Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Gezondheid & Lifestyle
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Gezondheid & Lifestyle Gezondheidsvragen? Jouw lichaam, je kleding, of gewoon je manier van leven.

Gesloten onderwerp

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 19 October 2007, 16:52   #51
wtr
Lid

Standaard

gaa naar een kinderziekenuis. loop de afdeling binnen waar je kinderen van 8 t/m 18 jaar ziet liggen die taai slijm ziekte, kanker, anorexia, hartproblemen etc hebben. maak is een praatje hier en daar.

en vertel me dan nog is of god echt bestaat...

serieus... al zou dr echt een god bestaan dan zou die zorgen dat jonge onschuldige kinderen al die dingen niet zouden hebben igg...
wtr is offline  
Oud 19 October 2007, 19:13   #52
-GameGirl
Guest

Standaard

god heeft niks te maken met mense besturen en ziektes verdelgen en dat soort dingen..

God is een energie.. (( al vaak gezegt ))
het goede in een mens.. jah.. dan kan je wel zegge..
er zijn zoveel slechte mense in de wereld.. hoe komt dat dan.>

ik denk door ontwikkeling.. veel mensen geloven niet meer.. en zijn 'God' kwijt.. zegmaar..

niet dat alle mense die niet gelove slecht zijn..
maar sommige hebben niks meer om op te bouwen.. en zijn alleen..

laat maar.. ik snap er nou zelef ook niks meer van..
ik heb gewoon iets.. wat ik geloof.. en kan et niet uitlegge
dus.....

Oud 19 October 2007, 23:41   #53
blabla1993
Super Lid

blabla1993's Avatar

Standaard

Oh, er zijn zat gelovigen die flippen en 'heidenen' uitmoorden, visioenen krijgen en zelfs die idioot die verhalen ophangt tegen afrikanen dat condooms voor aids zorgen.
Oud 20 October 2007, 08:11   #54
-GameGirl
Guest

Standaard

haha.. ja dat is ook weer waar...

maar ik kan gewoon niet uitlegge wat
ik bedoel dus..

Oud 20 October 2007, 21:47   #55
fritsiej
Guest

Standaard

Ik geloof in de god.
Daar is er maar een van.

Oud 20 October 2007, 22:05   #56
rarejopie
Guest

Standaard

ik geloof dat er iets is dat ons gemaakt heeft, maar ik weet niet wat het is en of het nog bestaat

Oud 21 October 2007, 00:39   #57
Zeespons
Geen zin.wat isdit dan?

Zeespons's Avatar

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door rarejopie Bekijk Bericht
ik geloof dat er iets is dat ons gemaakt heeft, maar ik weet niet wat het is en of het nog bestaat
Evolutie bedoel je?
Oud 21 October 2007, 06:13   #58
rarejopie
Guest

Standaard

nee, ik bedoel dat er wel iets boven ons ergens is/was, maar dat ik niet weet of het er nog is. dat zou dus evolutie kunnen zijn

Oud 21 October 2007, 10:24   #59
-GameGirl
Guest

Standaard

bacterie.. vis.. dino.. aap.. mens.......

maar hoe komt die dampkring eigelijk.. precies..
alleen.. om onze planeet heen..

Oud 21 October 2007, 10:29   #60
fritsiej
Guest

Standaard

Toeval bestaat nog.

Oud 21 October 2007, 10:31   #61
-GameGirl
Guest

Standaard

dan zouden er in andere zonnestelsels ook planeten moeten zijn met dampkringen.. toch?

Oud 21 October 2007, 11:25   #62
blabla1993
Super Lid

blabla1993's Avatar

Standaard

Zijn er ook. Alleen niet geschikt voor mensen. (IIRC)
Oud 21 October 2007, 11:35   #63
-GameGirl
Guest

Standaard

waarom zou dat dan niet geschikt zijn voor mensen.....

Oud 21 October 2007, 11:36   #64
fritsiej
Guest

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door wtr Bekijk Bericht
gaa naar een kinderziekenuis. loop de afdeling binnen waar je kinderen van 8 t/m 18 jaar ziet liggen die taai slijm ziekte, kanker, anorexia, hartproblemen etc hebben. maak is een praatje hier en daar.

serieus... al zou dr echt een god bestaan dan zou die zorgen dat jonge onschuldige kinderen al die dingen niet zouden hebben igg...
Dit is erg ja.
Maar god helpt je geestelijk.
Je bid, je krijgt er extra kracht door, vooral wanneer je het nodig hebt.
Maar kinderen, lees de bijbel, gaan altijd naar de hemel.
En mensen worden ziek ja, er sterven mensen..
Wat als dat niet gebeurd? Dan zitten we hier met zijn allen op een te kleine aarde..

Oud 21 October 2007, 11:53   #65
-GameGirl
Guest

Standaard

jaa..!!! dat bedoel ik dus ook!!

Oud 21 October 2007, 11:56   #66
fritsiej
Guest

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door -GameGirl Bekijk Bericht
jaa..!!! dat bedoel ik dus ook!!
Twee zielen een gedachten.

Oud 21 October 2007, 11:56   #67
-GameGirl
Guest

Standaard

groote geesten denken hetzelde

Oud 21 October 2007, 12:01   #68
blabla1993
Super Lid

blabla1993's Avatar

Standaard

Citaat:
waarom zou dat dan niet geschikt zijn voor mensen.....
Geen zuurstof, zure regen, etc.
Oud 21 October 2007, 12:01   #69
fritsiej
Guest

Standaard

Citaat:

groote geesten denken hetzelde
Haha.

Oud 21 October 2007, 12:10   #70
-GameGirl
Guest

Standaard

maar bacterien passen zich daar toch aan aan..
en groeien dan uit tot levensvormen die daar tegen bestand zijn..

Oud 6 January 2008, 20:04   #71
Sick Boy
Lid

Sick Boy's Avatar

Standaard

Ik wil ook nog wel even wat kwijt over dit topic. Dit is hoe ik er tegen aan kijkt.

De meesten geven altijd god de schuld van alle ellende in de wereld, maar kijk eerst eens naar jezelf voordat je een ander beschuldigd. Als je het zo zielig vind van al die zieke en arme mensen, dan kan je er zelf ook wat aan doen.

Door de mens is de zonde in de wereld gekomen, daardoor is er de dood en alle ellende, zo heeft god het nooit bedoelt. Daarom is er een nieuwe wereld (de hemel) en wie jezus accepteerd als zijn redder (dat hij jou fouten opzich neemt, dus alle zonde die jij maakt werd hij (jezus) voor gestraft. Maar dat deed hij, zodat wij (na de dood) in de hemel kunnen. Dat kon eerst niet door de zonde, want goed en fout gaan niet samen (net zoals heet en koud). Maar door wat er met jezus gebeurd is, is het hersteld.

Je moet ook weten dat er nog een geestelijke wereld hier op aarde is met een goede (god) en kwade macht (satan). Maar je bepaalt zelf welke kant je kiest.

En de bijbel is geen sprookje, ok het is wel door mensen geschreven, maar wel met behulp van god.

Het is soms ook moeilijk te begrijpen waarom god iets doet of hoe hij dat doet, jullie geloven niet in god, maar stel dat hij bestaat, wie zou het nou beter weten, jij of god die alles gemaakt heeft?.

Maar dit is hoe ik erover denk.

hieronder nog een goede link naar een website met veel vragen over het geloof.
klik hier

Laatst aangepast door Sick Boy : 6 January 2008 om 20:59
Sick Boy is offline  
Oud 7 January 2008, 06:21   #72
rarejopie
Guest

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door wtr Bekijk Bericht

voor hoever jij weet zouden dat de dictators van morgen kunnen zijn toch

Oud 7 January 2008, 08:31   #73
Pakspul
Banned

Pakspul's Avatar

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Sick Boy Bekijk Bericht
Het is soms ook moeilijk te begrijpen waarom god iets doet of hoe hij dat doet, jullie geloven niet in god, maar stel dat hij bestaat, wie zou het nou beter weten, jij of god die alles gemaakt heeft?.
Ik heb vanaf mijn 7e in een kinderziekenhuis gelopen de dag dat ik daar was was ook de dag voor de kankerpatienten, leg mij nu eens uit waarom kinderen tussen de 3 en 7 al kanker hebben en dat de ouders te horen krijgen dat het kind niet al te lang meer heeft. Leg mij nu maar eens uit waarom kinderen dat verdienen? En kom niet aan met dat het moeilijk te begrijpen is, want dat vind ik hap klare bullshit. En dan wil ik jou ook wel eens zien dat je het aan hun uitlegt, waarom ze het hebben.
Pakspul is offline  
Oud 7 January 2008, 16:27   #74
Sick Boy
Lid

Sick Boy's Avatar

Standaard

Ik zeg toch niet dat kinderen dat verdienen, maar door de zondeval gaan we dood en deze zorgt er dus ook voor dat virussen en bacterieën ineens ons lichaam kunnen aantasten.

Soms is het de eigen schuld van de mens dat ie ziek wordt. Zo was Aids een ziekte tussen apen en is deze middels seksuale overdracht tot de mens gekomen... Maar ook andere dingen die niet goed voor je zijn kunnen je ziek maken als je er tóch aan begint. En het kan ook erfelijk zijn of overgedragen worden.

En als je ziek ben dan moet je bij god zijn voor genezing (ok, je hebt ook dokters, maar als het echt hopeloos is bijvoorbeeld)

Ik zelf heb ook van die vragen en twijfel soms ook wel, maar je moet het ook niet uitsluiten dat god niet bestaat, want bewijzen kan je dat ook niet. Er zijn ook genoeg redenen waarom god wel zou bestaan.

Mijn opa is overleden aan kanker en hij was heel erg gelovig. Maar je hoorde hem helemaal niet klagen van waarom god dat nou deed en hij was ook niet ongelukkig en niet bang. Hij is heel vredig gestorven, terwijl er ook mensen zijn die het uitschreeuwen van angst,pijn,etc.
En er zijn ook genoeg mensen die engelen zien als ze op sterven liggen en van al die verhalen enzo, hoe verklaar je dat dan, dan kan je wel weer met een wetenschap antwoord komen, maar 100% zeker weet je het ook niet.
Mijn opa heeft ook iets gezien en hij is echt niet gek, hij was geestelijk nog heel goed en zelf heb ik ook iets meegemaakt.

Maar ik kan hier wel een heel boek gaan schrijven, maar als je zoveel vragen hebt dan moet je zelf op internet kijken of de bijbel lezen. Als je nog nooit de bijbel heb gelezen, dan kan je er ook niet over oordelen.

Maar dit is mijn mening
Sick Boy is offline  
Oud 7 January 2008, 16:51   #75
blabla1993
Super Lid

blabla1993's Avatar

Standaard

Citaat:
Ik zeg toch niet dat kinderen dat verdienen, maar door de zondeval gaan we dood en deze zorgt er dus ook voor dat virussen en bacterieën ineens ons lichaam kunnen aantasten.
Kom ik weer bij de conclusie dat het 'kwaad' of 'de zonde' het erg goed doet in z'n strijd tegen god.

Citaat:
En als je ziek ben dan moet je bij god zijn voor genezing (ok, je hebt ook dokters, maar als het echt hopeloos is bijvoorbeeld)
Jij maakt mij niet wijs dat als je darmkanker hebt dat je dan alleen ff hoeft te bidden elke dag en dat je dan genezen word.

Citaat:
Ik zelf heb ook van die vragen en twijfel soms ook wel, maar je moet het ook niet uitsluiten dat god niet bestaat, want bewijzen kan je dat ook niet.
Jammer dat het zo niet werkt. Ik zou dan kunnen zeggen dat jouw hoofd van binnen uit onzichtbare, onruikbare en onvoelbare stront bestaat. Je kan niet bewijzen dat het er niet is dus je moet het niet uitsluiten.

Citaat:
Mijn opa is overleden aan kanker en hij was heel erg gelovig. Maar je hoorde hem helemaal niet klagen van waarom god dat nou deed en hij was ook niet ongelukkig en niet bang. Hij is heel vredig gestorven, terwijl er ook mensen zijn die het uitschreeuwen van angst,pijn,etc.
Omdat er verschillende vormen van kanker zijn die in verschillende stages kunnen zijn.

Citaat:
En er zijn ook genoeg mensen die engelen zien als ze op sterven liggen en van al die verhalen enzo, hoe verklaar je dat dan, dan kan je wel weer met een wetenschap antwoord komen
Er zijn ook mensen die stemmen horen in hun hoofd en die denken dat iedereen ze wil vermoorden, of die vinden dat je iedereen mag afslachten omdat je dat leuk vind.
Citaat:
Mijn opa heeft ook iets gezien en hij is echt niet gek, hij was geestelijk nog heel goed en zelf heb ik ook iets meegemaakt.
Ik maak mijn hele leven dingen mee en ik zie ook dingen.

Citaat:
Als je nog nooit de bijbel heb gelezen, dan kan je er ook niet over oordelen.
Je kan wel oordelen over de mafkezen die erin geloven.
Oud 7 January 2008, 18:19   #76
Sick Boy
Lid

Sick Boy's Avatar

Standaard

Citaat:
Jij maakt mij niet wijs dat als je darmkanker hebt dat je dan alleen ff hoeft te bidden elke dag en dat je dan genezen word..
Waarom niet, gebeurd nu nog en vroeger ook als je de bijbel leest.

Citaat:
Jammer dat het zo niet werkt. Ik zou dan kunnen zeggen dat jouw hoofd van binnen uit onzichtbare, onruikbare en onvoelbare stront bestaat. Je kan niet bewijzen dat het er niet is dus je moet het niet uitsluiten..
Ja dat is zo, ik kan dan net zo goed zeggen dat jij niet bestaat want ik heb jou nog nooit gezien, alleen wat je geschreven hebt. Andere mensen hebben jou wel gezien, dus die kunnen bevestigen dat jij bestaat.

Zo is het ook met de bijbel, is geschreven door god, maar je hebt hem nog nooit gezien, maar andere mensen wel.

Citaat:
Er zijn ook mensen die stemmen horen in hun hoofd en die denken dat iedereen ze wil vermoorden, of die vinden dat je iedereen mag afslachten omdat je dat leuk vind. Ik maak mijn hele leven dingen mee en ik zie ook dingen..
Stemmen in je hoof horen, kan toch ook geesten, demonen, engelen etc zijn en heb jij ook dingen meegemaakt op spiritueel gebied dan, je begrijp best wat ik bedoel of ben je echt zo dom.

Als je al die verhalen leest over spiritueele dingen die mensen meemaken, dan kan je wel simpel denken van die is gek of die heeft het zich verbeeld, maar bewijzen kan je het niet.

Ik had is een keer een droom of dacht dat ik droomde, want het was in de nacht en er waren allemaal kinderen die heel blij waren en die liepen allemaal in de gang, op de trap en ze wilden met mij spelen. Verder kan ik het mij niet herinneren en ik werd 's ochtends weer wakker.
Een tijd daarna (maanden) vertelde mijn vader dat hij is een keer iets gezien had (iets spiritueels), dat er allemaal mensen op de gang en trap liepen en dat er iemand bij zijn bed stond die zei dat het allemaal goed komt (we hadden veel problemen thuis en mijn vader was depresief daardoor).

Dus verklaar dat maar is

Citaat:
Je kan wel oordelen over de mafkezen die erin geloven.
Dus je oordeelt over iemand waar die in gelooft, maar je weet bijna niets van het geloof af? wie is er nou een mafkees

Maar we zullen het zien na onze dood wie er gelijk heeft
Sick Boy is offline  
Oud 7 January 2008, 19:52   #77
blabla1993
Super Lid

blabla1993's Avatar

Standaard

Citaat:
Maar, hoe wéét jij dat de bijbel waar is? Neem je dat gewoon blindelings aan van die mannekes?

Citaat:
Ik had is een keer een droom of dacht dat ik droomde, want het was in de nacht en er waren allemaal kinderen die heel blij waren en die liepen allemaal in de gang, op de trap en ze wilden met mij spelen. Verder kan ik het mij niet herinneren en ik werd 's ochtends weer wakker.
Een tijd daarna (maanden) vertelde mijn vader dat hij is een keer iets gezien had (iets spiritueels), dat er allemaal mensen op de gang en trap liepen en dat er iemand bij zijn bed stond die zei dat het allemaal goed komt (we hadden veel problemen thuis en mijn vader was depresief daardoor).

Dus verklaar dat maar is
Je zegt zelf al dat het een droom is sukkel.

Citaat:
Dus je oordeelt over iemand waar die in gelooft, maar je weet bijna niets van het geloof af? wie is er nou een mafkees
Je hoeft de bijbel niet van voor naar achteren gelezen te hebben om verstand te hebben van christenen.
Citaat:
Maar we zullen het zien na onze dood wie er gelijk heeft
Het is dat ik je dan niet meer keihard kan uitlachen...
Oud 7 January 2008, 20:06   #78
Sick Boy
Lid

Sick Boy's Avatar

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door blabla1993 Bekijk Bericht
Maar, hoe wéét jij dat de bijbel waar is? Neem je dat gewoon blindelings aan van die mannekes?
Dat weet ik ook niet 100% zeker, tenminste niet letterlijk, maar het is niet dat het een klein boekje is, het bestaat uit meerdere boeken. Het is al oud en over de geboorte van jezus wisten de mensen al lang van te voren dat hij zou komen en dat was dus ook zo.

Zo'n verhaal als de bijbel verzin je niet 123, daar is het te comlex voor (zou opzich kunnen, maar dan hebben ze er eeuwen over gedaan)

Citaat:
Je zegt zelf al dat het een droom is sukkel.
Ja maar er staat ook "dacht ik", zo voelde het aan want is natuurlijk wel apart als je dat hebt, maar toen mijn vader het zelfde had gezien en die dat niet droomde, weet ik haast wel zeker dat het hetzelfde was, wat hij gezien had.

Citaat:
Je hoeft de bijbel niet van voor naar achteren gelezen te hebben om verstand te hebben van christenen..
nee maar wel over god en het geloof.
Sick Boy is offline  
Oud 7 January 2008, 20:23   #79
Sick Boy
Lid

Sick Boy's Avatar

Standaard

en dan nog iets, heb ik al is eerder verteld, maar zeg het nog maar een keer.

Brian Welch van de band Korn, is ook tot geloof gekomen en geloofde eerst ook niet.
Maar toen hij al jaren drugs en alcolhol problemen had, hadden een paar vrienden die christen waren een bijbel stukje gegeven, van Als de lasten u drukken en u vermoeid raakt, kom dan bij Mij. Ik zal u rust geven.
Toen begon hij erover na te denken en vroeg god om hulp, toen gooide hij al zijn drugs weg en vanaf toen heeft ie nooit meer drugs gebruikt, na jaren verslaafd te zijn en zelf al een paar keer geprobeerd te stoppen.

Hier trouwens een filmpje waarin hij het uitlegd
http://nl.youtube.com/watch?v=P-VEsh...eature=related
Sick Boy is offline  
Oud 7 January 2008, 20:44   #80
Sick Boy
Lid

Sick Boy's Avatar

Standaard

en ja het is fuckup al die ellende in de wereld, maar als god eventjes uit de hemel komt en vrolijk zegt hallo wie heeft er zin om mee te gaan naar een betere wereld zonder lijden etc, dan wil iedereen wel. Het is niet verkeerd dat iedereen dan wil, maar zo simpel is het niet, de mens heeft een fout gemaakt en daar is jezus voor geboet en wie dat accepteerd en gelooft, die mag in die nieuwe wereld komen, die god voor ons gemaakt heeft.
Maar als je zegt van dat god niet bestaat en jezus ook niet etc, dan mag je zelf de straf hebben en dat is de hel.

Heel veel dingen zijn moeilijk of zelf niet te begrijpen voor ons en dan kan je wel zeggen van dat is makkelijk gezegd, dat is ook zo ja, maar daar moet je het gewoon mee doen en zoek dan anders gewoon antwoord bij god.

En de reden dat we hier nog zijn is dat sommige nog nooit van jezus gehoord hebben en god wilt zoveel mogelijk mensen redden. En waneer het zover is weet niemand alleen god.

Laatst aangepast door Sick Boy : 7 January 2008 om 20:49
Sick Boy is offline  
Oud 7 January 2008, 22:11   #81
Pakspul
Banned

Pakspul's Avatar

Standaard

Citaat:
Bron vermelding waar het nu gebeurd anders geloof ik je niet.
Citaat:
Zo'n verhaal als de bijbel verzin je niet 123, daar is het te comlex voor (zou opzich kunnen, maar dan hebben ze er eeuwen over gedaan)
Toen ik nog blowde kon ik dingen verzinnen yo, niet te zuinig dat ging echt te ver.
Citaat:
Brian Welch van de band Korn, is ook tot geloof gekomen en geloofde eerst ook niet.
Er zijn ook boeken die gelovigen hebben gelezen en die zijn toen van hun geloof afgestapt.
Citaat:
Heel veel dingen zijn moeilijk of zelf niet te begrijpen voor ons en dan kan je wel zeggen van dat is makkelijk gezegd, dat is ook zo ja, maar daar moet je het gewoon mee doen en zoek dan anders gewoon antwoord bij god.
Vroeger dachten we nog dat de wereld plat was. Toen zeiden ze ook dat dat waar was en dat er iemand in een rijtuig over de wolken heen reed en als die met z'n hamer er opsloeg dat er onweer kwam.
Citaat:
En de reden dat we hier nog zijn is dat sommige nog nooit van jezus gehoord hebben en god wilt zoveel mogelijk mensen redden. En waneer het zover is weet niemand alleen god.
Fout lees de bijbel nog maar keer door en dat het stuk van de openbaring.
Pakspul is offline  
Oud 8 January 2008, 08:06   #82
Sick Boy
Lid

Sick Boy's Avatar

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Pakspul Bekijk Bericht
Bron vermelding waar het nu gebeurd anders geloof ik je niet..
Zoek ik nog wel op, moet zo weg.
Maar als je op internet kijkt door genezing door god of op de onderstaande link (was met die tsjunami) etc, dan vind je verhalen van mensen. Maar dat zal je wel weer niet geloven, want er bestaat altijd een kans dat het verzonnen is.

http://www.bekering.nl/liefde6.html lees dat stukje maar waar was god

Citaat:
Toen ik nog blowde kon ik dingen verzinnen yo, niet te zuinig dat ging echt te ver..
Dus je wilt zeggen dat al die mensen stoned waren al die honderden jaren en dat het al die jaren tot stand is gebleven. Het kan natuurlijk verzonnen zijn, maar ook dat het waar is.

Citaat:
Er zijn ook boeken die gelovigen hebben gelezen en die zijn toen van hun geloof afgestapt..
Ja marilyn manson geloofd ook, maar hij kiest gewoon niet voor hem maar tegen hem.
En dan gelovigen van hun geloof afstappen, dat heeft nog niets te maken dat brian welch god om hulp vroeg om van zijn drugsverslaving af te komen en dat die vanaf die dag nooit meer drugs heeft gebruikt.

Citaat:
Vroeger dachten we nog dat de wereld plat was. Toen zeiden ze ook dat dat waar was en dat er iemand in een rijtuig over de wolken heen reed en als die met z'n hamer er opsloeg dat er onweer kwam.
Ja maar er zouden ook wel mensen zijn geweest die dat niet geloofde en je zult altijd wel mensen houden die in iets anders geloven.

Citaat:
Fout lees de bijbel nog maar keer door en dat het stuk van de openbaring.
Mattheüs 24:14-15
14 Het goede nieuws over het Koninkrijk van God zal overal ter wereld worden gebracht, zodat alle landen het zullen horen.

15En dan zal het einde komen.

Ik had ergens anders nog een stukje gelezen maar kan hem niet zo gauw vinden.

Laatst aangepast door Sick Boy : 8 January 2008 om 08:12
Sick Boy is offline  
Oud 8 January 2008, 08:15   #83
Pakspul
Banned

Pakspul's Avatar

Standaard

blablabla zei:
Citaat:
Jij maakt mij niet wijs dat als je darmkanker hebt dat je dan alleen ff hoeft te bidden elke dag en dat je dan genezen word..
Citaat:
Komt die bronvermelding nog van een persoon die doormiddel van bidden van z'n/haar darmkanker is afgekomen?
Citaat:
Dus je wilt zeggen dat al die mensen stoned waren al die honderden jaren en dat het al die jaren tot stand is gebleven. Het kan natuurlijk verzonnen zijn, maar ook dat het waar is.
Nee ik wil alleen maar zeggen dat iets kleins al hele grote ideeen kan opbrengen.
Citaat:
En dan gelovigen van hun geloof afstappen, dat heeft nog niets te maken dat brian welch god om hulp vroeg om van zijn drugsverslaving af te komen en dat die vanaf die dag nooit meer drugs heeft gebruikt.
Jewel, het kan allebei de kanten op of je leest iets en verliest je geloof of je leest iets en vindt je kracht er in.
Citaat:
14 Het goede nieuws over het Koninkrijk van God zal overal ter wereld worden gebracht, zodat alle landen het zullen horen.

15En dan zal het einde komen.

Ik had ergens anders nog een stukje gelezen maar kan hem niet zo gauw vinden.
Als we bij het begin van het sprookje beginnen waren er Adam en Eva allebei gelovig dus vanaf dat moment zou god dan al moeten op houden, na de zondevloed was noach en z'n kinderen nog over en dat waren alle gelovigen op de wereld dus zou hij dan ook op houden.
Pakspul is offline  
Oud 8 January 2008, 08:24   #84
Pakspul
Banned

Pakspul's Avatar

Standaard

Citaat:
14 Pas als het goede nieuws over het koninkrijk in de hele wereld wordt verkondigd als getuigenis voor alle volken, zal het einde komen.
15 Wanneer jullie dus de “verwoestende gruwel” waarover gesproken is door de profeet Daniël, zien staan op de heilige plaats (lezer, begrijp dit goed),
Er staat nog niks over een einde pas bij vers 35 komt iets over dat aarde verdwijnt.
Citaat:
Hemel en aarde zullen verdwijnen, maar mijn woorden zullen nooit verdwijnen.
Pakspul is offline  
Oud 8 January 2008, 08:28   #85
Pakspul
Banned

Pakspul's Avatar

Standaard

Openbaring 21: 1-2
Citaat:
1 Ik zag een nieuwe hemel en een nieuwe aarde. Want de eerste hemel en de eerste aarde zijn voorbij, en de zee is er niet meer. 2 Toen zag ik de heilige stad, het nieuwe Jeruzalem, uit de hemel neerdalen, bij God vandaan. Ze was als een bruid die zich mooi heeft gemaakt voor haar man en hem opwacht.
De aarde verdwijt, maar komt toch weer terug? Heerlijk al die tegenstrijdigheden in de bijbel.
Pakspul is offline  
Oud 8 January 2008, 10:33   #86
insanity
Banned

insanity's Avatar

Stuur een bericht via MSN naar insanity
Standaard

insanity is offline  
Oud 8 January 2008, 10:38   #87
Chrizlybeer
Beheerder

Chrizlybeer's Avatar

Standaard

Citaat:
JK Rowling heeft 7 boeken Harry Potter geschreven die bij elkaar meer tekst zijn dan die hele bijbel. Is ok complex, valt uiteindelijk allemaal op zn plaats. Dus als we dat een jaar of 1000 bewaren dan is het ook waar?
Oud 8 January 2008, 13:04   #88
Sick Boy
Lid

Sick Boy's Avatar

Standaard

Citaat:
Komt die bronvermelding nog van een persoon die doormiddel van bidden van z'n/haar darmkanker is afgekomen?
Ja er zijn genoeg verhalen te vinden van mensen die zo genezen zijn of bijnadood ervaringen en beschrijven allemaal hetzelfde. Tussen die verhalen zit dan ongeveer 100 jaar, dus zou wel erg apart zijn als dat toeval was.

Citaat:
Nee ik wil alleen maar zeggen dat iets kleins al hele grote ideeen kan opbrengen.
Ja dat kan, maar daardoor hoef het nog niet verzonnen te zijn.

Citaat:
Jewel, het kan allebei de kanten op of je leest iets en verliest je geloof of je leest iets en vindt je kracht er in.
Het kan waar zijn of het kan niet waar zijn dat god bestaat, maar met wat ik meegemaakt hebt en gelezen vind ik dat het waar is.

Maar de meesten zeggen met 100% zekerheid dat god niet bestaat, bewijzen kan je het niet, dus is er een kans dat god bestaat.

Citaat:
Als we bij het begin van het sprookje beginnen waren er Adam en Eva allebei gelovig dus vanaf dat moment zou god dan al moeten op houden, na de zondevloed was noach en z'n kinderen nog over en dat waren alle gelovigen op de wereld dus zou hij dan ook op houden.
Ja want als god iets beloofd dan doet hij dat ook en anders is jezus toch voor niets gestraft.

Citaat:
De aarde verdwijt, maar komt toch weer terug? Heerlijk al die tegenstrijdigheden in de bijbel.
Komt niet terug er komt een nieuwe wereld.

Citaat:
JK Rowling heeft 7 boeken Harry Potter geschreven die bij elkaar meer tekst zijn dan die hele bijbel. Is ok complex, valt uiteindelijk allemaal op zn plaats. Dus als we dat een jaar of 1000 bewaren dan is het ook waar?
De Bijbel bestaat uit 2 delen en uit totaal 66 boeken. Dus wel even wat dikker dan die van harry potter.
En het is door verschillende personen geschreven geinspireerd door god. en tussen die personen zit ook een hele tijd dat het geschreven is.

Hier een link http://nl.wikipedia.org/wiki/Bijbel_%28christendom%29

Laatst aangepast door Sick Boy : 8 January 2008 om 13:07
Sick Boy is offline  
Oud 8 January 2008, 13:29   #89
Pakspul
Banned

Pakspul's Avatar

Standaard

Citaat:
Ja er zijn genoeg verhalen te vinden van mensen die zo genezen zijn of bijnadood ervaringen en beschrijven allemaal hetzelfde. Tussen die verhalen zit dan ongeveer 100 jaar, dus zou wel erg apart zijn als dat toeval was.
Dus voor de 3e keer, bronvermelding or didn't happen.
Citaat:
Ja dat kan, maar daardoor hoef het nog niet verzonnen te zijn.
Maar de mogelijk is dus werkelijk wel aanwezig en als die mogelijk er is kan iets nooit als absolute waarheid gezien worden.
Citaat:
Het kan waar zijn of het kan niet waar zijn dat god bestaat, maar met wat ik meegemaakt hebt en gelezen vind ik dat het waar is.
Iets vinden betekent nog niet dat het waar is.
Citaat:
Maar de meesten zeggen met 100% zekerheid dat god niet bestaat, bewijzen kan je het niet, dus is er een kans dat god bestaat.
Jij hebt ook nog steeds geen bewijs geleverd dat god bestaat je komt aan met een boek en iets wat je vindt. Ik kan je ook een donald duck geven en vinden dat hij bestaat, maar toch.... bestaat hij niet.
Citaat:
Ja want als god iets beloofd dan doet hij dat ook en anders is jezus toch voor niets gestraft.
Er zijn nu veel meer zonden dan toen dus ik denk wel dat hij voor niks is gestorven, maar we hebben er wel vakantie dagen voor terug gekregen dus voor niks is ook weer niet helemaal waar
Pakspul is offline  
Oud 8 January 2008, 15:03   #90
Sick Boy
Lid

Sick Boy's Avatar

Standaard

Citaat:
Dus voor de 3e keer, bronvermelding or didn't happen.
Hier een websitehttp://nl.msnusers.com/bijnadoodervaringen

Citaat:
Maar de mogelijk is dus werkelijk wel aanwezig en als die mogelijk er is kan iets nooit als absolute waarheid gezien worden.
Nee, maar sommigen zien de waarheid wel, net zoals brian welch van korn (ja heb ik al een paar keer gezegd, maar ik neem hem gewoon even als voorbeeld), die geloofde het ook niet meteen, maar ging "opzoek" naar het antwoord. Hij ging de bijbel lezen en na een week had hij gevraagd of god hem wilde helpen om van zijn verslaving af te komen etc. Hij kreeg toen ook het gevoel dat god er was, het was heel even, maar hij voelde het (check die video maar die ik een paar berichten terug gaf), hij dacht zelf dat het de drugs geweest moest zijn maar vanaf de volgende dag, had hij nooit meer drugs gebruikt, terwijl hij erg verslaafd was.

Citaat:
Iets vinden betekent nog niet dat het waar is.
Jij hebt ook nog steeds geen bewijs geleverd dat god bestaat je komt aan met een boek en iets wat je vindt. Ik kan je ook een donald duck geven en vinden dat hij bestaat, maar toch.... bestaat hij niet.
Het bewijs is al die ervaringen van mensen, de bijbel en jezus.

En die link die ik bovenaan dit bericht heb gegeven staat ook dat onderzoekers al die verhalen hebben vergeleken en dat in deze verhalen/ervaringen zoveel gelijksoortige kenmerken zijn er geen sprake kon zijn van toevalligheden of fantasie.

Citaat:
Er zijn nu veel meer zonden dan toen dus ik denk wel dat hij voor niks is gestorven, maar we hebben er wel vakantie dagen voor terug gekregen dus voor niks is ook weer niet helemaal waar
Ik denk niet dat er niet meer zonden zijn dan vroeger en trouwens hoe kan jij dat nu weten of er nu meer zonden zijn was je erbij dan.
Sick Boy is offline  
Oud 8 January 2008, 15:11   #91
Pakspul
Banned

Pakspul's Avatar

Standaard

Citaat:
Staat niks over darmkanker, het is dus nog nooit gebeurd
Citaat:
Nee, maar sommigen zien de waarheid wel, net zoals brian welch van korn (ja heb ik al een paar keer gezegd, maar ik neem hem gewoon even als voorbeeld), die geloofde het ook niet meteen, maar ging "opzoek" naar het antwoord. Hij ging de bijbel lezen en na een week had hij gevraagd of god hem wilde helpen om van zijn verslaving af te komen etc. Hij kreeg toen ook het gevoel dat god er was, het was heel even, maar hij voelde het (check die video maar die ik een paar berichten terug gaf), hij dacht zelf dat het de drugs geweest moest zijn maar vanaf de volgende dag, had hij nooit meer drugs gebruikt, terwijl hij erg verslaafd was.
Menselijke hersen kunnen heel wat zelfs een verslaving onderdrukken alsof het er niet is, maar ik durf er op te wedden dat hij toch een possie ontwenningverschijnselen heeft gehad en toen hij de bijbel ging lezen is het proces van stoppen al begonnen, god staat er dus buiten. Hij gebruikt god als stok achter de deur.
Citaat:
Het bewijs is al die ervaringen van mensen, de bijbel en jezus.

En die link die ik bovenaan dit bericht heb gegeven staat ook dat onderzoekers al die verhalen hebben vergeleken en dat in deze verhalen/ervaringen zoveel gelijksoortige kenmerken zijn er geen sprake kon zijn van toevalligheden of fantasie.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_UFO_sightings
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_contactees
Citaat:
Ik denk niet dat er niet meer zonden zijn dan vroeger en trouwens hoe kan jij dat nu weten of er nu meer zonden zijn was je erbij dan.
Omdat er nu meer mensen zijn en mensen zijn genialer geworden in het moorden en martelen van mensen (het is een specialiteit van ons, want damn we zijn er echt goed in ).
Pakspul is offline  
Oud 8 January 2008, 15:11   #92
Pakspul
Banned

Pakspul's Avatar

Standaard

Citaat:
Dat jij dat durft te zeggen vind ik echt geweldig
Pakspul is offline  
Oud 8 January 2008, 15:20   #93
Zeespons
Geen zin.wat isdit dan?

Zeespons's Avatar

Standaard

Sick boy.. Geloof jij in maar 1 god? Als dat zo is.. Schrijf voor de volgende keer god als : got
Oud 8 January 2008, 15:22   #94
Sick Boy
Lid

Sick Boy's Avatar

Standaard

ik wist al dat je dat zou gaan zeggen, maar je zou het wel kunnen zien in de geschiedenis, maar dat staat geschreven en dat kan je niet bewijzen maar toch geloof je het.
Sick Boy is offline  
Oud 8 January 2008, 15:26   #95
Sick Boy
Lid

Sick Boy's Avatar

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Zeespons Bekijk Bericht
Sick boy.. Geloof jij in maar 1 god? Als dat zo is.. Schrijf voor de volgende keer god als : got
Ja, want jezus zegt dat er maar 1 god is en in die tijd had je ook al meerdere goden waar mensen in geloofden.
Maar als je naar de islam kijk, dan komen er ook wel veel dingen overeen met de bijbel, dus het zou best kunnen dat het bij die mensen anders overgekomen is bijvoorbeeld. Maar ik geloof in jezus, dus ben ik christen.
Sick Boy is offline  
Oud 8 January 2008, 15:36   #96
Pakspul
Banned

Pakspul's Avatar

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Zeespons Bekijk Bericht
Leg uit.
Citaat:
ik wist al dat je dat zou gaan zeggen, maar je zou het wel kunnen zien in de geschiedenis, maar dat staat geschreven en dat kan je niet bewijzen maar toch geloof je het.
Waar kan ik dat dan zien in de geschiedenis dat er vroeger meer zondes werden gepleegt?
Citaat:
Ja, want jezus zegt dat er maar 1 god is en in die tijd had je ook al meerdere goden waar mensen in geloofden.
Schrijf het dan in ieder geval met een hoofdletter zoals het hoort als je maar in 1 god gelooft.
Pakspul is offline  
Oud 8 January 2008, 15:49   #97
Sick Boy
Lid

Sick Boy's Avatar

Standaard

Citaat:
Staat niks over darmkanker, het is dus nog nooit gebeurd
Menselijke hersen kunnen heel wat zelfs een verslaving onderdrukken alsof het er niet is, maar ik durf er op te wedden dat hij toch een possie ontwenningverschijnselen heeft gehad en toen hij de bijbel ging lezen is het proces van stoppen al begonnen, god staat er dus buiten. Hij gebruikt god als stok achter de deur.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_UFO_sightings
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_contactees
Omdat er nu meer mensen zijn en mensen zijn genialer geworden in het moorden en martelen van mensen (het is een specialiteit van ons, want damn we zijn er echt goed in ).
Hij heeft zelf al een paar keer geprobeerd te stoppen maar dat is niet gelukt en voorzover ik weet was hij nog steeds erg verslaafd anders vraagt hij niet om hulp.
Inderdaad mischien toen hij de bijbel ging lezen is het proces van het stoppen al begonnen en kan je de bijbel zien als een geneesmiddel.
We kunnen zo eeuwig doorgaan, maar het heet niet voor niets geloof en wie in jezus gelooft en accepteerd die is gered.

En over dat ufo gebeuren, het kan best dat er buitenaards leven is, waarom niet.
Ik weet niet of er meer mensen zijn, maar mensen hebben wel grotere wapens dan vroeger, dat wel, maar dat wil niet zeggen dat er meer zonde is. Iedereen maakt zonden of hij nou christen is of niet en daar kan je niets aan doen, je kan wel proberen om zo min mogelijk fouten te maken.
Sick Boy is offline  
Oud 8 January 2008, 15:54   #98
Pakspul
Banned

Pakspul's Avatar

Standaard

Maar dat verhaal over darmkanker geef je de hoop over terug?
Pakspul is offline  
Oud 8 January 2008, 16:39   #99
Sick Boy
Lid

Sick Boy's Avatar

Standaard

Citaat:
Leg uit.
Waar kan ik dat dan zien in de geschiedenis dat er vroeger meer zondes werden gepleegt?
Schrijf het dan in ieder geval met een hoofdletter zoals het hoort als je maar in 1 god gelooft.
Ik zei niet dat er vroeger meer zondes werden gepleegd, maar jij zei dat er nu meer zonden zijn en omdat jij zo op bewijzen uit bent vroeg ik, bewijs jij dat maar.

En lekker boeiend als ik nou iets met een hoofdletter schrijf of niet, kan je het anders niet lezen ofzo, mierenneuker.

Citaat:
Maar dat verhaal over darmkanker geef je de hoop over terug?
Het ging mij niet perse dat mensen genezen van darmkanker, maar gewoon in het algemeen als ze daarom vroegen.

Maar heb hier een link gevonden:
http://www.healingroomsypenburg.nl/getuigenissen.html

http://www.healingroomsypenburg.nl/getuigenissen.html
Sick Boy is offline  
Oud 8 January 2008, 19:40   #100
Zeespons
Geen zin.wat isdit dan?

Zeespons's Avatar

Standaard

Citaat:
Maar als je naar de islam kijk, dan komen er ook wel veel dingen overeen met de bijbel, dus het zou best kunnen dat het bij die mensen anders overgekomen is bijvoorbeeld. Maar ik geloof in jezus, dus ben ik christen.
In dat geval schrijft je god niet met een D maar met een T.
Gesloten onderwerp

Berichting Regels