|
School Problemen met een verslag? Enquete houden? Plaats het hier als het met school te maken heeft. |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#1 |
Guest
|
![]()
Nu ik eindelijk weet welke studie ik ga doen weet ik weer niet op welke universiteit ik deze studie zal gaan volgen. Ik was naar de opendag archeologie gegaan in Amsterdam en dat beviel me goed, maar gister was ik naar Leiden gegaan en dat beviel me beter
![]() De plus en minpunten van Amsterdam +Bekende stad +Dichtbij + Kleine studie, 20-30 1e jaars + leuke studie vereniging - Lelijke locatie - Redelijk beknopt vakkenpakket - Weinig afstudeer richtingen (3) Leiden + Zeer breed aanbod van richtingen + Internationaal + Hoog aangeschreven + Zeer veel faciliteiten +Mooie locatie - Verder weg, moeilijker bereikbaar - Lijkt me een redelijke ballenstad naja kortom erg lastig, moet ik kiezen voor Amsterdam of Leiden |
![]() |
![]() |
#2 |
Guest
|
![]()
Amsterdam. Dat is gewoon een gezellige stad en wat maakt het uit dat de locatie niet zo mooi is? Je zit toch niet constant op school?
|
![]() |
![]() |
#3 | |
Lid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4 |
Guest
|
![]()
in amsterdam liggen de kamers ook niet voor het oprapen.
|
![]() |
![]() |
#5 |
Guest
|
![]()
Leiden schijnt juist de slechtste universiteit van NL te zijn.
Tenminste, dat zeggen die onderzoeken de laatste tijd steeds vaker. |
![]() |
![]() |
#6 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#7 |
Guest
|
![]()
Ik vind het trouwens echt te cool dat je archeologie gaat studeren, vriendin van me doet dat nu ook.
EN ik heb donderdag een tentamen klassieke archeologie waarvoor ik een onwijs dikke reader moet lezen holee holee |
![]() |
![]() |
#8 |
Guest
|
![]()
ja cool van mij heh
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#10 | |
Guest
|
![]() Citaat:
Maar ik heb gehoord dat de Leiden Archeologie-opleiding beter is dan Amsterdam, een vriend van mij gaat het waarschijnlijk ook studeren. En als je naar Amsterdam wilt ben je dichtbij ![]() |
|
![]() |
![]() |
#11 |
Guest
|
![]()
Ik heb mn P gehaald, al 1 jaar terug, heb toen verkeerd gekozen maar nu heb ik het licht gezien. Ga iig nog een keer naar de opendag in amsterdam, heb nog een maand bedenktijd
|
![]() |
![]() |
#12 | |
Lid
|
![]() Citaat:
of is dat overal verschillend ![]()
![]() |
![]() |
#13 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#14 |
Guest
|
![]()
weet nog steeds niet welke ik moet kiezen
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Lid
|
![]()
ik weet nog steeds niet óf ik wel ga studeren volgend jaar :X
![]() |
#16 |
Guest
|
![]()
leiden sprak mij vanaf het begin het meest aan. ik moet nog twee jaar wachten, maar ben van plan dan daar te studeren. een beetje naïef misschien dat ik me daar het meest voor begon te interesseren omdat het de oudste uni van nederland is, er een aantal hooggeleerde mensen vandaan komen en er enorm veel informatie over te vinden is. maar dat zegt wel iéts. de ligging, de stad zelf en een paar mooie studiecombinaties bevallen me ook wel. van de zeer slechte plaats op zekere ranglijsten trek ik me minder aan en van het grote percentage 'ballen' - naar men zegt - ook niet. qua gelaatstrekken zou ik daar zelfs bijpassen. ik dacht bij mezelf, aan de andere kant is het wel handig me bij de om haar vele ballen beruchte vereniging minerva aan te sluiten, want zo kom je schijnbaar makkelijk aan een kamer en daar zouden ook de mooiste meisjes van nederland zitten.
![]() amsterdam valt voor mij weg als optie omdat ik in een stacaravan zou moeten wonen bij dat kameraanbod en die prijzen. dus ik zeg, ga naar leiden jongen. |
![]() |
![]() |
#17 |
Guest
|
![]()
Qua bereikbaarheid vond ik Leiden helemaal niet slecht :s
|
![]() |
![]() |
#18 |
Guest
|
![]()
Ik zou zeggen Amsterdam, tenminste dat wil ik wel. Een voordeel is dat ik mensen in Amsterdam ken, en dat er genoeg kraakpanden zijn, ook al worden ze nu achter elkaar geruimd.
|
![]() |
![]() |
#19 |
Guest
|
![]()
Heb je er al over nagedacht om elders in het land te gaan studeren?
Mijn neef doet deze studie namelijk in Groningen. Hij is nu op studiereis in Denemarken en vorig jaar waren ze naar Griekenland gegaan om daar opgravingen te doen. Hij vind het echt een keigave studie en heeft het erg naar zijn zin in Groningen. |
![]() |
![]() |
#20 |
Guest
|
![]()
Ik heb al besloten Leiden
|
![]() |
![]() |
#21 |
Guest
|
![]()
Ok, veel plezier daar!
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Guest
|
![]()
Kun je eigenlijk ook archeologie in Utrecht studeren? Volgens mij niet, toch? Het lijkt me wel een leuke studie trouwens
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Guest
|
![]()
Zo ik up hem weer even
Leiden is een hele leuke stad (dorp ![]() De opleiding is erg leuk, alle vakken zijn erg interresant. Het zijn echt hele verschillende mensen die de studie volgen. Gelukkig niet teveel gothics ![]() ![]() Kortom zeker geen spijt van mijn keuze |
![]() |