|
Seksualiteit Hier kun je terecht met al je vragen en ervaringen op het gebied van sex en alles wat daar mee te maken heeft. |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#1 |
Guest
|
![]()
was ik vandaag bij de dokter omdat ik ziek was (waarom anders?)
kwam het me inneens op voor eens te vragen om me te laten testen voor aids dit kon ogenblikkelijk, en het koste niets (wel zo'n zegeltje om het terug te krijgen) en een paar seconde later lag ik op een tafeltje met een spuit in men arm dinsdag krijg ik mijn resultaten, eigenlijk best wel 'spannend' heeft iemand van jullie zich er al op laten testen? zijn er misschien zelfs mensen die zich er regelmatig op laten testen? Hoe is jouw visie over aids? wat weet je ervan? maak je je er zorgen over? daar mijn vragen aan jullie ![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Guest
|
![]()
Nou mijn visie op aids lijkt me duidelijk: beter zorg je dat je het niet hebt..
Nee ik heb me nog nooit laten testen, niet nodig ook Maar wel spannend zeg... ![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medewerker
|
![]()
Heb me er nog nooit op laten testen.
Ik heb tot nu toe maar twee vriendinnen gehad waar ik seks mee heb gehad. En ze waren allebei nog maagd. Dus ik ga ervanuit dat ik geen aids heb. Heb er al wel eens aan gedacht om me te laten testen trouwens.
![]() |
#4 | |
Lid
|
![]() Citaat:
![]() Overigens.. Heb ik me er nog niet op laten testen, omdat ik nog maar met 1 iemand seks heb gehad, en die had een test gedaan en daaruit bleek dat ze geen SOA's had (heeft) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
veteraan
|
![]()
voor mij niet nodig.
ik weet zeker wel wat de risico's zijn van onveilig vrijen en allerlei andere zaken waardoor je HIV kunt oplopen... evenals van vele andere SOA's.. mocht je zelf het gevoel hebben dat het nodig is, of weten van je partner dat zij/ hij meerdere relaties en sexpartners achter de rug heeft kan het geen kwaad...en is alleen maar veilig.. (heb niet voor niets mensen hierover moeten voorlichten ![]()
![]() |
#6 |
Guest
|
![]()
Ik weet (bijna) zeker dat ik geen aids heb.. omdat ik bij alle jongens waarmee ik sex heb gehad een condoom heb gebruikt behalve bij eentje maar die had net een test gedaan en we hadden 6 maanden.. maar zeker weten doe je het natuurlijk nooit.. want het kan ook van wondje op wondje overgaan.. en je kan natuurlijk altijd ongemerkt bloed op bloed contact gehad hebben.. als je allebei maar een klein wondje op je hand hebt en je geeft elkaar een hand ofzo.. Ik heb me er nooit op laten testen en dat lijkt me ook niet nodig.
|
![]() |
![]() |
#7 |
Guest
|
![]()
je kan idd op allerlei manieren soa's oplopen
er zou er maar 1 kunnen zijn waar ik een soa van gehad heb.. maar dat lijkt me sterk.. |
![]() |
![]() |
#8 |
Guest
|
![]()
Hmmm, nou, ik heb nog nooit met condoom gesext, en met emmm, 4 mensen (nouhja, neuken dan) en nog nooit getest.
Maarja, zal vast niks hebben. Maarja, eigenlijk wel eens laten testen maar geen zin ![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Guest
|
![]()
Gaat zoiets tegenwoordig zo snel? Nu prikken en dinsdag de resultaten. Eerder duurde zoiets wel meer dan 6 weken.
|
![]() |
![]() |
#10 |
° Blub °
|
![]()
heb me zelf nog nooit laten testen..
Maar, zoals iedereen hier eigenlijk denkt, niet veel kans dat ik het heb (nog maar met 2jongens naar bed geweest, huidige vriend ook nog maar met één iemand anders het gedaan, erna nog geopereerd en dan ook getest geweest...blablabla.. ik met die andere jongen altijd met condoom behalve dat het één keer is misgelopen.. dus tja, heel zeker weet ik het ook niet, maar de kans is klein)
![]() |
#11 |
Guest
|
![]()
ik moet zeggen dat ik me der altijd veel zorgen over heb gemaakt
waarom dat ik het dan zonder deed wel onbezonnen tijden he ![]() maar het verbaast me dat er zo weinig mensen zich er precies druk over maken of dat er bij niemand de angst in zit wat als... wat als die vriend of vriendin die zogezegt de test had gedaan gewoon gelogen heeft ... majah ik maak me er in ieder geval zorgen in, tot deze dinsdag teminste, dan weet ik het zeker (trouwens je kan je pas laten testen 3 maand na het contact, majah nagezien dat de laatste keer bij mij al een jaar of meer geleden is ![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Lid
|
![]()
Tfuh.. jij staat lang droog
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
-
|
![]()
Ja
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() ben niet zo'n upgefuckt duracel tienertje ![]() |
|
![]() |
![]() |
#15 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#16 | |
° Blub °
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#17 |
Guest
|
![]()
ik heb dat vorige week laten doen (en meteen soa test erbij), afgelopen maandag resultaat gehad.
alles was gelukkig goed. toen ik bloed liet prikken was ik echt bang, stel je voor dat je het hebt!! je gaat dan dood! ![]() maar gelukkig is dat niet zo ![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Guest
|
![]()
Ik zou wel willen weten wanneer ik dood ging. Vervallen meteen een heleboel grenzen.
|
![]() |
![]() |
#19 |
Guest
|
![]()
Ik heb een neefje in de familie met aids dus wij zijn er wel heel erg mee bezig.Hij is ZO lief en geweldig , maar oud zal hij nooit worden. Ik heb me wel laten testen op soa's maar niet op aids.
|
![]() |
![]() |
#20 |
Guest
|
![]()
ik doe om de 2 maanden SOA-test en om de 6 maanden AIDS-test
|
![]() |
![]() |
#21 | |
veteraan
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#22 |
Whooohooo
|
![]()
Ik heb nooit zo'n test laten doen, maar de kans dat ik iets heb is heel erg klein, maar ik zou best een test willen laten doen
![]() |
#23 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#24 | |
Whooohooo
|
![]() Citaat:
je bent 13 en doet het om de 2 maanden met een ander meisje en daarom doe je om de 2 maanden een soa-test?
![]() |
![]() |
#25 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#26 | |
Whooohooo
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#27 | |
Lid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Guest
|
![]() Citaat:
majah in deze wereld wie weet je hoort laatste tijd toch veel over pedofilie en kinderprostitutie misschien daarom ![]() |
|
![]() |
![]() |
#29 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#30 |
veteraan
|
![]()
...netjes gemaakt...
en tip van de dag voor elec, als iets je niet zint zit er zo'n knopje bij iedere reactie 'meld reactie bij forumbaas' , zit er niet voor niets ![]()
![]() |
#31 |
Guest
|
![]()
heb mezelf nooit laten testen op aids.
een vraagje: waarom kunnen muggen geen aids verspreiden?? |
![]() |
![]() |
#32 | |
Medewerker
|
![]() Citaat:
Zal het eens opzoeken.
![]() |
![]() |
#33 | |
Guest
|
![]() Citaat:
maar een mug prikt toch? maar als je verschillende mensen met een zelfde naald prikt heb je er wel kans op maar bij een mug niet. Vind het gewoon super vaag |
|
![]() |
![]() |
#34 | |
Medewerker
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#35 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#36 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#37 | |
Medewerker
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#38 |
Guest
|
![]()
dankje wel voor het antwoord!
mijn neefje heeft mij gisteren gebeten!!! ik bloede!! dus hij heeft kans dat hij aids heeft ![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Medewerker
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#40 |
Guest
|
![]()
nee!
maar je weet toch nooit of ons bloed wel samen gaat? |
![]() |
![]() |
#41 | |
Medewerker
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#42 |
Guest
|
![]()
ik heb op school geleerd dat het ook gevormd kan worden door gewoon in contact te komen met verschillende bloedgroepen!!!
ik wist dat ik op een vage rare school zat, maar ook nog eens leugens vertellen:@ |
![]() |
![]() |
#43 | |
Medewerker
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#44 | |
Guest
|
![]() Citaat:
Neen, insecten kunnen het aids-virus niet overdragen, maar waarom? Uitgebreid onderzoek in Afrika bij kinderen tussen nul en twee jaar heeft geen hiv-besmettingen aangetoond door muggen. Alle seropositieve kinderen uit dit onderzoek werden besmet door een bloedtransfusie of hun moeder. Toch kunnen stekende muggen bloed van de ene mens naar de andere overbrengen, maar hiv volgt deze weg niet. Malaria bijvoorbeeld wordt wel via muggen overgedragen en komt bij kleine kinderen vaak voor. Epidemiologisch is het overduidelijk dat aids niet via insecten wordt overgedragen. Als dat mogelijk was, zou ondertussen bijna iedereen in een streek met veel muggen besmet zijn. Waarom kan dat dan niet? Een stekend insect kan een infectie op verschillende manieren van mens op mens overdragen. Het malariavirus bijvoorbeeld wordt opgezogen en houdt zich schuil in de speekselklieren van de mug. Bij een volgende prik stapt het virus naar het nieuwe slachtoffer over. Een andere weg volgt de parasiet Trypanoza cruzi, de verwekker van de slaapziekte. Deze doorloopt heel het maag-darmkanaal van het insekt en komt via de ontlasting naar buiten. De parasiet uit deze uitwerpselen moet nog door huid of slijmvlies geraken om een ander mens te besmetten. Het is uitgesloten dat hiv één van de beschreven routes in een insect overleeft. De speekselklier- en spijsverteringsenzymen van de mug doen het zwakke aids-virus teniet. Uiteindelijk blijft nog één theoretische weg over: een kleine hoeveelheid bloed kleeft aan de steekbuis van de mug en wordt bij een volgende prik aan een nieuw slachtoffer doorgegeven. De hoeveelheid bloed die een mug kan doorgeven is echter té klein om een besmetting te veroorzaken. Daarom niet dus om maar even antwoord op je vraag te geven ![]() |
|
![]() |
![]() |
#45 | |
veteraan
|
![]() Citaat:
wanneer enkel 2 soorten bloed vermengd worden van verschillende bloedgroepen heb je kans op stollingsreacties. maar dit merk je pas bij bijv. bloedtransfusie. daarom wordt alvorens over wordt gegaan tot bloedtransfusie ook altijd even gekeken of jou bloed wel met donor bloed overeenkomt.
![]() |
![]() |
#46 |
Guest
|
![]()
geluk voor me neefje!! maar ik zit met een tandafdruk op mijn pols!!!:@
|
![]() |
![]() |
#47 | |
Guest
|
![]() Citaat:
het is een virus dat word overgedragen trouwens bij een bloedtransfusie geven ze als ze niet weten welke bloedgroep je hebt gewoon O het is wel een feit dat bloedgroepen niet te combineren zijn, de uitleg daarvoor weet ik niet |
|
![]() |
![]() |
#48 |
Guest
|
![]()
trouwens niet dat het iemand zal intereseren maar ben dus negatief
al wist ik al langer dat ik een negatief iemand was ![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |