Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 26 May 2005, 20:44   #1
thali
architect of life

thali's Avatar

Standaard Vlaams Belang richt radiostation op

Citaat:
De politieke partij Vlaams Belang start
zondag met een eigen digitaal radio-
station, dat zal uitzenden vanuit
Duitsland. Jurgen Verstrepen zal op de
zender VB6015 zijn debatprogramma
"Zwart op wit hernemen".

De partij zegt zelf dat ze met de zen-
der de Vlaamse mediawetgeving omzeilt.
Radiozenders mogen in Vlaanderen geen
banden hebben met politieke partijen.

De digitale uitzendingen kunnen enkel
met een speciale radio of via het
internet beluisterd worden. Voorlopig
zenden ze twee uur politiek debat per
week uit, maar er komt meer.
Bron.
Nu is de vraag of ze effectief beluisterd zullen worden en of dit daadwerkelijk mensen zal beïnvloeden.
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 May 2005, 21:41   #2
bartje518
Aachen TSV

bartje518's Avatar

Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chalyken
Hoe toepasselijk datze vanuit duitsland zullen uitzenden....
Wat een onzin.

Tja, je leeft in een vrij land. En links mag ook de domme mensen beïnvloeden, dus waarom rechts niet?
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 May 2005, 22:18   #3
bartje518
Aachen TSV

bartje518's Avatar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chalyken
Jij stelt "laten we wat meer groen aanplanten" gelijk met "al die buitenlanders buiten" ?
Sorry als je je aangesproken voelt door mijn cynische opmerking over duitsland maar zie het dan als het vroegere duitsland ofzo. Datze maar erg trots zijn datze de wet hebben omzeild....zo'n mensen moeten vooral de kans krijgen om te gaan regeren.
Zulk soort partijen zal nooit regeren. Zolang de Belgische wetgeving er niet in slaagt dat soort idioten monddood te maken mogen ze ook een eigen radiostation oprichten lijkt mij.
Overigens moet extreem-links niet gezien worden als een milieu-instantietje, hoor. Ook dat soort partijen hebben zat onzalige ideëen die ik niet graag uitgevoerd zie..
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
Oud 27 May 2005, 12:39   #4
bartje518
Aachen TSV

bartje518's Avatar

Standaard

Is er niet zoiets als een Europees verbod op dat soort partijen in de regering? Overigens lijkt me dat die partij in Walonië toch geen enkele aanhang heeft? Dan zou Vlaanderen al zo ongeveer unaniem voor ze moeten stemmen willen ze een meerderheid krijgen
Oud 27 May 2005, 13:15   #5
PFP
Guest

Standaard

niets mis mee lijkt me zo
  Met citaat antwoorden
Oud 27 May 2005, 19:49   #6
thali
architect of life

thali's Avatar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Is er niet zoiets als een Europees verbod op dat soort partijen in de regering? Overigens lijkt me dat die partij in Walonië toch geen enkele aanhang heeft? Dan zou Vlaanderen al zo ongeveer unaniem voor ze moeten stemmen willen ze een meerderheid krijgen
In Wallonië zullen ze geen stemmen hebben omdat het VB voor de afscheiding van Vlaanderen is. De problemen en extra kosten die daarmee gepaard gaan, daar houden ze natuurlijk geen rekening mee.

@chalyken: zijn ze er niet voor aan het pleiten het cordon sanitair af te schaffen of hebben er ze niet voor gepleit?
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 May 2005, 20:08   #7
mathalaylias
Lid

Standaard

Sommige mensen vinden dat het cordon sanitair moet worden afgeschaft maar concreet gezien wil dat niets zeggen. Diegenen die dat willen zijn onlangs het zwijgen opgelegt. De VLD heeft op zijn congres besloten dat de leden die tegen de wil van de partij ingaan er worden uitgeschopt. Wat ondertussen al is gebeurd. Die leden moeten dus hun mond houden of overstappen naar het VB. Maar het VB kan, door het cordon sanitaire, niet aan de macht komen. Ook door het feit dat er geen sterke tegenhanger is aan waalse zijde. En als het zover komt dan moeten we er maar op vertrouwen dat er net hetzelfde gebeurd als in Oostenrijk, daar is Extreem rechts ook even aan de macht geweest, maar is dan terug gevallen op een paar procent omdat ze niets konden waarmaken van wat ze wouden. Er zijn wetten waar ze zich moeten aan houden.
groeten
mathalaylias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 May 2005, 17:24   #8
mathalaylias
Lid

Standaard

Nee ik heb dat intervieuw niet gelezen maar ik wil het wel lezen, waar kan ik het vinden. Die boudwijn bouckaert die ken ik trouwens niet wie is dat?
Oud 29 May 2005, 17:27   #9
PFP
Guest

Standaard

Een rechtse wind door geheel Europa is iets dat ik zal toejuichen. In Denemarken en Oostenrijk werpt het zijn vruchten af.
  Met citaat antwoorden
Oud 29 May 2005, 18:29   #10
koekje
tijd om op te staan

koekje's Avatar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
Een rechtse wind door geheel Europa is iets dat ik zal toejuichen. In Denemarken en Oostenrijk werpt het zijn vruchten af.
Meen je nou echt wat je zegt ? of is het enkel voor provocatie ?

Volgens mij is het bijna van zelf sprekend dat als het op die manier ( rad st.) voort blijft gaan, dat deze partij wel effectief zijn vruchten zal kunnen werpen. Persoonlijk heb ik het uiteraard niet begrepen met hun manier van denken... Maar kijk, we mogen ook niet ontkennen dat de aanwezige situaties in 'ons' land het niet op laten verbeteren.
Oud 29 May 2005, 18:43   #11
PFP
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koekje
Meen je nou echt wat je zegt ? of is het enkel voor provocatie ?

Waarom zou ik niet menen wat ik zeg
  Met citaat antwoorden
Oud 29 May 2005, 19:15   #12
mathalaylias
Lid

Standaard

Citaat:
Waarom zou ik niet menen wat ik zeg
Ik hoop dat je goede redenen hebt? Ik ben tegen extreem rechts, maar ik ontken de problemen niet die er zijn, zoals sommige politieke partijen. Dat is hypocriet.
Oud 29 May 2005, 19:41   #13
PFP
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mathalaylias
Ik hoop dat je goede redenen hebt? Ik ben tegen extreem rechts, maar ik ontken de problemen niet die er zijn, zoals sommige politieke partijen. Dat is hypocriet.
Extreem rechts is in veel gevallen een valse benaming, gegeven door de bange gevestigde orde
  Met citaat antwoorden
Oud 29 May 2005, 20:49   #14
mathalaylias
Lid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
Extreem rechts is in veel gevallen een valse benaming, gegeven door de bange gevestigde orde
hoe moeten we ze dan wel noemen?nazi's?
Oud 29 May 2005, 21:01   #15
bartje518
Aachen TSV

bartje518's Avatar

Standaard

Rechts en extreem rechts is een essentieel verschil. Vlaams Belang is extreem rechts, de VVD is een rechtse partij.
Antwoord

Berichting Regels