|
Gezondheid & Lifestyle Gezondheidsvragen? Jouw lichaam, je kleding, of gewoon je manier van leven. |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#1 |
Guest
|
![]()
De laatste maanden heb ik het gevoel of ik meerdere gaatjes in mn kiezen heb. Dit merk ik bij het drinken van thee of iets kouds, maar ook bij het eten van drop en snoep. Dus ik ging een paar weken terug naar de tandarts en had gezegd dat ik pijn had bij het eten en drinken. De tandarts kon echter niets vinden op de foto's, hij zei dat het waarschijnlijk gevoelige tanden waren... Maar dat is toch alleen maar met warm en koud en niet met snoep vol suiker. Dus moet ik nu weer bellen of een andere tandarts nemen?
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Super Lid
|
![]()
Gaatjes kun je toch ook voelen met je tong? Dat je tong vastzuigd in zo'n gaatje? Tenenene ik heb nog nooit gaatjes gehad.
Second opinion is nooit weg trouwens.
![]() |
#3 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#4 |
veteraan
|
![]()
ik had ook nooit gaatjes, tot ze juist een foto namen, toen bleek mijn gebit een bouwval.
ik heb denk ik zo tussen de 15 a 20 vullingen.. (het echte aantal weet ik echt niet meer, maar ik weet wel dat ik vorig jaar een strippenkaart daar had, en er per keer zo 2 a 3 gaatjes gevuld werden ![]() mijn gebit is nu weer netjes ![]()
![]() |
#5 |
Guest
|
![]()
Ik heb al hetzelfde meegemaakt. 'k had ook last van mijn tand.
Niets te zien. Volgend jaar was het wel zover ![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Guest
|
![]()
nooit, nooit gehad ook, goed poetsen, geen zoeigheid, en t gaat helemaal goed!
|
![]() |
![]() |
#7 | |
Meest gerespecteerde forummer
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#8 |
° Blub °
|
![]()
Heb ik in periodes ook last van als ik chocolade of andere zoetigheid eet.. maar volgens de tandarts heb ik geen gaatjes..
![]() |
#9 |
Amanda
|
![]()
ik heb ook geen gaatjes
![]()
![]() |
#10 |
Guest
|
![]()
Ik weet het natuurlijk niet zeker, maar het kan heel goed dat je echt gewoon gevoelige tanden hebt. Dat kan ook voorkomen bij hele zoete dingen.
Maar zeker weet ik het dus niet ![]() Maar Dext0r, ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Guest
|
![]()
nooit gehad, alleen een keertje uit voorzorg had mijn tandarts een klein gevaartje weggehaald.
![]() Maar tandarts kost stikkeduur, dus geef ik die kerel tijdens controles allerlei opdrachten omdat hij anders maar 10 seconden in me smoelwerk rondneust ![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Lid
|
![]()
ik heb wel een gat in mn kies nu, die kun je zien ik kan hem voelen met mn tong.. maar ik heb er totaal geen pijn aan ofzo. moet maar snel de tandarts bellen
![]() maar eh pfp misschien kan het een beginnend gaatje zijn? ik heb wel es gehad dat de tandarts zei dat ik goed moest poetsen/flossen anders zou ik de volgende keer een gaatje hebben |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Guest
|
![]()
heb nog nooit een gaatje gehad!
![]() ![]() kzal wel sterke tanden hebben, want ik snoep behoorlijk wat en m'n tandenpoetsen is ok niet bepaald favoriet tijdverdrijf... (als je hoort dat sommigen minstens 4 keer per dag hun tanden poetsen...) |
![]() |
![]() |
#14 |
Guest
|
![]()
Het kan best zijn dat door het zuur van al het eten en drinken ( fruit, snoepjes, sappen, frisdrank ), je tanden beginnen weg te etsen. Kijk eens goed of je een tand of kies ziet die wat doorzichtiger begint te worden (witte vlekjes zijn ook mogelijk). Bij dit soort gevallen is het meestal goed zichtbaar bij de voortanden. Ik heb er namelijk last van, en de tandarts zei dat ik geen sappen meer mag drinken en minder fruit, geen frisdranken meer en minder snoepjes.
Hoe je het ook kunt checken: Wanneer je weer last van gevoelige tanden hebt, drink dan een glas melk. De pijn wordt dan een stuk minder ![]() Ik drink nu nauwelijks nog iets anders dan melk, thee en water. Mijn doorzichtige tanden worden er niet minder op, maar ik heb tenminste geen pijn meer ![]() Oh ja, dit kan het trouwens worden ( om je nog ff bang te maken ![]() ![]() ![]() Laatst aangepast door Jamiel : 23 February 2005 om 13:14 |
![]() |
![]() |
#15 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#16 |
KnikkerOog!
|
![]()
ik heb echt een klote tandarts
![]() kan die kerel wel een schop geven.... ik moest laatst een keertje boren en ik had geen verdoving..(zei hoeft niet) zegt die kerel.. als het pijn doet moet je je hand omhoog doen... heb de hele tijd met me hand de lucht in gezeten.. en hij gaat gewoon door.. op een gegeven moment heb ik gewoon zijn arm vastgepakt... en toen stopte hij wel... en die kerel racht ook altijd met zon scherp ding door je tandvlees heen ![]() ![]() ![]() idioot... wil grag een andere tandarts maar mag niet van me moeder ![]()
![]() |
#17 |
veteraan
|
![]()
gewoon zeggen dat je verdoving wilt en anders weglopen.
en dat bloeden, dat hoort niet bij het minste of geringste te gebeuren.. moet je beter poetsen, daar wordt je tandvlees ook sterker van. Ik mocht een keer geen gaatjes laten vullen omdat mijn tandvlees te zwak was (het zou te snel gaan bloeden, en als dat in de vulling komt = prutswerk ) , dus moest ik eerst maar weekje goed poetsen zodat tandvlees aangesterkt was..
![]() |
#18 |
KnikkerOog!
|
![]()
ik ben gisteren naar de tandarts geweest en het was wel goed...
![]() ![]() ja was toen de eerste keer dat ik een gaatje had.. denk ja doe maar en keer zonder verdoving... zegt die als het pijn doet moet je het zeggen dan stop ik even niet dus... :@ met dat tandvlees heb je wel gelijk... ik poetst minstens 1 keer per dag me tanden nu... maar als ik bij jou zon scherp haakje in je tandvlees druk dan gaat het bij jou ook bloeden hoor...
![]() |
#19 |
Guest
|
![]()
Nou... ik poets mijn tanden naar mijn idee wel goed(alhoewel... had woensdag bij de tandarts wel 7 gaatjes), toch bloed mijn tandvleed wel altijd bij het poetsen...
|
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]()
Ik heb een best sterk gebit.
Tot nu toe maar 2 gaatjes en ik hoop dat het daarbij blijft.
![]() |
#21 |
Guest
|
![]()
minstens 1 keer per dag je tanden poetsen????? Damn dat moet minstens 2 keer zijn
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
KnikkerOog!
|
![]()
euuhm.. mijn broer die post misschien 1 keer in de week zijn tanden...
maarjah.. ik heb meestal geen zin om 2 ker te poetsen..
![]() |
#23 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#24 |
Guest
|
![]()
Vroeger dronk ik mega veel cola, en "spoelde" het ook door mijn mond. Houd het op je tong of slik het meteen door, anders is het erg slecht voor je tanden. Ook ice-tea is errug slecht voor je.
|
![]() |
![]() |
#25 | |
Guest
|
![]() Citaat:
Wel lullig dat je geen verdoving krijgt though :\! |
|
![]() |
![]() |
#26 |
Guest
|
![]()
geen gaatjes, wel gevoelige tanden, voel je ook gemakkelijk iets van wat koud of warm is
|
![]() |
![]() |
#27 |
Guest
|
![]()
mijn vullingen zijn er uit gevallen.. liep ik daar met 2 vullingen in mijn handje rond!!
![]() |
![]() |