Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Gezondheid & Lifestyle
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Gezondheid & Lifestyle Gezondheidsvragen? Jouw lichaam, je kleding, of gewoon je manier van leven.

Gesloten onderwerp

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 8 January 2008, 16:26   #1
Sick Boy
Lid

Sick Boy's Avatar

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Zeespons Bekijk Bericht
Sick boy.. Geloof jij in maar 1 god? Als dat zo is.. Schrijf voor de volgende keer god als : got
Ja, want jezus zegt dat er maar 1 god is en in die tijd had je ook al meerdere goden waar mensen in geloofden.
Maar als je naar de islam kijk, dan komen er ook wel veel dingen overeen met de bijbel, dus het zou best kunnen dat het bij die mensen anders overgekomen is bijvoorbeeld. Maar ik geloof in jezus, dus ben ik christen.
Sick Boy is offline  
Oud 8 January 2008, 20:40   #2
Zeespons
Geen zin.wat isdit dan?

Zeespons's Avatar

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Sick Boy Bekijk Bericht
Ja, want jezus zegt dat er maar 1 god is en in die tijd had je ook al meerdere goden waar mensen in geloofden.
Maar als je naar de islam kijk, dan komen er ook wel veel dingen overeen met de bijbel, dus het zou best kunnen dat het bij die mensen anders overgekomen is bijvoorbeeld. Maar ik geloof in jezus, dus ben ik christen.
In dat geval schrijft je god niet met een D maar met een T.
Oud 8 January 2008, 20:51   #3
blabla1993
Super Lid

blabla1993's Avatar

Standaard

Citaat:
Maar de meesten zeggen met 100% zekerheid dat god niet bestaat, bewijzen kan je het niet, dus is er een kans dat god bestaat.
Die kans is net zo groot als dat mijn poep-verhaal waar is.
Citaat:
Dus je wilt zeggen dat al die mensen stoned waren al die honderden jaren en dat het al die jaren tot stand is gebleven.
Knet-te-rend als je het mij vraagt.
Citaat:
De Bijbel bestaat uit 2 delen en uit totaal 66 boeken. Dus wel even wat dikker dan die van harry potter.
De helft hebben jullie van de joden gejat.

Oja, en die Korn-gast had gewoon steun nodig, dat vond ie in het geloof. Nou das dan mooi, is het geloof toch nog ergens goed voor. Maar het bewijst niks.
Oud 8 January 2008, 22:58   #4
Sick Boy
Lid

Sick Boy's Avatar

Standaard

Het Joden- en Christendom hebben ook veel overeenkomsten in hun Bijbel, zo zijn de eerste hoofdstukken gelijk. En gaan ze over dezelfde God (JHWH). Alle drie de godsdiensten leggen de nadruk op respect voor de medemens, en op het eren van God. Je zou ook kunnen denken dat de drie godsdiensten alle uit dezelfde God voortkomen, die bij de een JHWH heet, bij de ander Allah, en bij weer een ander God. Ook komt Jezus in de Koran voor als "Isa Masih" een profeet. Ook de Joden zien Jezus als profeet, in tegenstelling tot de christenen die hem als zoon van God zien.

Ik denk gewoon dat vanaf toen Jezus kwam, het geloof opsplitste (die jezus wel geloven, die jezus niet geloven en die jezus zien als profeet maar niet als zoon van god)

Ik geloof jezus en dat hij hier kwam om ons te redden en ieder die in hem geloofd gered is. Dan kan je mischien wel zeggen van als die anderen mensen goed leven en niets verkeerd doen, dat ze dan ook gered zijn, dan is dat niet zo, want iedereen zodigd.

Laatst aangepast door Sick Boy : 8 January 2008 om 23:03
Sick Boy is offline  
Oud 9 January 2008, 00:22   #5
blabla1993
Super Lid

blabla1993's Avatar

Standaard

Citaat:
zo zijn de eerste hoofdstukken gelijk.
Het hele oude testament, n00b.
Oud 9 January 2008, 08:31   #6
Pakspul
Banned

Pakspul's Avatar

Standaard

Citaat:
Ik denk gewoon dat vanaf toen Jezus kwam, het geloof opsplitste (die jezus wel geloven, die jezus niet geloven en die jezus zien als profeet maar niet als zoon van god)
Jullie moeten niet denken over je geloof, maar zeker weten.
Pakspul is offline  
Oud 9 January 2008, 09:25   #7
Sick Boy
Lid

Sick Boy's Avatar

Standaard

Citaat:
Het hele oude testament, n00b.
Je hebt het oude testament en het nieuwe (en niet twee oude testamenten, omdat jij zegt het hele oude), het begint in het oude testament, dus dat zijn toch de eerste hoofdstukken.
Het nieuwe testament is zeg maar het goede nieuws over jezus.

Citaat:
Jullie moeten niet denken over je geloof, maar zeker weten.
Zoals als een paar keer gezegd is, is het een geloof, een geloof is een vertrouwen op iets. Ik vertrouw op jezus en dus ik geloof erin.

Sommigen zien geen bewijs, maar je moet er ook wel naar zoeken en wat jezus zegt, wie zoekt zal vinden. Voor mij zijn er wel bewijzen en hopelijk vinden jullie ook oot nog is het bewijs voor je zelf dat god bestaat.
Sick Boy is offline  
Oud 9 January 2008, 13:58   #8
Sick Boy
Lid

Sick Boy's Avatar

Standaard

en het jodemdom en de islam ontkennen het bestaan van jezus ook niet, zij zien jezus gewoon als een profeet en al die wonderen die hij verricht had was omdat deze wonderen door God verricht werden via jezus. Als ze dat geloven en stel dat jezus niet de zoon van god was, dan zou dat toch niet logisch zijn. God gaat dan toch niet iemand wonderen laten verichten die zelf zegt dat hij god is en dat hij zonder zonde is (is hij ook, maar volgens de joden en moslims etc dus niet). En als god via de profeten sprak en wonderen liet verichten, waarom konden andere profeten dat dan niet zoals jezus.
Dus zo zijn er genoeg bewijzen dat jezus wel heeft bestaan en dat hij de zoon van god is.

Laatst aangepast door Sick Boy : 9 January 2008 om 16:09
Sick Boy is offline  
Gesloten onderwerp

Berichting Regels