geleerd. In de landjes ver weg... mja daar hebben ze niks, geen bestuur, geen geld... vaak zelfs amper eten!
'normaal' hier gedefinieerd als wat we hier nu gewend zijn. dat systeem is ze ook door de rest van de wereld opgelegd, de kans is redelijk groot aanwezig dat ze het, indien met rust gelaten, een stuk beter geregeld hadden dan wij.

Maar we moesten ons weer eens met zaken bemoeien die ons niet aangaan, zoals gewoonlijk.

Overigens ben ik het al niet eens met titel, we zijn niet bezig in gods naam. Ook al zijn er mensen die in de illusie verkeren dat wel te doen :/
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Berichting Regels