Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Fun > Aan de Bar...
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Aan de Bar... Onder het genot van een denkbeeldig drankje kun je hier alles kwijt wat je nergens anders kwijt kunt. En het hoeft nergens over te gaan. Spammen en flamen is echter ook hier niet toegestaan!

Antwoord

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 29 March 2004, 09:05   #1
bartje518
Aachen TSV

bartje518's Avatar

Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Smile Bedankt NS!!!

Waar zouden we zijn zonder de trein? Net zo ver als dat je mét trein bent Daar waar ik vorige keer voor mijn tentamen Financiële analyse geen rekenmachine bij had (en dat rekent lastig) was ik dit keer op alles voorbereid:
- Nieuwe batterijen gekocht voor de rekenmachine
- Alle forumules en theorie opgeslagen in het geheugen
- De wekker op tijd gezet, zelfs een half uur speling.

Niets aan het toeval overgelaten dus, ik was klaar om die 10 even binnen te koppen (lang leve de grafische rekenmachines). Al voordat ik mijn woonplaats ook maar verlaten had werd al duidelijk dat ik veel te vroeg had gejuicht. De NS is er namelijk ook nog, en zo had de intercity naar Eindhoven meer dan een half uur vertraging. Wat direct betekende dat ik ook in Eindhoven de aansluiting zou missen, en dus te laat op het tentamen ariveerde. Nou, deze gaat mee naar volgend jaar dus, gelukkig kan ik de formules gewoon in het geheugen laten staan. Bedank NS!!
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 March 2004, 09:15   #2
Nightwolf
Nerd

Nightwolf's Avatar

Standaard

euh haal je nu dit jaar niet ofzo?
Oud 29 March 2004, 09:21   #3
bartje518
Aachen TSV

bartje518's Avatar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nightwolf
euh haal je nu dit jaar niet ofzo?
Jawel, maar dat tentamen kan ik pas volgend jaar, vlak voor het afstuderen halen
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
Oud 29 March 2004, 09:39   #4
not-known
Guest

Standaard Re: Bedankt NS!!!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Waar zouden we zijn zonder de trein? Net zo ver als dat je mét trein bent Daar waar ik vorige keer voor mijn tentamen Financiële analyse geen rekenmachine bij had (en dat rekent lastig) was ik dit keer op alles voorbereid:
- Nieuwe batterijen gekocht voor de rekenmachine
- Alle forumules en theorie opgeslagen in het geheugen
- De wekker op tijd gezet, zelfs een half uur speling.

Niets aan het toeval overgelaten dus, ik was klaar om die 10 even binnen te koppen (lang leve de grafische rekenmachines). Al voordat ik mijn woonplaats ook maar verlaten had werd al duidelijk dat ik veel te vroeg had gejuicht. De NS is er namelijk ook nog, en zo had de intercity naar Eindhoven meer dan een half uur vertraging. Wat direct betekende dat ik ook in Eindhoven de aansluiting zou missen, en dus te laat op het tentamen ariveerde. Nou, deze gaat mee naar volgend jaar dus, gelukkig kan ik de formules gewoon in het geheugen laten staan. Bedank NS!!
tis toch redelijk bekend dat er vertragingen zijn? dan ga je toch gewoon eerder van huis doe ik ook altijd.
  Met citaat antwoorden
Oud 29 March 2004, 09:52   #5
WishfulDreaming
-

WishfulDreaming's Avatar

Standaard

Mmz... kut...

Waarom moet je eigelijk wachten tot volgend jaar om het in te halen?
WishfulDreaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 March 2004, 09:55   #6
bartje518
Aachen TSV

bartje518's Avatar

Standaard Re: Re: Bedankt NS!!!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door not-known
tis toch redelijk bekend dat er vertragingen zijn? dan ga je toch gewoon eerder van huis doe ik ook altijd.
Als je leest zie je dat ik zelfs al een half uur eerder weg was gegaan, maar wie rekent er nu op een uur En je hebt per jaar 2 kansen, saartje, dus moet ik nu wachten tot volgend jaar, want bij de 1e was ik mijn rekenmachine vergeten
Oud 29 March 2004, 09:57   #7
WishfulDreaming
-

WishfulDreaming's Avatar

Standaard Re: Re: Re: Bedankt NS!!!

Citaat:
Als je leest zie je dat ik zelfs al een half uur eerder weg was gegaan, maar wie rekent er nu op een uur En je hebt per jaar 2 kansen, saartje, dus moet ik nu wachten tot volgend jaar, want bij de 1e was ik mijn rekenmachine vergeten
Ben ik blij dat ik in belgie woon.
Hier zijn zelden vertragingen
Heb ik wel geluk mee. En als er vertragingen zijn, is dat meestal niet langer dan 10min

Wel kut dat je nu weer zo lang moet wachten
WishfulDreaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 March 2004, 10:37   #8
FunFair
.

Standaard Re: Re: Re: Bedankt NS!!!

Citaat:
als ik naar een belangerijk tentamen moet en ik moet met de NS.. dan pak ik toch minimaal 2 treinen van te voren

een half uur zegt niets met de ns

noujah.. succes volgend jaar dan maar...
Oud 29 March 2004, 10:39   #9
Stapper
Guest

Standaard

das lullig
  Met citaat antwoorden
Oud 29 March 2004, 10:45   #10
Kampie
LuisterNietNaarJeMoeder

Kampie's Avatar

Stuur een bericht via ICQ naar Kampie
Standaard

Je was een half uur te vroeg en ze hadden vertraging van 1 u?

Dan was je volgens onze regeling gewoon nog op tijd geweest.. je mag namelijk een half uur te laat binnenkomen..
Kampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 March 2004, 10:47   #11
FunFair
.

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kampie
Je was een half uur te vroeg en ze hadden vertraging van 1 u?

Dan was je volgens onze regeling gewoon nog op tijd geweest.. je mag namelijk een half uur te laat binnenkomen..
jah dat vroeg ik me later ook af

op mijn oude mid. school, kon je te laat komen.. MAAR dan moest je naar de examencoordinator gaan en hem uitleggen dat je een verrekte goede reden hebben.. deze reden is geheel terecht en controleerbaar.

dan had je misschien net niet genoeg tijd over ofzow, maar beter een 7 ipv een 10 dan het hele ding opnieuw overdoen dunkt me..
Oud 29 March 2004, 11:15   #12
Kampie
LuisterNietNaarJeMoeder

Kampie's Avatar

Stuur een bericht via ICQ naar Kampie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FunFair
jah dat vroeg ik me later ook af

op mijn oude mid. school, kon je te laat komen.. MAAR dan moest je naar de examencoordinator gaan en hem uitleggen dat je een verrekte goede reden hebben.. deze reden is geheel terecht en controleerbaar.

dan had je misschien net niet genoeg tijd over ofzow, maar beter een 7 ipv een 10 dan het hele ding opnieuw overdoen dunkt me..
Ik heb het over HBO hoor..

Gewoon een grote zaal voor 100 man.. en er komt er altijd wel 1 te laat..
Kampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 March 2004, 11:45   #13
Tyskie
Lid

Tyskie's Avatar

Standaard

Wel 1? Bij ons komen er altijd wel meerderen te laat binnen...

Ik pak bij tentamens ook minstens 2 treinen eerder...

Al doende leert men...

Het eerste tentamen.. Op normale tijdstip de trein gepakt. Viel die dus uit... Werd er omgeroepen dat men aanraadde om de trein naar Eindhoven te pakken en via daar naar Tilburg te reizen... Oh ironie, aan de andere kant van het spoor reed op datzelfde moment de trein naar Eindhoven weg.
Aangezien we met een hele groep stonden konden enkelen ouders bellen, die ons naar het tentamen hebben gebracht. Kwartiertje te laat aangekomen uiteindelijk...

Verhaal twee...
Ruim op tijd stond ik in Den Bosch te wachten op de trein naar Tilburg (eindbestemming Roosendaal). Helaas voor mij, twintig minuten vertraging. Het toeval wilde echter dat juist in die tijd de internationale trein naar onder andere Roosendaal via Den Bosch werd omgeleid.. Die kwam dus aan op het moment dat de twintig minuten verstreken waren. Het hele perron stroomt leeg, allemaal de trein in. In de trein werd nog gevraagd of dit wel de trein naar Roosendaal was. Maar natuurlijk. Opgelucht dat de vertraging mee was gevallen zat ik in de trein nog even mijn papieren door te kijken. Toen we Tilburg naderden viel het me toch wel op dat we geen vaart minderden. Toen werd ineens duidelijk dat dit dus niet de sneltrein naar Tilburg was, maar de internationale trein naar oa Roosendaal. Blijkbaar was ik niet de enige want een paar perrons (Gilze-Rijen) verder werd een tussenstop gemaakt en kon de halve trein uitstappen. Nog geen probleem, ik had dusdanig ruim de tijd genomen dat ik met de trein terug naar Tilburg-West waarschijnlijk nog net op tijd zou kunnen binnenkomen. Die trein reed ook op tijd, maar op een volgend perron vonden conducteur, machinist en nog een NS-mannetje het blijkbaar tijd voor de koffiepauze, want ze stonden rustig babbelend hun koffie op te drinken, met als gevolg dat ik wederom een kwartier te laat was...

Hilarisch die NS.

Maar hier is een speciaal topic voor geopend.
Oud 29 March 2004, 14:08   #14
The Phit
Guest

Standaard

asjeblieft bart
  Met citaat antwoorden
Oud 29 March 2004, 14:12   #15
The6thgate
Lid

The6thgate's Avatar

Standaard

NS was vanochtend weer fijn. dr was een versperring in heerlen waardoor mn trein niet reed en ik een uur later aankwam
The6thgate is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 March 2004, 14:26   #16
Wawl
Lid

Wawl's Avatar

Standaard

Ja, zo zie je weer, niet alles is te voorspellen. That's life.
Oud 29 March 2004, 14:29   #17
FunFair
.

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kampie
Ik heb het over HBO hoor..

Gewoon een grote zaal voor 100 man.. en er komt er altijd wel 1 te laat..

owh ik dacht dat hij SE's moest doen op de mid. school
bij tentamens op het HBO maakt het bij ons helemaal geen ruk uit hoeveel te laat je komt
Oud 29 March 2004, 14:43   #18
TheGroovMaster
Über Mensch

TheGroovMaster's Avatar

Stuur een bericht via MSN naar TheGroovMaster
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FunFair
owh ik dacht dat hij SE's moest doen op de mid. school
bij tentamens op het HBO maakt het bij ons helemaal geen ruk uit hoeveel te laat je komt
nee idd wou net zeggen, hie mag je ook 1u te laat komen.... alleen heb je niet meer zoveel tijd om et af te maken.
TheGroovMaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 March 2004, 15:18   #19
LoeLoe

LoeLoe's Avatar

Standaard

Met tentamens ging ik ook altijd extra vroeg van huis want je weet het nooit met dat openbaar vervoer

Berichting Regels