|
Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken! |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#1 |
architect of life
|
![]()
Wat zijn de voor- en nadelen van stemplicht/stemrecht? Naar welk van beide gaat jouw voorkeur uit en waarom?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Guest
|
![]()
Je kan eigenlijk niemand verplichten te gaan stemmen.
|
![]() |
![]() |
#3 |
Guest
|
![]()
stemplicht lijkt me eerlijker
|
![]() |
![]() |
#4 |
Guest
|
![]()
Stemrecht.. het is een recht, geen plicht. Fundament van de democratie. Daarnaast, België bewijst zich maar weer als voorbeeld dat een plicht totaal ziek uitvalt, de meest vreemde partijen worden er machtig.
|
![]() |
![]() |
#5 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#6 | |
architect of life
|
![]() Citaat:
Een democratie is voor alle burgers, door stemplicht in te voeren zorg je ervoor dat alle burgers in het land toch een beetje verplicht zijn om te volgen wat er gaande is in hun land.
![]() |
![]() |
#7 |
Aachen TSV
|
![]()
Ik ben tegen stemplicht. Je verplicht dan mensen die zich niet interesseren voor politiek en dus dom zijn op dat gebied. Nu al zie je hoe dom sommige mensen stemmen waaruit blijkt dat ze totaal geen besef hebben van welke idealen dan ook van een partij.
Je hebt het recht om te stemmen. Wil je stemmen? Verdiep je dan eerst in de partij waarop je overweegt te stemmen. Het is een misverstand dat als je een democratie bent dan iedereen 'moet' stemmen. Stem in godsnaam niet als je toch niet weet waarop, nietwaar?
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Meest gerespecteerde forummer
|
![]()
de vlaams belangers zouden de fanatiekste stemmers zijn, dacht ik (ooit eens studie van geweest). dus als je dan stemrecht hebt...
![]() |
#9 | |
Lid
|
![]() Citaat:
Heb je natuurlijk ook met stemrecht, maar het lijkt mij dat een stemplicht dit proces alleen maar versterkt.
![]() |
![]() |
#10 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#11 |
Guest
|
![]()
Het is een moeilijke kwestie vind ik. Als je mensen zoals nu niet dwingt om te stemmen, komt de helft niet opdagen. Omdat ze te lui zijn of dergelijken. En als je mensen dwingt kan het wezen dat mensen niet nadenken over hun stem en zomaar een knopje indrukken. En beide vind ik niet erg posetief.
|
![]() |
![]() |
#12 |
Aachen TSV
|
![]()
Bij landelijke verkiezingen komt over het algemeen wel zo'n 75-80%, hoor.. Enkele streken zoals waar ik woon daargelaten dan. Het gaat vooral om provinciale verkiezingen denk ik..
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#14 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#15 | |
Aachen TSV
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Lid
|
![]()
![]() |
#17 |
Guest
|
![]()
Stemplicht lijkt me erg onwenselijk
|
![]() |
![]() |
#18 |
FORE!!!
|
![]()
stemrecht ... je hebt het recht om je mening uit te spreken ... het zou niet verplicht gesteld moeten worden ...