|
Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken! |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#1 | |
architect of life
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#2 |
Super Lid
|
![]()
Het is wel een uiterst interessante opmerking die hij maakt. Alleen is Groot-Britannië er eigenlijk grotendeels de "schuld" van dat de staat Israel is gevestigd.. Maar goed, je moet deze opmerking natuurlijk ook niet al te letterlijk nemen. Ik denk echter dat het niet verkeerd is dat er eens op een nette en duidelijke manier de gevoelens van deze bevolking wordt uitgesproken.
Daarnaast heeft ook Groot-Britannië zich in de wereldgeschiedenis natuurlijk niet helemaal onschuldig gemaakt aan belachelijke dingen. Denk bijvoorbeeld aan Saudi Arabië.. Laatst aangepast door Bazzemans : 10 December 2005 om 21:39 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Guest
|
![]()
Ik vind het niet een uiterst interessante, maar uiterst domme en kortzichtige opmerking van een radicale gek. Alleen al de opmkering 'Europa beweert...', alsof de kille cijfers van de Holocaust ruimte laten voor discussie.
Ahmadinejad doet net alsof Israël een willekeurig stuk land in de Arabische wereld is dat gekozen is door het Westen om moslims een hak te zetten. Joden, moslims en christenen voelen zich niet voor niets aangetrokken tot de regio rond Jeruzalem, Betlehem etc. Het is het Heilige Land en dat land alleen reserveren voor één geloofsgroep is gezien de complexe situatie en historie helemaal niet verstandig. Waarom zou joden een deel van het Heilige Land ontzegd moeten worden? Natuurlijk was die streek al dichtbevolkt door Palestijnen, maar als radicalisme aan beide kanten niet steeds de boel verneukt, dan ben ik ervan overtuigd dat daar een goede oplossing mogelijk zou zijn geweest. Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#4 | |
Super Lid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Guest
|
![]()
De vraag is in hoeverre de UK daar 'schuldig' aan waren. Als we dit soort koloniale politiek achteraf gaan veroordelen, dan komt geen enkel Westers, ex-imperialistisch land er goed van af, ook Nederland niet.
Misschien is het vanuit hedendaags oogpunt niet juist om je te mengen in interne strijd van een ander land, maar je moet de tijdsgeest in de gaten houden. WOI speelde hier namelijk een belangrijke rol, UK koos ook partij voor de Saoedi's om de Ottomanen uit het Arabisch schiereiland te krijgen. Ik ben overigens niet van mening dat Amerikaans ingrijpen t.a.v. olie in Irak of Brits ingrijpen destijds in Saudi-Arabië per defenitie slecht en egoïstisch is. Ik denk dat de hele wereld profiteert van verenigde en redelijke regimes op olierijke gebieden. |
![]() |
![]() |
#6 |
Guest
|
![]()
Waarom zou Israël? Daarmee is alles gezegd, ze zijn verreweg het sterkste in de regio, dus dan zouden ze het uit pure liefdadigheid moeten doen.
Bovendien is de president uit Iran nu niet erg geloofwaardig te noemen en preekt hij dit soort onzin ettelijke uren per dag op staatszenders, niets nieuws onder de zon dus. |
![]() |
![]() |
#7 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#8 | |
Guest