|
Gezondheid & Lifestyle Gezondheidsvragen? Jouw lichaam, je kleding, of gewoon je manier van leven. |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#51 |
Lid
|
![]()
gaa naar een kinderziekenuis. loop de afdeling binnen waar je kinderen van 8 t/m 18 jaar ziet liggen die taai slijm ziekte, kanker, anorexia, hartproblemen etc hebben. maak is een praatje hier en daar.
en vertel me dan nog is of god echt bestaat... serieus... al zou dr echt een god bestaan dan zou die zorgen dat jonge onschuldige kinderen al die dingen niet zouden hebben igg... |
![]() |
![]() |
#52 |
Guest
|
![]()
god heeft niks te maken met mense besturen en ziektes verdelgen en dat soort dingen..
God is een energie.. (( al vaak gezegt )) het goede in een mens.. jah.. dan kan je wel zegge.. er zijn zoveel slechte mense in de wereld.. hoe komt dat dan.> ik denk door ontwikkeling.. veel mensen geloven niet meer.. en zijn 'God' kwijt.. zegmaar.. niet dat alle mense die niet gelove slecht zijn.. maar sommige hebben niks meer om op te bouwen.. en zijn alleen.. laat maar.. ik snap er nou zelef ook niks meer van.. ik heb gewoon iets.. wat ik geloof.. en kan et niet uitlegge ![]() dus..... |
![]() |
#53 |
Super Lid
|
![]()
Oh, er zijn zat gelovigen die flippen en 'heidenen' uitmoorden, visioenen krijgen en zelfs die idioot die verhalen ophangt tegen afrikanen dat condooms voor aids zorgen.
#54 |
Guest
|
![]()
haha.. ja dat is ook weer waar...
maar ik kan gewoon niet uitlegge wat ik bedoel dus.. ![]() |
![]() |
#55 |
Guest
|
![]()
Ik geloof in de god.
Daar is er maar een van. |
![]() |
#56 |
Guest
|
![]()
ik geloof dat er iets is dat ons gemaakt heeft, maar ik weet niet wat het is en of het nog bestaat
|
![]() |
#57 |
Geen zin.wat isdit dan?
|
![]()
Evolutie bedoel je?
#58 |
Guest
|
![]()
nee, ik bedoel dat er wel iets boven ons ergens is/was, maar dat ik niet weet of het er nog is. dat zou dus evolutie kunnen zijn
|
![]() |
#59 |
Guest
|
![]()
bacterie.. vis.. dino.. aap.. mens.......
maar hoe komt die dampkring eigelijk.. precies.. alleen.. om onze planeet heen.. |
![]() |
#60 |
Guest
|
![]()
Toeval bestaat nog.
|
![]() |
#61 |
Guest
|
![]()
dan zouden er in andere zonnestelsels ook planeten moeten zijn met dampkringen.. toch?
|
![]() |
#62 |
Super Lid
|
![]()
Zijn er ook. Alleen niet geschikt voor mensen. (IIRC)
#63 |
Guest
|
![]()
waarom zou dat dan niet geschikt zijn voor mensen.....
|
![]() |
#64 | |
Guest
|
![]() Citaat:
Maar god helpt je geestelijk. Je bid, je krijgt er extra kracht door, vooral wanneer je het nodig hebt. Maar kinderen, lees de bijbel, gaan altijd naar de hemel. En mensen worden ziek ja, er sterven mensen.. Wat als dat niet gebeurd? Dan zitten we hier met zijn allen op een te kleine aarde.. |
|
![]() |
#65 |
Guest
|
![]()
jaa..!!! dat bedoel ik dus ook!!
|
![]() |
#66 |
Guest
|
![]() |
![]() |
#67 |
Guest
|
![]() ![]() groote geesten denken hetzelde ![]() |
![]() |
#68 |
Super Lid
|
![]()
Geen zuurstof, zure regen, etc.
#69 |
Guest
|
![]() |
![]() |
#70 |
Guest
|
![]()
maar bacterien passen zich daar toch aan aan..
en groeien dan uit tot levensvormen die daar tegen bestand zijn.. |
![]() |
#71 |
Lid
|
![]()
Ik wil ook nog wel even wat kwijt over dit topic. Dit is hoe ik er tegen aan kijkt.
De meesten geven altijd god de schuld van alle ellende in de wereld, maar kijk eerst eens naar jezelf voordat je een ander beschuldigd. Als je het zo zielig vind van al die zieke en arme mensen, dan kan je er zelf ook wat aan doen. Door de mens is de zonde in de wereld gekomen, daardoor is er de dood en alle ellende, zo heeft god het nooit bedoelt. Daarom is er een nieuwe wereld (de hemel) en wie jezus accepteerd als zijn redder (dat hij jou fouten opzich neemt, dus alle zonde die jij maakt werd hij (jezus) voor gestraft. Maar dat deed hij, zodat wij (na de dood) in de hemel kunnen. Dat kon eerst niet door de zonde, want goed en fout gaan niet samen (net zoals heet en koud). Maar door wat er met jezus gebeurd is, is het hersteld. Je moet ook weten dat er nog een geestelijke wereld hier op aarde is met een goede (god) en kwade macht (satan). Maar je bepaalt zelf welke kant je kiest. En de bijbel is geen sprookje, ok het is wel door mensen geschreven, maar wel met behulp van god. Het is soms ook moeilijk te begrijpen waarom god iets doet of hoe hij dat doet, jullie geloven niet in god, maar stel dat hij bestaat, wie zou het nou beter weten, jij of god die alles gemaakt heeft?. Maar dit is hoe ik erover denk. hieronder nog een goede link naar een website met veel vragen over het geloof. klik hier Laatst aangepast door Sick Boy : 6 January 2008 om 20:59 |
![]() |
![]() |
#72 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
#73 |
Banned
|
![]()
Ik heb vanaf mijn 7e in een kinderziekenhuis gelopen de dag dat ik daar was was ook de dag voor de kankerpatienten, leg mij nu eens uit waarom kinderen tussen de 3 en 7 al kanker hebben en dat de ouders te horen krijgen dat het kind niet al te lang meer heeft. Leg mij nu maar eens uit waarom kinderen dat verdienen? En kom niet aan met dat het moeilijk te begrijpen is, want dat vind ik hap klare bullshit. En dan wil ik jou ook wel eens zien dat je het aan hun uitlegt, waarom ze het hebben.
|
![]() |
![]() |
#74 |
Lid
|
![]()
Ik zeg toch niet dat kinderen dat verdienen, maar door de zondeval gaan we dood en deze zorgt er dus ook voor dat virussen en bacterieën ineens ons lichaam kunnen aantasten.
Soms is het de eigen schuld van de mens dat ie ziek wordt. Zo was Aids een ziekte tussen apen en is deze middels seksuale overdracht tot de mens gekomen... Maar ook andere dingen die niet goed voor je zijn kunnen je ziek maken als je er tóch aan begint. En het kan ook erfelijk zijn of overgedragen worden. En als je ziek ben dan moet je bij god zijn voor genezing (ok, je hebt ook dokters, maar als het echt hopeloos is bijvoorbeeld) Ik zelf heb ook van die vragen en twijfel soms ook wel, maar je moet het ook niet uitsluiten dat god niet bestaat, want bewijzen kan je dat ook niet. Er zijn ook genoeg redenen waarom god wel zou bestaan. Mijn opa is overleden aan kanker en hij was heel erg gelovig. Maar je hoorde hem helemaal niet klagen van waarom god dat nou deed en hij was ook niet ongelukkig en niet bang. Hij is heel vredig gestorven, terwijl er ook mensen zijn die het uitschreeuwen van angst,pijn,etc. En er zijn ook genoeg mensen die engelen zien als ze op sterven liggen en van al die verhalen enzo, hoe verklaar je dat dan, dan kan je wel weer met een wetenschap antwoord komen, maar 100% zeker weet je het ook niet. Mijn opa heeft ook iets gezien en hij is echt niet gek, hij was geestelijk nog heel goed en zelf heb ik ook iets meegemaakt. Maar ik kan hier wel een heel boek gaan schrijven, maar als je zoveel vragen hebt dan moet je zelf op internet kijken of de bijbel lezen. Als je nog nooit de bijbel heb gelezen, dan kan je er ook niet over oordelen. Maar dit is mijn mening |
![]() |
![]() |
#75 | ||||||
Super Lid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Je kan wel oordelen over de mafkezen die erin geloven.
![]() |
#76 | ||||
Lid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zo is het ook met de bijbel, is geschreven door god, maar je hebt hem nog nooit gezien, maar andere mensen wel. Citaat:
Als je al die verhalen leest over spiritueele dingen die mensen meemaken, dan kan je wel simpel denken van die is gek of die heeft het zich verbeeld, maar bewijzen kan je het niet. Ik had is een keer een droom of dacht dat ik droomde, want het was in de nacht en er waren allemaal kinderen die heel blij waren en die liepen allemaal in de gang, op de trap en ze wilden met mij spelen. Verder kan ik het mij niet herinneren en ik werd 's ochtends weer wakker. Een tijd daarna (maanden) vertelde mijn vader dat hij is een keer iets gezien had (iets spiritueels), dat er allemaal mensen op de gang en trap liepen en dat er iemand bij zijn bed stond die zei dat het allemaal goed komt (we hadden veel problemen thuis en mijn vader was depresief daardoor). Dus verklaar dat maar is Citaat:
Maar we zullen het zien na onze dood wie er gelijk heeft |
||||
![]() |
![]() |
#77 | |||
Super Lid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het is dat ik je dan niet meer keihard kan uitlachen...
![]() |
#78 | |||
Lid
|
![]() Citaat:
Zo'n verhaal als de bijbel verzin je niet 123, daar is het te comlex voor (zou opzich kunnen, maar dan hebben ze er eeuwen over gedaan) Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
#79 |
Lid
|
![]()
en dan nog iets, heb ik al is eerder verteld, maar zeg het nog maar een keer.
Brian Welch van de band Korn, is ook tot geloof gekomen en geloofde eerst ook niet. Maar toen hij al jaren drugs en alcolhol problemen had, hadden een paar vrienden die christen waren een bijbel stukje gegeven, van Als de lasten u drukken en u vermoeid raakt, kom dan bij Mij. Ik zal u rust geven. Toen begon hij erover na te denken en vroeg god om hulp, toen gooide hij al zijn drugs weg en vanaf toen heeft ie nooit meer drugs gebruikt, na jaren verslaafd te zijn en zelf al een paar keer geprobeerd te stoppen. Hier trouwens een filmpje waarin hij het uitlegd http://nl.youtube.com/watch?v=P-VEsh...eature=related |
![]() |
![]() |
#80 |
Lid
|
![]()
en ja het is fuckup al die ellende in de wereld, maar als god eventjes uit de hemel komt en vrolijk zegt hallo wie heeft er zin om mee te gaan naar een betere wereld zonder lijden etc, dan wil iedereen wel. Het is niet verkeerd dat iedereen dan wil, maar zo simpel is het niet, de mens heeft een fout gemaakt en daar is jezus voor geboet en wie dat accepteerd en gelooft, die mag in die nieuwe wereld komen, die god voor ons gemaakt heeft.
Maar als je zegt van dat god niet bestaat en jezus ook niet etc, dan mag je zelf de straf hebben en dat is de hel. Heel veel dingen zijn moeilijk of zelf niet te begrijpen voor ons en dan kan je wel zeggen van dat is makkelijk gezegd, dat is ook zo ja, maar daar moet je het gewoon mee doen en zoek dan anders gewoon antwoord bij god. En de reden dat we hier nog zijn is dat sommige nog nooit van jezus gehoord hebben en god wilt zoveel mogelijk mensen redden. En waneer het zover is weet niemand alleen god. Laatst aangepast door Sick Boy : 7 January 2008 om 20:49 |
![]() |
![]() |
#81 | ||||
Banned
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Fout lees de bijbel nog maar keer door en dat het stuk van de openbaring. |
||||
![]() |
![]() |
#82 | |||||
Lid
|
![]() Citaat:
Maar als je op internet kijkt door genezing door god of op de onderstaande link (was met die tsjunami) etc, dan vind je verhalen van mensen. Maar dat zal je wel weer niet geloven, want er bestaat altijd een kans dat het verzonnen is. http://www.bekering.nl/liefde6.html lees dat stukje maar waar was god Citaat:
Citaat:
En dan gelovigen van hun geloof afstappen, dat heeft nog niets te maken dat brian welch god om hulp vroeg om van zijn drugsverslaving af te komen en dat die vanaf die dag nooit meer drugs heeft gebruikt. Citaat:
Citaat:
14 Het goede nieuws over het Koninkrijk van God zal overal ter wereld worden gebracht, zodat alle landen het zullen horen. 15En dan zal het einde komen. Ik had ergens anders nog een stukje gelezen maar kan hem niet zo gauw vinden. Laatst aangepast door Sick Boy : 8 January 2008 om 08:12 |
|||||
![]() |
![]() |
#83 | ||||
Banned
|
![]()
blablabla zei:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als we bij het begin van het sprookje beginnen waren er Adam en Eva allebei gelovig dus vanaf dat moment zou god dan al moeten op houden, na de zondevloed was noach en z'n kinderen nog over en dat waren alle gelovigen op de wereld dus zou hij dan ook op houden. |
||||
![]() |
![]() |
#84 | ||
Banned
|
![]()
Mattheüs 24:14-15
Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#85 | |
Banned
|
![]()
Openbaring 21: 1-2
Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#86 |
Banned
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Beheerder
|
![]()
JK Rowling heeft 7 boeken Harry Potter geschreven die bij elkaar meer tekst zijn dan die hele bijbel. Is ok complex, valt uiteindelijk allemaal op zn plaats. Dus als we dat een jaar of 1000 bewaren dan is het ook waar?
#88 | ||||||
Lid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar de meesten zeggen met 100% zekerheid dat god niet bestaat, bewijzen kan je het niet, dus is er een kans dat god bestaat. Citaat:
Citaat:
Citaat:
En het is door verschillende personen geschreven geinspireerd door god. en tussen die personen zit ook een hele tijd dat het geschreven is. Hier een link http://nl.wikipedia.org/wiki/Bijbel_%28christendom%29 Laatst aangepast door Sick Boy : 8 January 2008 om 13:07 |
||||||
![]() |
![]() |
#89 | |||||
Banned
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
#90 | ||||
Lid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
En die link die ik bovenaan dit bericht heb gegeven staat ook dat onderzoekers al die verhalen hebben vergeleken en dat in deze verhalen/ervaringen zoveel gelijksoortige kenmerken zijn er geen sprake kon zijn van toevalligheden of fantasie. Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
#91 | ||||
Banned
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_contactees Citaat:
![]() |
||||
![]() |
![]() |
#92 | |
Banned
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#93 |
Geen zin.wat isdit dan?
|
![]()
Sick boy.. Geloof jij in maar 1 god? Als dat zo is.. Schrijf voor de volgende keer god als : got
#94 |
Lid
|
![]()
ik wist al dat je dat zou gaan zeggen, maar je zou het wel kunnen zien in de geschiedenis, maar dat staat geschreven en dat kan je niet bewijzen maar toch geloof je het.
|
![]() |
![]() |
#95 | |
Lid
|
![]() Citaat:
Maar als je naar de islam kijk, dan komen er ook wel veel dingen overeen met de bijbel, dus het zou best kunnen dat het bij die mensen anders overgekomen is bijvoorbeeld. Maar ik geloof in jezus, dus ben ik christen. |
|
![]() |
![]() |
#96 | ||
Banned
|
![]() Citaat:
Citaat:
Schrijf het dan in ieder geval met een hoofdletter zoals het hoort als je maar in 1 god gelooft. |
||
![]() |
![]() |
#97 | |
Lid
|
![]() Citaat:
Inderdaad mischien toen hij de bijbel ging lezen is het proces van het stoppen al begonnen en kan je de bijbel zien als een geneesmiddel. We kunnen zo eeuwig doorgaan, maar het heet niet voor niets geloof en wie in jezus gelooft en accepteerd die is gered. En over dat ufo gebeuren, het kan best dat er buitenaards leven is, waarom niet. Ik weet niet of er meer mensen zijn, maar mensen hebben wel grotere wapens dan vroeger, dat wel, maar dat wil niet zeggen dat er meer zonde is. Iedereen maakt zonden of hij nou christen is of niet en daar kan je niets aan doen, je kan wel proberen om zo min mogelijk fouten te maken. |
|
![]() |
![]() |
#98 |
Banned
|
![]()
Maar dat verhaal over darmkanker geef je de hoop over terug?
|
![]() |
![]() |
#99 | ||
Lid
|
![]() Citaat:
En lekker boeiend als ik nou iets met een hoofdletter schrijf of niet, kan je het anders niet lezen ofzo, mierenneuker. Citaat:
Maar heb hier een link gevonden: http://www.healingroomsypenburg.nl/getuigenissen.html http://www.healingroomsypenburg.nl/getuigenissen.html |
||
![]() |
![]() |
#100 | |
Geen zin.wat isdit dan?
|
![]() Citaat: