|
Kunst Leuke cabaretier gezien? Of spannende expositie in een museum? Schrijf je recensie hier! Mooi verhaal, gedicht of kunstig plaatje? Deel het hier met anderen! |
![]() |
|
Onderwerpopties |
Waardering: ![]() |
Weergavemodus |
|
![]() |
#1 |
Meest gerespecteerde forummer
|
![]()
Gelukkig moet ik over al de boeken die ik moet lezen (26 momenteel) geen essays schrijven. Ik ben bezig met een bachelortaak over liefde en seksualiteit in de Hypnerotomachia Poliphili momenteel.
![]() |
#2 | |
Guest
|
![]() Citaat:
En je bachelortaak bedoel je daar gewoon je eindwerkstuk mee zeg maar? Bij ons heet het dan weer bachelorthesis, maar ik neem aan het idee hetzelfde is. Wat ga je precies onderzoeken/doen/weetikwat? |
|
![]() |
![]() |
#3 | |
|
![]() Citaat:
Het zal wel gelijkaardig zijn met een bachelorthesis, denk ik (opleiding: 3 jaar bachelor + 1 jaar master). Ik ga het tweede boek van de Hypnerotomachia Poliphili analyseren. In het eerste boek beschrijft Poliphilus zijn zoektocht naar zijn geliefde Polia en in boek 2 geeft Polia haar versie. Maar Polia is eigenlijk Poliphilus, want het is in zijn droom. Dus ja, het zal voornamelijk over de seksualiteit (hoe de driften nagejaagd worden) en over de retorica (hoe alles in de taal weerspiegeld wordt) gaan. Wat studeer jij?
![]() |
![]() |
#4 | |
Guest
|
![]() Citaat:
En je onderwerp klinkt interessant, hoe ben je daar zo opgekomen? (Ik heb volgens mij ooit wel geweten wat jij studeerde maar ik ben het vergeten ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Citaat:
Mijn onderwerp: je kon bij Algemene Literatuurwetenschap een seminarie kiezen over dit boek (en over de renaissance en zo). Daarna mocht je kiezen wat je wou doen (hoefde niet per se rond dit boek te zijn) en ik wou rond de liefde werken (Mijn titel: "De liefdesstrategie in de 'Hypnerotomachia Poliphili': Polia's versie"). Amerika zal wel leuk zijn! Krijg je dan een diploma van die universiteit daar of is dat in samenwerking met een onderwijsinstelling in Nederland?
![]() |
![]() |
#6 | |
Guest
|
![]() Citaat:
En ja Amerika wordt gaaf, hoewel ik nog zit te wachten op formulieren van hun kant waarmee ik hier mijn visum ed. kan gaan regelen. Duurt allemaal beetje lang :s. De bedoeling is dat ik daar gewoon vakken ga volgen die ik interessant vind en dat ik dan hier de studiepunten ervoor krijg. Die universiteit waar ik heen ga heeft zo'n uitwisselingsverband met Leiden. Erg handig, want mijn ouders betalen dan ook hier collegegeld en niet daar wat hen heel veel geld scheelt. |
|
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]()
In het derde jaar zijn het bijna allemaal keuzevakken. Ik heb het meer voor letterkunde en literatuurwetenschap, dus ik heb hoofdzakelijk die vakken gekozen. Mijn hoofdtaal is dit jaar Engels (scheelt 5 studiepunten of zo), maar volgend jaar kies ik Nederlands.