Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Bekijk resultaten enquête: Ben je het eens met de stelling?
Ja, want.. 18 46,15%
Nee, want.. 16 41,03%
Voor een deel, want.. 5 12,82%
Ik weet het niet. 0 0%
Stemmers: 39. Je mag niet stemmen in deze enquête

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Prev Vorige Bericht   Volgende Bericht Next
Oud 17 February 2005, 17:07   #1
K@rima!
Guest

Lightbulb Stelling: Roken is voor sukkels.

N.a.v het topic 'welk merk rook je' bedacht ik dit topic.

Stelling: Roken is voor sukkels, want ....

Graag aangeven of je het eens of oneens met de stelling bent, en beargumenteer je mening.

Je moet dus aangeven waarom je rokers sukkels vindt. Als je het dus eens bent met de stelling .

Ik ben het eens met de stelling.
Tuurlijk is het spannend om te roken, eventjes proberen. Kijken hoe het voelt. Maar na de eerste trek voel je meteen je keel branden (als je over je longen rookt in ieder geval.). Het is gewoon niet lekker! Klaar! En dat ervaren veel mensen. Toch neemt men een tweede (die nog steeds niet lekker is, ik spreek uit ervaring.), een derde, etc., etc. Waarom neem je die, als je weet dat het toch niet lekker is?! 'Om stoer te doen' , zul je niemand horen antwoorden. Toch denk ik dat dit het antwoord voor velen zal zijn.
Stoer met een sigaret in je mond? Absoluut niet! Het is ongezond(verhoogt de kans op longkanker), duur(en de prijzen blijven maar stijgen!), en door de vele rookvrije ruimtes ben je niet overal welkom. Als ik iemand in de kou, met trillende handen een sigaret zie roken, krijg ik eerder medelijden dan dat ik diegene stoer vind.
Tuurlijk zullen er ook 'voordelen' zijn. Het is 'gezellig', 'rustgevend' en 'lekker'. Maar ik denk dat mensen dit een beetje als excuus gebruiken. Er zijn immers genoeg dingen die lekker, gezellig en rustgevend zijn, die niet slecht voor je gezondheid (en voor die van anderen!) zijn.

Laatst aangepast door K@rima! : 17 February 2005 om 17:14
  Met citaat antwoorden

Berichting Regels