Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Gesloten onderwerp

Onderwerpopties Waardering: Onderwerp waardering: 1 stemmen, 3,00 gemiddeld. Weergavemodus
Oud 11 April 2007, 19:50   #1
Wiz
Guest

Standaard

Stel dat al het ijs ook nog is zou smelten.. dan heb je nog niet genoeg water om deze planeet te laten veranderen in een water planeet..

Stel dat het wel zo zijn, dan zou het zo lang zo heet moeten zijn om eerst al het ijs te laten smelten en verdampen dat behalve bijna alle diersoorten en zoiezo de mens het niet overleefd kan hebben.

Stel dat de mens het wel overleefd zou hebben, en dat de planeet in een water planeet was veranderd.

Hoe overleeft een houten ark met miljoenen diersoorten (en niet te vergeten duizenden tonnen aan voedsel voor elk verschillend soort dier, wat ook allang niet bedorven is door maanden lange zon en daarna maandenlange regen en dus vochtige lucht) het dan op de allergrootste zee ter wereld..??? want dat is dan echt geen rustig meertje, dat zijn behoorlijk grote golfjes.
(Titanic zonk ook door een ijsbergje.. en hier hebben we een houten ark op de allergrootste en woeste zee ter wereld/universum die over bergtoppen voer)

Enne..
Waar is al dat water daarna heen gegaan dan?
Een plaatselijke ijstijd op de noord en zuidpool tegelijk met die overvloed aan zon? waar het water zich magisch ophoopte ofzo?

Ja.. Sandraatje blijf jij lekker geloven dat het verhaal van de Ark ook echt zo gebeurd is zoals in de bijbel staat.

Oud 12 April 2007, 09:38   #2
Pakspul
Banned

Pakspul's Avatar

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Wiz Bekijk Bericht
Stel dat al het ijs ook nog is zou smelten.. dan heb je nog niet genoeg water om deze planeet te laten veranderen in een water planeet..

Stel dat het wel zo zijn, dan zou het zo lang zo heet moeten zijn om eerst al het ijs te laten smelten en verdampen dat behalve bijna alle diersoorten en zoiezo de mens het niet overleefd kan hebben.
Alles gesmolten en weer verdampt of terug gegaan naar ijs binnen 14 maanden lijkt me aardig knap.
Citaat:
Stel dat de mens het wel overleefd zou hebben, en dat de planeet in een water planeet was veranderd.

Hoe overleeft een houten ark met miljoenen diersoorten (en niet te vergeten duizenden tonnen aan voedsel voor elk verschillend soort dier, wat ook allang niet bedorven is door maanden lange zon en daarna maandenlange regen en dus vochtige lucht) het dan op de allergrootste zee ter wereld..???
Vroeger in de tijd van NOC kregen de meeste buikrot dus zal nu ook wel zo zijn, MAAR! het kan natuurlijk ook dat god iedere dag even langs kwam met verse groenten enz en dan voor 14 maanden nog vers water, want zout water valt niet echt op te overleven.

Citaat:
want dat is dan echt geen rustig meertje, dat zijn behoorlijk grote golfjes.
(Titanic zonk ook door een ijsbergje.. en hier hebben we een houten ark op de allergrootste en woeste zee ter wereld/universum die over bergtoppen voer)
En hoe zouden die dieren daar op reageren?

Citaat:
Enne..
Een plaatselijke ijstijd op de noord en zuidpool tegelijk met die overvloed aan zon? waar het water zich magisch ophoopte ofzo?
Heeft god opgedronken
Pakspul is offline  
Oud 12 April 2007, 14:01   #3
sandraatje
Girlpower!!

sandraatje's Avatar

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Pakspul Bekijk Bericht
Heeft god opgedronken
Ik vind het best dat je reageerd! Maar niet spotten met God!
Oud 12 April 2007, 14:04   #4
sandraatje
Girlpower!!

sandraatje's Avatar

Standaard

Citaat:

Hoe overleeft een houten ark met miljoenen diersoorten (en niet te vergeten duizenden tonnen aan voedsel voor elk verschillend soort dier, wat ook allang niet bedorven is door maanden lange zon en daarna maandenlange regen en dus vochtige lucht) het dan op de allergrootste zee ter wereld..??? want dat is dan echt geen rustig meertje, dat zijn behoorlijk grote golfjes.

Enne..

Ja.. Sandraatje blijf jij lekker geloven dat het verhaal van de Ark ook echt zo gebeurd is zoals in de bijbel staat.
Ik weet dat ik niet alles kan verklaren, maar God zal het me later uitleggen, sommige dingen zijn gewoon niet met het menselijk verstand te snappen!

Ja, idd zal ik doen.. En het word hoog tijd dat jullie je eens gaan verdiepen in die evolutie theorie van jullie!! Want daar zitten ook een heleboel steekjes aan waarbij je iets hebt van, hoe kan dat dan??

zoals,
waarom worden er geen tussenvormen gevonden?
waarom evolueert de mens nu niet meer door?
Hoe kan er niks zijn en het dan nog ontploffen ook?

Maar blijven jullie maar lekker in die evolutie theorie geloven hoor!
Oud 12 April 2007, 15:20   #5
Pakspul
Banned

Pakspul's Avatar

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door sandraatje Bekijk Bericht
Ik vind het best dat je reageerd! Maar niet spotten met God!
Bewijs maar eerst dat die bestaat
Citaat:
Ik weet dat ik niet alles kan verklaren, maar God zal het me later uitleggen, sommige dingen zijn gewoon niet met het menselijk verstand te snappen!
En daarom begrijp jij het wel of straks pas als die het uitlegt?
Citaat:
De mens evolueert nog door alleen niet met 3000jaar per 10 seconden en niks ontploffen bedoel je denk ik de oerknal. Ik denk wel dat er materie en energie aanwezig was dat de knal heeft gemaakt.
Citaat:
Zullen we doen
Pakspul is offline  
Oud 12 April 2007, 15:25   #6
insanity
Banned

insanity's Avatar

Stuur een bericht via MSN naar insanity
Standaard

Citaat:
. Ik denk wel dat er materie en energie aanwezig was dat de knal heeft gemaakt.
Goh, Bernini mysterie gelezen?
insanity is offline  
Oud 12 April 2007, 15:27   #7
Pakspul
Banned

Pakspul's Avatar

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door insanity Bekijk Bericht
Goh, Bernini mysterie gelezen?
Nee, maar uit niets komt niets (tenzij je gelovig bent dan kan het resultaat nog wel eens anders zijn)

Maar ik denk wel dat het temaken heeft met dark energy en dark matter.
Pakspul is offline  
Oud 12 April 2007, 19:21   #8
Chrizlybeer
Beheerder

Chrizlybeer's Avatar

Standaard

Citaat:
De mens evolueert nog door
Er valt over te twisten of de mens nu nog evolueert of niet. Er is namelijk niet meer zo'n selectie druk als vroeger het geval was.
Een evolutionaire ongunstige mutatie draagt in deze tijd niet meer bij aan "survival of the fitest". Maar goed dat is weer een hele andere discussie
Oud 13 April 2007, 06:58   #9
Pakspul
Banned

Pakspul's Avatar

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Chrizlybeer Bekijk Bericht
Er valt over te twisten of de mens nu nog evolueert of niet. Er is namelijk niet meer zo'n selectie druk als vroeger het geval was.
Een evolutionaire ongunstige mutatie draagt in deze tijd niet meer bij aan "survival of the fitest". Maar goed dat is weer een hele andere discussie
Ook al is het geen survival of the fitest, het lijkt me niet dat dan evolutie ineens helemaal stil staat. Ik denk dat het gewoon een andere weg inslaat, bijvoorbeeld bij lichaamshaar dat krijgen mensen ook steeds minder omdat we het niet meer nodig hebben.
Pakspul is offline  
Oud 13 April 2007, 13:02   #10
blabla1993
Super Lid

blabla1993's Avatar

Standaard

Citaat:
Ook al is het geen survival of the fitest, het lijkt me niet dat dan evolutie ineens helemaal stil staat. Ik denk dat het gewoon een andere weg inslaat, bijvoorbeeld bij lichaamshaar dat krijgen mensen ook steeds minder omdat we het niet meer nodig hebben.
Nee dat klopt niet. mensen met minder lichaams haar hebben niet meer kans om te overleven en krijgen ook niet meer kinderen dan de andere mensen.
Oud 13 April 2007, 13:21   #11
Pakspul
Banned

Pakspul's Avatar

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door blabla1993 Bekijk Bericht
Nee dat klopt niet. mensen met minder lichaams haar hebben niet meer kans om te overleven en krijgen ook niet meer kinderen dan de andere mensen.
Dat zeg ik ook niet, maar omdat we kleding hebben is lichaamshaar niet meer nodig.
Pakspul is offline  
Oud 12 April 2007, 19:44   #12
blabla1993
Super Lid

blabla1993's Avatar

Standaard

Citaat:
natúurlijk joh
Citaat:
zeker niet naar die links van wikipedia gekeken die Pakspul stuurde?
Citaat:
omdat gunstige mutaties nu niet meer lijden tot meer kans op overleven omdat wij op een boel kunstmatige manier kunnen overleven. en omdat de evolutie niet zo snel gaat dat jij het zou kunnen merken.
Citaat:
hoe kan er een of andere vage god waarvan er geen bewijs is dat hij bestaat en deze wereld met alles daarop heeft gemaakt?
Oud 16 April 2007, 18:33   #13
Wiz
Guest

Standaard

Citaat:
zoals,

Er zijn tussenvormen gevonden!
Daarbij moet je om fossiel te worden wel aan een paar voorwaarden voldoen.. bijvoorbeeld goed bewaard in de grond gaan liggen

De mens evolueert nog steeds door!
Heb jij bewijs van niet dan? lees je geschiedenis boeken dan maar is.

En.. uhm.. je stuitje.. dat nutteloze stukje bot daar.. is omdat je 'vroeger' een staart had.

Evolutie zegt niet dat er vroeger niets was en een explosie.
Dat is een andere theorie, de Big Bang theorie.. er zijn een heleboel theorieen en die hebben niks met Evolutie te maken.

Oud 16 April 2007, 18:57   #14
Pakspul
Banned

Pakspul's Avatar

Standaard

Citaat:
Er zijn tussenvormen gevonden!
Daarbij moet je om fossiel te worden wel aan een paar voorwaarden voldoen.. bijvoorbeeld goed bewaard in de grond gaan liggen
Wat ik nog steeds een cool beest vind is het waterdierhert. Dat ding lijkt echt op zoveel dieren

http://en.wikipedia.org/wiki/Hyemoschus_aquaticus
Pakspul is offline  
Gesloten onderwerp

Berichting Regels