Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Liefde & Relaties
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Liefde & Relaties Laat je liefdesgevoelens de vrije loop!

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Prev Vorige Bericht   Volgende Bericht Next
Oud 24 December 2006, 00:50   #1
dewoutje
Guest

Question Wanneer wordt iemand aandacht geven stalken?

Beste mensen,

Een paar maanden geleden is er een meisje in mijn hoofd gekomen. Ze is er sindsdien geen uur uit geweest. Ik weet niet precies wat haar gevoelens voor mij zijn, ze vindt me op zich wel een aardig jong volgens mij, maar meer ook niet.

Nu probeer ik haar zo nu en dan een attentie te bezorgen, zo heb ik een bosje rozen bij haar deur gelegd en een keer een gedichtje geschreven en aan haar gegeven in de pauze. Één van mijn beste vrienden, die bij haar in de klas zit, beschuldigt me er nu van haar te stalken.

Ik zie dit zelf niet als stalken, maar ik ken haar gevoelens niet, en weet niet of ze zich door mij gekwetst of geïntimideerd voelt. Ik schijn nogal wereldvreemd met kromme normen en waarden, maar met de beste wil van de wereld kan ik hier niets kwaads in ontdekken. Of kan het zijn dat ik onbewust iets doe dat als stalken ervaren kan worden?

Bij stalken dacht ik meer aan ongewenste intimiteiten of iemand ongewenst volgen. Waar ik het lef niet eens voor heb, ik begin al te stotteren als ik haar wat dan ook probeer te vertellen. Al met al geloof ik niet dat het me lukt om een duidelijke scheidslijn te trekken tussen aandacht geven en stalken. Kan iemand me hier misschien mee helpen?

Bij voorbaat dank voor eventuele reacties,
DeWoutje
  Met citaat antwoorden

Berichting Regels