|
Liefde & Relaties Laat je liefdesgevoelens de vrije loop! |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#1 |
Guest
|
![]()
Let op. Dit is nogal ingewikkeld..
Als je geen zin hebt in veel lezen , laat het dan maar zo ... Ik heb nu zo'n 14 maand een relatie met mijn vriend (18, ik 15) Maar hij was ziek gevallen en zo heb ik hem meer dan een maand niet gezien. Dat zet onder andere aan tot denken. Ik twijfel zeer hard of ik nog bij hem zou blijven.. Waarom wel : Hij is lief, grappig,../ Hij houdt van me zoals ik ben / ik hou echt veel van hem / Ik wil hem niet kwetsen aangezien hij verloren zou zijn als ik het uitmaakte / we hebben al zoveel samen gedaan om dat zomaar te laten gaan / al die herinneringen / ... Waarom niet : Zijn ouders hoeven mij niet, zeker zijn ma niet, die vindt me slecht op elk vlak / Hij woont nogal ver/ hij zit nu op unif/ Vroeger en nu was ik altijd degene die het initiatief nam om te zeggen ik hou van je en om eens een berichtje te sturen/ plus de voorbije dagen die niet echt.. goed waren.../ ik zie hem maar 2x per maand gemiddeld/... Liefde zou zoveel mooier kunnen zijn en dat heb ik hem gezegd, dat hij meer zou moeten tonen hoe graag hij mij ziet... En dan is er nog 1 ding. Maar dat reken ik niet bij de "waarom niet". Dit is ook weer een hele historie, dus als je het nu al beu bent, stop dan met lezen Een 15tal maand geleden leerde ik een jongen kennen(die ik hier even Bert ga noemen, om verwarring te vermijden), die een jaar ouders is dan ik. We hadden veel plezier, werden De beste vrienden,... En toen leerde ik mijn vriend kennen. Toen ik eindelijk gevoelens had voor mijn vriend, zei Bert dat hij ook gevoelens had voor mij. Ik heb na lang nadenkenen piekeren gewoon voor mijn huidige vriend gekozen. Het was niet meer wat het was met Bert, en hij gaf zélf toe dat het jaloezie was... Onze vriendschap liep uit op een ruzie en ik hoorde hem nooit meer. 3 maand geleden nam ik opnieuw contact op met Bert (dit had ik inmiddels meerdere malen geprobeerd, maar allen mislukt) En eindelijk was hij erover, zei hij. Hij had inmiddels ook al iemand. We werden weer de beste vrienden en gingen samen veel weg. Berts lief maakt het uit, Bert in de put, Bert geholpen, Bert vindt iemand anders. Maar daar gaat het absoluut niet goed mee. Inmiddels heeft Bert me verteld en laten uitblijken enzo dat hij mij wél nog graag ziet en dat hij hier nooit over gekomen is.. En het is niet dat dit me koud laat.. Ik weet het echt niet meer.. Als ik zie wat Bert doet in een relatie, wéét ik met nog meer zekerheid dat liefde zo mooi kan zijn.. Maar ik ben bang .. Dat niemand me ooit nog zo zal accepteren (ben niet echt.. slank enzo..) als mn vriend.. En ik ben bang dat ik me nooit meer volledig zal durven blootgeven aan een ander.. + het feit dat mijn ma vind dat 1) Het mss beter is dat ik het uitmaak met mn vriend... 2) Bert niet echt iets voor mij is, dat ik daarmee niet moet gaan Wat moet ik doen ![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Guest
|
![]()
Je moet je afvragen dat als je 't uitmaakt met je huidige vriend, of 't dat wel waard is. 1 ding ; als je van hem houdt, dan moeten de ouders eigenlijk niks uitmaken, het gaat om de jongen. Maar als je d'r zo erg over twijfelt, dan is 't lullig om hem nog aan 't lijntje te houden.. En dat ie niet zoveel smst wilt toch niet zeggen dat ie niet van je houdt?
En overdie ' Bert ' ; wat je moeder zegt, daar zou je je niks van aan moeten trekken. Je mag toch iemand leuk vinden, niet soms? Vind je hem denk je echt leuker als je huidige vriend? Ga jezelf eens na. Van wat je nu wilt. Het is het 1, of het ander. |
![]() |
![]() |
#3 |
Guest
|
![]()
Zijn ouders maken het mij érg moeilijk weet je..
En van die "Bart" : da's nogal moeilijk. Ze vindt dat ie niet bij me past, enal die dinge.. ze smeekte me bijna om niet met hem te beginnen.. Wat nu ? xx. |
![]() |
![]() |
#4 |
Guest
|
![]()
Sta boven die ouders van hem!
Als jij van m houdt laat je je toch niet tegenhouden door zijn OUDERS? Desnoods negeer je hun. Of doe gewoon aardig en haat ze van binnen stiekem. En je moeder, net alsof zij jou ervan weerhoudt om verliefd te worden. Kommop, je bent 15 |
![]() |
![]() |
#5 |
Guest
|
![]()
Dat gaat niet meer..
Ik probeer het al 1jaar en 2maand, maar als ge moet horen da die moeder u vet vindt en al die dinge.. ik kan da nie aan.. mijn ma vindt da ook ambetant.. Idd. da vindk ook. |
![]() |
![]() |
#6 |
Guest
|
![]()
het is vreselijk als je moeder niks in je relatie met je vriend ziet. maar daar heeft ze niks over te zeggen. Ze weet waarschijnlijk ook helemaal niet wat jullie voor elkaar voelen en hoe alles precies zit. kent ze hem eigenlijkw el. ga een keer met zijn 3en een middagje iets doen of met je vader enzo erbij. Zodat ze kan zien hoe jullie met elkaar omgaan. onwetendheid maakt bang.
Maarja het gaat natuurlijk het meest om wat je zelf voor hem voelt. Hou je van hem? Ben je verlieft. dat is alles wat telt. het gaat er niet om wat andere vinden en of er nadelen aan iemand zitten. Als het uit gaat en je bent nogsteeds verlieft dan zit jij met dat rot gevoel. |
![]() |
![]() |
#7 |
Guest
|
![]()
ow je hebt al een soort van besloten he?
|
![]() |
![]() |
#8 |
Guest
|
![]()
Ergens wel..
maar ik weet inmiddels ook dat als ik het uitmaak, dat die echt domme dingen gaat doen .. heel domme dinge ![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Guest
|
![]()
zijn probleem.
|
![]() |
![]() |
#10 | |
Guest