|
Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen. |
![]() |
|
Onderwerpopties |
Waardering: ![]() |
Weergavemodus |
|
![]() |
#1 |
Beheerder
|
![]()
Eerste vraag, waarom ben je daar benieuwd naar?
#2 |
Guest
|
![]() |
![]() |
#3 |
Beheerder
|
![]()
Sorry ik begrijp dat dus niet, ik vind het een beetje negatieve manier van aandacht vragen
![]() Maar waarom ben je zo benieuwd naar de eerste keer? Je weet zelf toch al hoe het ging de eerste keer?
#4 | |
Guest
|
![]() Citaat:
Nee, ik vraag niet om aandacht (dit is een forum, ![]() Iedereen ervaard het weer anders, en ik ben benieuwd hoe die mensen die dit doen ervaren. |
|
![]() |
#5 | |
Beheerder
|
![]() Citaat:
Ik vind het snijden in je zelf een negatieve manier van aandacht vragen....
![]() |
#6 |
Guest
|
![]() |
![]() |
#7 |
Beheerder
|
![]()
Je zegt nu zelf dat je het jammer vind dat het zo moest gebeuren? Eerst zei je dat je het begreep? Waarom houdt je hem er niet vanaf dan?
#8 | |
Guest
|
![]() Citaat:
Geloof mij ik kan op vele manieren aandacht krijgen en er is maar 1 persoon die weet dat ik weer snij. Als je het voor aandacht doet show je het aan iedereen en doe je er stoer over. Let op met wat je zegt want slaat nergens op |
|
![]() |
#9 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() verder lijkt me je niet echt een goede vriendin... je probeert hem dan toch juist er vanaf te helpen ipv dit soort dingen op een forum te zetten, en ff doodleuk vragen hoe voelt zoiets nou? Sorry komt bij mij een beeeetje raar over |
|
![]() |
#10 | |
Banned
|
![]() Citaat:
* Zichzelf willen straffen; * het kwijt raken van spanningen; * het omzetten van geestelijke pijn naar lichamelijke pijn; * het gebruiken van pijn om andere (onaangename) zaken te vergeten; * mensen uit je omgeving manipuleren * als onderdeel van initiatieriten bij sommige volkeren; * om te bewijzen dat je tegen pijn kunt; * om jezelf een machtsgevoel geven doordat je zelf kan bepalen wanneer je pijn voelt en wanneer niet; * om het lege gevoel van binnen op te vullen; * te merken dat je nog leeft; * gevoelens te uiten die niet op een andere manier geuit kunnen worden; * uit zelfbescherming, dus om erger te voorkomen; * als uiting van agressie, de patient word er rustig van. Daarbij komt ook nog dat pijnigen van lichaam de natuurlijke drug Endorfine vrijkomt die aardig verslavend is. |
|
![]() |
![]() |
#11 | |
tijd om op te staan
|
![]() Citaat:
![]() |
#12 |
Girlpower!!
|
![]()
Hej mensen,
Ik snij mezelf... Ik ben er zaterdag mee begonnen.. En ik moet zeggen dat het niet iets is om aandacht mee te vragen. Het is meer om je eigen agressie kwijt te kunnen. Weten dat jij sterker bent dan de pijn! Als je al een heleboel dingen niet meer aankunt, dit kan je wel aan, jij bent sterker dan het. En dat is voor mij de reden om het te doen. De eerste keer schrok ik van mezelf!! Je hebt iets van waar ben ik mee besig.. Maar als je het voor de 2e keer doet dan is het al weer heel anders.. Het doet geen zeer.. Want jij bent sterker dan die pijn!! Ik hoop dat jullie het nu snappen... Kusje Sandra |
![]() |
![]() |
#13 |
Guest
|
![]()
[QUOTE=Chrizlybeer;1302221]Sorry ik begrijp dat dus niet, ik vind het een beetje negatieve manier van aandacht vragen
![]() ik kan dat wel begrijpen. als iemand hele erge probleme heeft en zich er van de schult geeft door zich te snijden begrijp ik dat. ik vind t alleen wel heel erg eng.t lijkt me zo'n pijn doen. sommige doen ook een elastikje om de arm en als ze dan ( in haar ogen) iets fout doet trekt ze eraan en laat t weer los zodat t kei hard op haar arm komt AU !!! |
![]() |
#14 | |
Beheerder
|
![]() Citaat:
Daarnaast is schult met een d... ![]()