Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Gezondheid & Lifestyle
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Gezondheid & Lifestyle Gezondheidsvragen? Jouw lichaam, je kleding, of gewoon je manier van leven.

Onderwerpopties Waardering: Onderwerp waardering: 1 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergavemodus
Prev Vorige Bericht   Volgende Bericht Next
Oud 5 October 2005, 16:55   #1
Jamiel
Guest

Standaard ziekte van pfeiffer

De meesten van jullie hebben er vast weleens van gehoord, en gezien het ook wel de 'kissing disease' wordt genoemd, open ik hier een topic erover.

Hoe kun je het oplopen?
Als je drankjes uit andermans glazen drinkt, door iemand anders z'n verkoudheid, maar ook dus door zoenen. Erg oppassen dus !

zou ik het al gehad kunnen hebben?
het schijnt dat 95% van de volwassen in hun jeugd al de ziekte van pfeiffer hebben gehad, maar de kans bestaat nog steeds dat je het kunt krijgen?

kun je het vaker krijgen?
nee, als je het eenmaal hebt gehad, dan ontstaan er antistoffen in je lichaam, en kan je niemand meer aansteken.

hoe merk ik of ik pfeiffer heb?(symptomen)
als kind kan het zich uiten tot een verkoudheidje, maar je kunt er ook heel moe van worden, elke dag kotsen, en je hele luchtwegen kunnen vol slijm zitten.

hoe kan ik testen of ik pfeiffer heb?
mocht je een vermoeden hebben dat je pfeiffer hebt a.d.h.v. bovenstaande symptomen, ga dan naar de huisarts. Hij zal jou een verwijsbriefje geven naar het ziekenhuis. Eenmaal daar gaan ze je bloedprikken ( zo'n 1 a 2 buisjes ). 2 weken later hoor je of je het hebt.

wanneer weet ik wanneer het is afgelopen?
Mocht je er geen last meer van hebben na een paar weken, rust dan toch uit. De symptomen kunnen wel weg zijn, maar de antistoffen zijn dan nog niet helemaal bijgemaakt.Wil je toch weten of je ervan af bent, dan krijg je weer een verwijsbriefje van de huisarts voor bloedprikken. De antistoffen zouden dan te zien moeten zijn.

Mochten er vragen of opmerkingen zijn, kun je dat hier plaatsen!
  Met citaat antwoorden

Berichting Regels