Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lieve colafles
Ik heb geen geheimen voor mensen, er staan ook geen dingen in die kwetsend zijn voor bepaalde personen.
|
ik wel, heb altijd al geheimen gehad, maar dat komt ook omdat ik vaker mijn gedachten achterhoud dan je zou denken omdat ik meestal toch teveel gedachten heb die niet allemaal uitgesproken hoeven te worden. Er zijn ook ech dingen die ik nooit wil dat anderen te weten komen, en daarom is mijn dagboek echt prive. Ik wil ook gewoon altijd alles kunnen blijven schrijven, omdat ik niet wil dat mn "verboden" gedachten in mijn hoofd blijven spoken, en ook omdat ik het nodig heb om ook harde dingen op te schrijven om deze te kunnen relativeren, om de verstandhouding tussen die persoon en mij goed te houden. Voor mij is het echt zelfkritiek, ook dat ik mezelf nog in diezelfde dagboekbrief tot de orde kan roepen als ik inzie dat ik onzin heb geschreven. Maar als je zoiets dan ook daadwerkelijk zou zeggen, ook al herroep je dat daarna direct, heb je alsnog gekwetst, en hiermee kan ik dat voorkomen