Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Gezondheid & Lifestyle
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Gezondheid & Lifestyle Gezondheidsvragen? Jouw lichaam, je kleding, of gewoon je manier van leven.

Antwoord

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 5 February 2007, 16:10   #1
NoNonsense
Guest

Standaard Angst voor honden & katten

Hey allemaal

Ik zit met een groot probleem waar ik steeds meer last van krijg. Ik ben namelijk al heel mijn leven bang voor honden en katten. Sowieso ben ik al schrikachtig voor dieren, maar bij honden en katten is het echt heel erg. Als er een hond op mij af komt raak ik in paniek en weet ik niet meer wat ik moet doen, het liefst zou ik keihard wegrennen. Het beheerst echt een groot deel van mijn leven en is echt heel vervelend. Zo ben ik door een klasgenootje van mij uitgenodigd om volgende week bij haar te komen. Ik vind dit echt heel tof (ik heb al niet veel vrienden) maar nu ben ik erachter gekomen dat ze 2 honden en 2 katten heeft! En ik durf het haar niet te vertellen want meestal is de reactie: "ahh, maar hij doet niks hoor, hijs echt heel lief! kijk maar hij kwispelt" En dit weet ik dan ook wel, maar zodra ik dan die hond of kat zie kan ik die knop gewoon echt niet omzetten..
Ik ben hier ook al een keer voor naar een psycholoog geweest, maar die heeft me er eigenlijk niet echt mee kunnen helpen, stuurde me alleen naar sociale vaardigheidstraining, waar ik heel erg ongelukkig door ben geworden..

Dus weet iemand alsjeblieft of ik hier nog wat anders tegen kan doen? Want ik wil ook gewoon een sociaal leven hebben, en niet meer beheerst worden door die stomme angst...

x Nathalie

Laatst aangepast door Chrizlybeer : 5 February 2007 om 17:30 Reden: tekst opmaak even wat aangepast
  Met citaat antwoorden
Oud 20 February 2007, 12:43   #2
Crazycat
Guest

Standaard

is er in je jeugd iets erg gebeurt met honde en / of katten?,
ik ben op mijn 4de gebeten door een rotweiler en sinsdien ben ik bang voor rotweilers
  Met citaat antwoorden
Oud 20 February 2007, 17:31   #3
Jamiel
Guest

Standaard

Kan het zijn dat jouw ouders je niet kennis hebben laten maken met honden en katten vroeger? Of woon(de) je toen je klein was in een buurt waar dat niet veel voorkwam?

Zelf heb ik een angst voor vuur/brand. Ik kan er wel naar kijken bijv. met paasvuur, want dan is het "soort van" veilig.
Maar als ik dan op tv afgebrande huizen/auto's zie en getraumatiseerde mensen, dan kan ik 's nachts niet eerder slapen, voordat ik bijv. het gas heb gecheckt, risicovolle apparaten van het stroom heb weggedaan, dat soort dingen.
Je zou maar niks merken van de rook 's nachts, of niet meer op tijd kunnen zijn om je dierbaarste dingen te pakken voordat je jezelf in veiligheid brengt. Of mijn honden die beneden zijn en al verbrand zijn...bah

Misschien ben jij ook wel beinvloed door wat je op tv zag?
Misschien wordt je wel positief beinvloed door te kijken naar dierenprogramma's
  Met citaat antwoorden
Oud 20 February 2007, 17:48   #4
BroodjeBeton
Guest

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Jamiel Bekijk Bericht
Kan het zijn dat jouw ouders je niet kennis hebben laten maken met honden en katten vroeger? Of woon(de) je toen je klein was in een buurt waar dat niet veel voorkwam?

Zelf heb ik een angst voor vuur/brand. Ik kan er wel naar kijken bijv. met paasvuur, want dan is het "soort van" veilig.
Maar als ik dan op tv afgebrande huizen/auto's zie en getraumatiseerde mensen, dan kan ik 's nachts niet eerder slapen, voordat ik bijv. het gas heb gecheckt, risicovolle apparaten van het stroom heb weggedaan, dat soort dingen.
Je zou maar niks merken van de rook 's nachts, of niet meer op tijd kunnen zijn om je dierbaarste dingen te pakken voordat je jezelf in veiligheid brengt. Of mijn honden die beneden zijn en al verbrand zijn...bah

Misschien ben jij ook wel beinvloed door wat je op tv zag?
Misschien wordt je wel positief beinvloed door te kijken naar dierenprogramma's
jij denkt verkeerd en kijkt te veel tv, vind je het gek
  Met citaat antwoorden
Oud 20 February 2007, 21:58   #5
sjorsje-v
knetterbek

sjorsje-v's Avatar

Standaard

tja als een psych je niet veder kan helpen waarom hier wel ??
Oud 21 February 2007, 13:36   #6
Kooluh
Guest

Standaard

tja ik zo het eigenlijk niet weten. Misschien, ik weet niet of dit helpt, kun je is naar zo'n honden training gaan. Daar kun je van een afstandje rustig en voorzichtig met ze om leren gaan. wie weet helpt het.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Berichting Regels