Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Liefde & Relaties
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Liefde & Relaties Laat je liefdesgevoelens de vrije loop!

Antwoord

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 13 September 2005, 19:39   #1
ThndR
Guest

Standaard Probleem...

Hey!

Ik (15, 4e klas) zit nu al een tijdje met een probleempje, en ik wou jullie maar eens vrage naar je mening. Ok, here goes:

In de 1e klas was ik al vrij close met een meisje uit mn klas. Maar toen zakte het steeds wat af, zodat we op het laatst nog maar weinig met elkaar te maken hadden. Maar uiteindelijk misten we elkaar toch weer, en werden we weer close. Maar toen ging het na een paar maanden weer minder en minder, en waren we 'weer uit elkaar' (we hadden geen verkering).

Zo heeft dit zich de afgelopen 3 jaar zo'n 3x herhaald, waarbij we steeds iets closer werden. In de 3e klas hadden we nogal een grote 'pauze', bijna het hele schooljaar. Maar een paar maanden voor de vakantie konden we weer eens niet zonder elkaar en werden we weer close. Deze keer weer closer dan de vorige keren. Ze heeft me toen gezegd hoeveel ze van me houd, dat ze echt niet zonder me kan en dat ik haar heel gelukkig maak. Uiteraard positief op gereageerd.

Ik ben toen nogal verliefd geworden op haar, opeens eigenlijk... Maar ik weet dat ze niet op mij verliefd is. DAT is het probleem! We zijn echt zo ontzettend close, we zijn altijd bij elkaar, we vertellen elkaar alles, ze zegt hele lieve dingen tegen me, we houden af en toe elkaars hand vast... Dit maakt mij echt verliefd, ik kan er niks aan doen.

Ik durf haar niet te zeggen dat ik verliefd op haar ben, omdat ik dan bang ben dat ze schrikt en er mee ophoud, en dat ik zo dan ook meteen mn beste vriend die ik heb verlies...

Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben geweest.

Heeft iemand raad?

Alvast bedankt,
ThndR
  Met citaat antwoorden
Oud 13 September 2005, 19:53   #2
Larsjuh
Guest

Standaard

Hoe weet je zo zeker dat ze niet verliefd op je is? Als jullie elkaars handen vasthouden en ze zegt lieve dingen tegen je, dan lijkt me dat ze wel iets voor je voelt.
  Met citaat antwoorden
Oud 13 September 2005, 19:57   #3
MrInsane
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Larsjuh
Hoe weet je zo zeker dat ze niet verliefd op je is? Als jullie elkaars handen vasthouden en ze zegt lieve dingen tegen je, dan lijkt me dat ze wel iets voor je voelt.
Ik ga hier helemaal in mee, en moet toevoegen dat je je beste vriendin op deze manier niet kunt verliezen want die zal je niet in de steek laten als ze niet zonder je kan
Dus veel succes
  Met citaat antwoorden
Oud 13 September 2005, 23:13   #4
Jamiel
Guest

Standaard

Weet je echt zeker dat het verliefdheid is, en niet het gevoel van een zeer hechte vriendschap? Want besef wel, dat als een van jullie echt verliefd is, en de ander niet, en je verteld het, dat de band tussen jullie heel erg kan gaan veranderen (mogelijk negatief, ze kan er van schrikken).
Maar dat is een risico die je moet nemen

Voor hetzelfde geldt is zij ook verliefd op jou, en heb je dat nog niet in haar ontdekt. Dus de keuze is aan jou: Of het hele hechte gevoel gaat weg, of het pakt zich juist goed uit! Succes!
  Met citaat antwoorden
Oud 14 September 2005, 06:03   #5
observatie001
Guest

Standaard

puhh op die leeftijd zitten vrouwen nog zo moeilijk in elkaar, als je wacht tot ze jaar of 17 is wil ze elke kerel die bij der in de buurt komt
  Met citaat antwoorden
Oud 14 September 2005, 07:44   #6
ThndR
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Larsjuh
Nou, dat ze niet verliefd op me is zei ze een paar maanden terug. Maar ze is zo lief voor me, dat maakt me allemaal erg in de war.

Citaat:
.... en moet toevoegen dat je je beste vriendin op deze manier niet kunt verliezen want die zal je niet in de steek laten als ze niet zonder je kan
Hmm daar zit eigenlijk ook wel wat in. Ze zegt ook steeds dat ze heel bang is mij kwijt te raken nu we vanaf de 4e nog maar de helft van de tijd bij elkaar in de klas zitten.

Citaat:
Weet je echt zeker dat het verliefdheid is, en niet het gevoel van een zeer hechte vriendschap? Want besef wel, dat als een van jullie echt verliefd is, en de ander niet, en je verteld het, dat de band tussen jullie heel erg kan gaan veranderen (mogelijk negatief, ze kan er van schrikken).
Maar dat is een risico die je moet nemen
Ja ik ben echt verliefd... En daar ben ik ook zo bang voor, dat ze schrikt en dat alles opeens zo veranderd, dat we dan opeens nog maar een stuk minder met elkaar omgaan.

Bedankt voor alle reacties!
  Met citaat antwoorden
Oud 14 September 2005, 10:46   #7
Larsjuh
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ThndR
Nou, dat ze niet verliefd op me is zei ze een paar maanden terug. Maar ze is zo lief voor me, dat maakt me allemaal erg in de war.
In een paar maanden tijd kan er veel veranderen, ga daar maar van mij op aan

Citaat:
Hmm daar zit eigenlijk ook wel wat in. Ze zegt ook steeds dat ze heel bang is mij kwijt te raken nu we vanaf de 4e nog maar de helft van de tijd bij elkaar in de klas zitten.
Als jullie echt om elkaar geven, maakt het niet uit of jullie bij elkaar in de klas zitten of niet. Buiten de lessen om zou je dan bij elkaar moeten zijn, is dat zo, dan zit het echt wel goed!!

Citaat:
Ja ik ben echt verliefd... En daar ben ik ook zo bang voor, dat ze schrikt en dat alles opeens zo veranderd, dat we dan opeens nog maar een stuk minder met elkaar omgaan.
Het is inderdaad zo, als je het zegt kan het goed uitpakken, maar ook helemaal verkeerd. Ze kan schrikken en dan heb je de spreekwoordelijke poppen aan het dansen. Ik ben zelf een keer verliefd geworden op een meisje met wie ik alles kon bespreken, toen ik het heb gezegd is het nooit meer geworden zoals het was...

Ik zou proberen om voorzichtig bij haar te achterhalen hoe ze over je denkt en wat ze voor je voelt!!
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Berichting Regels