|
Muziek Forum Speel je in een band? Of wil je ons laten weten welk nummers jij waardeert. Kortom: Rok, Jas of Bloes. Het is allemaal klere-muziek en past hier dus perfect thuis! |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#1 |
Guest
|
![]()
je kent het wel
je wilt je graag verdiepen in muziek (en zoveel mogelijk stijlen afzeiken als het kan en overal over meepraten) welk genre moet jij nog ontdekken en waarom yah? mijn lijstje: jazz (zit vette shit tussen, alleen nog niet echt het geduld en tijd gehad hier veel aandacht aan te besteden) frank boeien (ik weet niet precies hoe je zn achternaam schrijft) harde gast |
![]() |
![]() |
#2 |
Amsterdam Original
|
![]()
blues.. of euhh soul.
![]() |
#3 |
krrraak
|
![]()
modern klassiek (Stockhausen ken ik al, vooral John Cage en Xenakis staan op mn lijstje)
oude soul/funk (mijn kennis rijkt niet verder dan Funkadelic en Brainfreeze van DJ Shadow/Cut Chemist ![]() folk (Nick Drake, Bob Dylan, Leonard Cohen. Ik ken alleen wat modernere artiesten als Damien Rice en Devendra Banhart) blues (mijn kennis houdt op bij Howlin' Wolf, ken wel zat namen natuurlijk) post-punk en bijbehorende genres (niet zo lang geleden Joy Division en Bauhaus begonnen te luisteren en dat bevalt me wel ![]() hiphop (ken al behoorlijk wat, maar gewoon niet genoeg ![]() dat was het wel zo'n beetje. En ondertussen ga ik ook nog door met het verder ontdekken van muzieksoorten waar ik al naar luister, ohja en ik adem af en toe ook nog wat.
![]() |
#4 |
Guest
|
![]()
Jazz, ik zal mn vader eens inschakelen
IDM, ken nu alleen de standaard ongein Post-Rock, die montreal dinges eens op een rijtje zetten |
![]() |
![]() |
#5 |
Guest
|
![]()
jazz, want ik weet er totaal niks vanaf
folk, ken ik ook bar weinig van maar wat ik ken vind ik wel leuk. soul/blues lijkt me ook wel leuk om me er wat verder in te verdiepen. |
![]() |
![]() |
#6 |
Guest
|
![]()
negermuziek, al denk ik niet dat ik het ooit ga apprecieren.
metalcore/metal, moet ik me wat meer toe aanzetten. en dan vooral de mathcore varianten. punkrock, ik ken de klassiekers nog niet goed genoeg, zoals de oude bad religion platen. |
![]() |
![]() |
#7 |
Guest
|
![]()
negermuziek is geen genre
![]() jazz inderdaad. postpunk, new wave en folk |
![]() |
![]() |
#8 | |
Guest
|
![]() Citaat:
stuur ik m op naar zweden |
|
![]() |
![]() |
#9 |
Guest
|
![]()
geen tape met negermuziek he
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Guest
|
![]()
Ben op dit moment bezig de eind jaren 70 en jaren 80 aan het ontdekken. Artiesten als Joydivision / Bauhaus en Depeche mode.
Rory Gallagher is ook een artiest die ik voor een tijdje terug heb ontdekt en was dus danig onder de indruk dat ik gelijk maar een 3tal cd van hem heb gekocht. |
![]() |