Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > School
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

School Problemen met een verslag? Enquete houden? Plaats het hier als het met school te maken heeft.

Antwoord

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 12 February 2006, 13:10   #1
Helen
Guest

Standaard Enqu¨ºte: Maatschappijleer

Beste scholieren,

Ik moet voor het vak maatschappijleer een presentatie voorbereiden over criminaliteit. Hierbij wil ik graag jullie mening en argumenten over de volgende stelling weten.

De stelling luidt:
Bij zware misdrijven moet het volwassenstrafrecht toegepast worden op minderjarigen.

Alvast bedankt voor jullie reactie's.
  Met citaat antwoorden
Oud 12 February 2006, 15:16   #2
M2theC
Guest

Standaard Re: Enqu¨ºte: Maatschappijleer

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Helen
Beste scholieren,

Ik moet voor het vak maatschappijleer een presentatie voorbereiden over criminaliteit. Hierbij wil ik graag jullie mening en argumenten over de volgende stelling weten.

De stelling luidt:
Bij zware misdrijven moet het volwassenstrafrecht toegepast worden op minderjarigen.

Alvast bedankt voor jullie reactie's.
Mee eens. Jeugd van tegenwoordig is zich eerder bewust van de totale omgeving. Zij zijn zich ook bewust van goed of fout.
  Met citaat antwoorden
Oud 12 February 2006, 21:18   #3
bloempjuh
Guest

Standaard Re: Re: Enqu¨ºte: Maatschappijleer

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door M2theC
Mee eens. Jeugd van tegenwoordig is zich eerder bewust van de totale omgeving. Zij zijn zich ook bewust van goed of fout.
Niet mee eens. Jongeren zijn zich niet meer of minder bewust van de omgeving dan vroeger. Bovendien zijn jongeren pas aan het begin van hun leven, die moet je aparte straffen geven, dingen waardoor ze een beter leven kunnen opbouwen. Ofzo.

Ik vind dat je vijftienjarigen echt niet levenslang de cel in kan gooien ofzo. Het is een jongere, iemand die in de puberteit zit en geholpen moet worden!
  Met citaat antwoorden
Oud 1 April 2006, 16:01   #4
PFP
Guest

Standaard

van mij mogen ze berecht worden als volwassenen of direct een enkele reis naar hun "roots"
  Met citaat antwoorden
Oud 1 April 2006, 16:16   #5
Alpha
FORE!!!

Alpha's Avatar

Stuur een bericht via MSN naar Alpha
Standaard

Ik vind het van wel, aangezien zij steeds vaker zwaardere misdrijven begaan omdat ze denken dat het allemaal mag. Door toepassing van ouderenstrafrecht en dit goed naar voor te laten komen in de media, zullen de jongeren zich eerder bewust worden van de consequenties van hun daden.
Alpha is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Berichting Regels