|
Computers & Internet Problemen met je computer, of weet je niet welke router nu te moeten installeren voor je breedbandje? Dit, en andere zaken vind je hier! |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#1 |
architect of life
|
![]()
Onze computers stonden vroeger allebei in de woonkamer, aan elkaar gekoppeld d.m.v.e. lan-verbinding. Een van de twee is verhuisd naar de werkkamer. Dus verbinden met een kabel lukt niet meer.
Is het mogelijk om een netwerk op te richten via het draadloos-internet-systeem?
![]() |
#2 |
veteraan
|
![]()
ja,
en hiervoor heb je niet eens perse een accesspoint of wireless router nodig. Zou je misschien iets meer kunnen vertellen over de 'topologie' van het netwerk en jullie internet verbinding wat jullie nu hebben? ik neem aan dat internet op 1 computer binnen komt? er zijn namelijk een aantal scenario's mogelijk, en de keuze is aan jullie om te bepalen welke het meest geschikt is voor jullie
![]() |
#3 |
architect of life
|
![]()
Wij hebben een ADSL-verbinding die binnenkomt langs de computer met windows XP op. Die dient als router voor een windows98. De twee computers zijn verbonden met een usb-kabel zodat we met de w98 ook op internet kunnen.
Maar het is dus wel mogelijk?
![]() |
#4 |
Nerd
|
![]()
2 computers verbonden d.m.v. een usb kabel? kan dat ook al tegenwoordig?
![]()
![]() |
#5 |
Guest
|
![]()
Al jaren
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Nerd
|
![]()
dat wist ik niet
![]()
![]() |
#7 |
Guest
|
![]()
Leef jij?
Je hebt ook USB hubjes hoor ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
veteraan
|
![]()
de mogelijkheid bestaat om adsl wireless routertje aan te schaffen (kostprijs rond de €70) daar het adsl op binnen laten komen, en in iedere pc een wireless kaartje te stoppen.
wat ook kan is in iedere pc een wireless kaartje stoppen, en de windows XP ook weer als router laten fungeren. met 2 wireless kaartjes maak je een ad-hoc verbinding en het werkt ook. deze oplossing is goedkoper, maar nadeel is dus wel, dat netzoals eerst de computer met windows xp aan moet staan om die andere computer van internet te kunnen voorzien. Met een losse router heb je dit niet.
![]() |
#9 | |
architect of life
|
![]() Citaat:
Dankjewel ![]()
![]() |
![]() |
#10 |
Guest
|
![]()
Ik zou een wireless accespoint kopen..
zeker voor in de toekomst.. als je ooit er een PC bijkrijgt.. zit je al.. |
![]() |
![]() |
#11 | |
veteraan
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#12 | |
Super Lid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Nerd
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#14 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() Echt een hubje voor USB netwerk ![]() |
|
![]() |
![]() |
#15 |
Beheerder
|
![]()
dat adhoc is echt te poep, ben er ongelooflijk lang mee bezig geweest om t werkend te krijgen. Routertje van 75 euro dr tussen, en t werkt in een keer
![]() |
#16 |
Über Mensch
|
![]()
ik zou een routertje doen. scheelt ook weer stroom, lawaai en geen omkijken naar dat ding, als er wat mis mee is resetten en klaar.
Windows moet opnieuw installeren en configureren als je weet hoe dat moet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#18 |
Guest
|
![]()
Effe reageren op de topicstarter:
Ik zou gaan voor een set met een adsl modem router, op deze fiets kun je het usb modem dan aan een boom hanger en moterr je daadloze kaartjes in de pc's je hebt dan geen gezeur meer met router pc's meer want beide pc's melden zich aan op de router. Er zijn veel stejes te krijgen wellicht ook een met twee wireless pc kaarten als dat niet zo is kun je er eventueel een twede kaart bijkopen. dan heb je nog tig snelheden het snelste is op dit moment geloof ik 54mb en het langzaamste 11 mb. de standaard op dit moment is 802.11g voordeel hiervan is dat het ook werkt met oude rommel op 11mb 802.11b |
![]() |
![]() |
#19 |
veteraan
|
![]()
ik persoonlijk zou ook gaan voor de router/wifi oplossing
een andere modem halen die ook als router/wifi fungeert vind ik wat ver gaan aangezien hun huidige modem vast welgoed functioneert. bij de mediamarkt heb je al een linksys wrt54g voor ongeveer 70euro, en dan heb je een van de beste routers die er zijn voor thuisgebruik.
![]() |
#20 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() is van Cisco en dat is nog veel meer ![]() ![]() dus idd één van de beste Routers die er zijn voor't thuisgebruik ![]() helemaal mee eens ![]() |
|
![]() |
![]() |
#21 |
architect of life
|
![]()
Mijn papa zei iets over draadloos via het stopcontact. Is dat interessant of niet?
![]() |
#22 | |
Super Lid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#24 | |
Guest
|
![]() Citaat:
wat ik wel weet van bedrade netwerkverbindingen via het stopcontact dat ze erg sloom zijn en zeker niet veel goedkoper als concurrerende oplossingen |
|
![]() |