Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Prev Vorige Bericht   Volgende Bericht Next
Oud 29 June 2005, 20:29   #1
AmbyPur
Lid

Standaard Stoeptegelgooiers veroordeeld wegens moord

Citaat:
DEN HAAG - De rechtbank in Den Haag heeft woensdag vier Rijswijkse mannen gevangenisstraffen opgelegd tot zes jaar. De rechtbank acht hen schuldig aan het medeplegen van moord op de 30-jarige Udense automobiliste die stierf doordat ze een stuk stoeptegel in haar gezicht kreeg.

Alle vier de mannen zijn schuldig aan de dood van de vrouw, ook al hebben maar twee van hen daadwerkelijk een stuk steen laten vallen, vindt de rechtbank. De straffen zijn lager dan wat de officier van justitie twee weken geleden eiste; die gingen tot negen jaar.

Jeroen van G. (22) kreeg de hoogste straf, omdat hij volgens de rechtbank op de avond van 9 januari de leider van de groep was. Davy V. (19) heeft vijf jaar cel opgelegd gekregen.
Jeroen en Davy zijn volgens de rechtbank ook schuldig aan poging tot moord op een vrachtwagenchauffeur.

Stephan H. (19) kreeg van de rechtbank 36 maanden, waarvan zes voorwaardelijk, opgelegd. Frederik B. (19) moet 24 maanden, waarvan zes maanden voorwaardelijk, de cel in.

Volledig bericht.
Wat vinden jullie hier nou van?

Als ik dit bericht zo lees dan denk ik: Wow dat zijn nog eens straffen, dan ga je als 19 jarige jongen voor 5 jaar de bak in omdat je je verveelde.
Maar ik ben er wel blij mee, ze worden tenminste een keer goed aangepakt en ik hoop dat hierdoor de etters die dit ook in hun hoofd willen halen wel even twee keer nadenken voordat ze het doen...
AmbyPur is offline   Met citaat antwoorden

Berichting Regels