Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Gezondheid & Lifestyle
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Gezondheid & Lifestyle Gezondheidsvragen? Jouw lichaam, je kleding, of gewoon je manier van leven.

Gesloten onderwerp

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 8 January 2008, 19:51   #101
blabla1993
Super Lid

blabla1993's Avatar

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Sick Boy Bekijk Bericht
Maar de meesten zeggen met 100% zekerheid dat god niet bestaat, bewijzen kan je het niet, dus is er een kans dat god bestaat.
Die kans is net zo groot als dat mijn poep-verhaal waar is.
Citaat:
Dus je wilt zeggen dat al die mensen stoned waren al die honderden jaren en dat het al die jaren tot stand is gebleven.
Knet-te-rend als je het mij vraagt.
Citaat:
De Bijbel bestaat uit 2 delen en uit totaal 66 boeken. Dus wel even wat dikker dan die van harry potter.
De helft hebben jullie van de joden gejat.

Oja, en die Korn-gast had gewoon steun nodig, dat vond ie in het geloof. Nou das dan mooi, is het geloof toch nog ergens goed voor. Maar het bewijst niks.
Oud 8 January 2008, 21:58   #102
Sick Boy
Lid

Sick Boy's Avatar

Standaard

Het Joden- en Christendom hebben ook veel overeenkomsten in hun Bijbel, zo zijn de eerste hoofdstukken gelijk. En gaan ze over dezelfde God (JHWH). Alle drie de godsdiensten leggen de nadruk op respect voor de medemens, en op het eren van God. Je zou ook kunnen denken dat de drie godsdiensten alle uit dezelfde God voortkomen, die bij de een JHWH heet, bij de ander Allah, en bij weer een ander God. Ook komt Jezus in de Koran voor als "Isa Masih" een profeet. Ook de Joden zien Jezus als profeet, in tegenstelling tot de christenen die hem als zoon van God zien.

Ik denk gewoon dat vanaf toen Jezus kwam, het geloof opsplitste (die jezus wel geloven, die jezus niet geloven en die jezus zien als profeet maar niet als zoon van god)

Ik geloof jezus en dat hij hier kwam om ons te redden en ieder die in hem geloofd gered is. Dan kan je mischien wel zeggen van als die anderen mensen goed leven en niets verkeerd doen, dat ze dan ook gered zijn, dan is dat niet zo, want iedereen zodigd.

Laatst aangepast door Sick Boy : 8 January 2008 om 22:03
Sick Boy is offline  
Oud 8 January 2008, 23:22   #103
blabla1993
Super Lid

blabla1993's Avatar

Standaard

Citaat:
zo zijn de eerste hoofdstukken gelijk.
Het hele oude testament, n00b.
Oud 9 January 2008, 07:31   #104
Pakspul
Banned

Pakspul's Avatar

Standaard

Citaat:
Ik denk gewoon dat vanaf toen Jezus kwam, het geloof opsplitste (die jezus wel geloven, die jezus niet geloven en die jezus zien als profeet maar niet als zoon van god)
Jullie moeten niet denken over je geloof, maar zeker weten.
Pakspul is offline  
Oud 9 January 2008, 08:25   #105
Sick Boy
Lid

Sick Boy's Avatar

Standaard

Citaat:
Het hele oude testament, n00b.
Je hebt het oude testament en het nieuwe (en niet twee oude testamenten, omdat jij zegt het hele oude), het begint in het oude testament, dus dat zijn toch de eerste hoofdstukken.
Het nieuwe testament is zeg maar het goede nieuws over jezus.

Citaat:
Jullie moeten niet denken over je geloof, maar zeker weten.
Zoals als een paar keer gezegd is, is het een geloof, een geloof is een vertrouwen op iets. Ik vertrouw op jezus en dus ik geloof erin.

Sommigen zien geen bewijs, maar je moet er ook wel naar zoeken en wat jezus zegt, wie zoekt zal vinden. Voor mij zijn er wel bewijzen en hopelijk vinden jullie ook oot nog is het bewijs voor je zelf dat god bestaat.
Sick Boy is offline  
Oud 9 January 2008, 12:58   #106
Sick Boy
Lid

Sick Boy's Avatar

Standaard

en het jodemdom en de islam ontkennen het bestaan van jezus ook niet, zij zien jezus gewoon als een profeet en al die wonderen die hij verricht had was omdat deze wonderen door God verricht werden via jezus. Als ze dat geloven en stel dat jezus niet de zoon van god was, dan zou dat toch niet logisch zijn. God gaat dan toch niet iemand wonderen laten verichten die zelf zegt dat hij god is en dat hij zonder zonde is (is hij ook, maar volgens de joden en moslims etc dus niet). En als god via de profeten sprak en wonderen liet verichten, waarom konden andere profeten dat dan niet zoals jezus.
Dus zo zijn er genoeg bewijzen dat jezus wel heeft bestaan en dat hij de zoon van god is.

Laatst aangepast door Sick Boy : 9 January 2008 om 15:09
Sick Boy is offline  
Oud 9 January 2008, 13:10   #107
Sick Boy
Lid

Sick Boy's Avatar

Standaard

en sommige mensen denken van dan moet ik gaan leven zoals al die kerkmensen, maar dat is echt niet zo. Jezus is gestorven voor onze fouten, omdat wijzelf niet zonder zonden kunnen zijn. Het is wel zo dat als je echt geloofd je vanzelf dingen gaat doen die goed zijn en dat je zo min mogelijk fouten wilt maken.
en trouwens het christendom is juist voortgekomen uit het jodendom, jezus, maria, mozes, etc waren ook joden, maar veel joden zagen jezus dus niet als de zoon van god maar gewoon als een profeet en dat hij loog dat hij de zoon van god was.

Laatst aangepast door Sick Boy : 9 January 2008 om 15:11
Sick Boy is offline  
Oud 9 January 2008, 14:36   #108
sandraatje
Girlpower!!

sandraatje's Avatar

Standaard

Misschien is het voor sommige mensen hier een idee om het boek: 'moderne wetenschap in de Bijbel' van Ben Hobrink eens te lezen. Er staan veel boeiende feiten in over de Bijbel en over de evolutieleer.
Wat ik me weleens afvraag is hoe de mensen, die niet in God geloven, denken dat de wereld is ontstaan..
Oud 9 January 2008, 14:48   #109
Sick Boy
Lid

Sick Boy's Avatar

Standaard

En je hebt verschillende christenen, want christenen zijn ook maar mensen en sommige doen te overdreven met zoals geen tv enzo.
Net zoals steve-o een mening geeft over religie in het volgende filmpje, daar zegt hij dat hij jezus niet haat, maar mensen die midaad plegen in de naam van jezus haat. Je hoort hem zeggen Rocktrowing , wich drowning bla, bla bla. Ik ben daar ook optegen, tegen mensen die iemand stenigen,verdrinken,etc vanwege een fout of als iemand iets doet wat anderen niet aanstaat. Of mensen die (zoals steve-o zegt) beter dan goed willen zijn om alleen maar in de hemel te komen, omdat ze bang zijn voor de hel.

Hier het filmpje wat op youtube staat:
http://nl.youtube.com/watch?v=T51afM3i1ck
Sick Boy is offline  
Oud 9 January 2008, 14:58   #110
sandraatje
Girlpower!!

sandraatje's Avatar

Standaard

Ik denk ook niet dat je goed moet leven en dan in de Hemel komt. Er zijn genoeg niet gelovige die wel goed leven, die alles voor hun medemens over hebben maar die niet in God geloven.
En ik denk niet dat als je mensen gaat stenigen of verdrinken dat dat goed is. Je moet mensen in hun waarde laten, niemand kan alleen maar dingen doen die iedereen aanstaan. Zelfs als je het in de naam van Jezus doet is het fout, dan kun je wel alles in zijn naam gaan doen!
Oud 9 January 2008, 15:14   #111
Sick Boy
Lid

Sick Boy's Avatar

Standaard

precies, maar niemand leeft zonder zonde (ok jezus een uitzondering) en dankzij jezus die onze fouten opzich neemt, kunnen wij (ieder die in hem gelooft) naar de hemel.

Laatst aangepast door Sick Boy : 9 January 2008 om 15:18
Sick Boy is offline  
Oud 9 January 2008, 15:22   #112
sandraatje
Girlpower!!

sandraatje's Avatar

Standaard

En als je hoort dat er Iemand voor jou zonde gestorven is, zodat jij een goed leven kan hebben, snap ik niet dat mensen nog met Zijn naam kunnen schelden en vloeken..
Oud 9 January 2008, 15:43   #113
Sick Boy
Lid

Sick Boy's Avatar

Standaard

Ik denk dat ze niet weten wat ze dan eigenlijk zeggen, dan denken ze er niet echt bij na. Ik zei dat vroeger ook met schelden maar toen dacht ik er ook niet bij na.
En ik denk ook niet dat je het kan laten zien via een film hoeveel jezus geleden heeft, zoals passion of the christ, maar zelfs dat is al hard om te zien.
Sick Boy is offline  
Oud 9 January 2008, 15:49   #114
sandraatje
Girlpower!!

sandraatje's Avatar

Standaard

Daar heb je wel gelijk in. Als het je niet boeit wie Jezus is en of hij van je houd en wat hij voor je gedaan hebt dan is het niet zo heel moeilijk om misbruik te maken van Zijn naam.
En je hebt gelijk als je zegt dat je niet duidelijk kunt maken hoeveel Jezus geleden heeft.
Oud 9 January 2008, 16:09   #115
Pakspul
Banned

Pakspul's Avatar

Standaard

Citaat:
precies, maar niemand leeft zonder zonde (ok jezus een uitzondering) en dankzij jezus die onze fouten opzich neemt, kunnen wij (ieder die in hem gelooft) naar de hemel.
Jezus is een kind geweest en je gaat mij niet vertellen dat hij toen echt geen elke streek heeft uitgehaald of kattekwaad heeft gedaan.
Citaat:
En ik denk ook niet dat je het kan laten zien via een film hoeveel jezus geleden heeft, zoals passion of the christ, maar zelfs dat is al hard om te zien.
Er zijn meer dan 5/6/8/10(?) miljoen joden in een zeer korte tijd vermoord, moet ik nu uit medelijden bekeren tot het jodendom?
Citaat:
Origineel gepost door sandraatje Bekijk Bericht
En je hebt gelijk als je zegt dat je niet duidelijk kunt maken hoeveel Jezus geleden heeft.
Hij was binnen 6 uur dood, in guantanamo bay zitten mensen die er al 4 jaar zitten. Om je een klein ideeetje tegeven hoe dat ongeveer gaat moet je even deze docu kijken, dit is een experiment maar geeft beetje weer wat die mensen daar moeten doorstaan.
http://video.google.com/videoplay?do...67377798601297

Enkele dingen die daarvoorkomen op Guantanamo Bay:
http://en.wikipedia.org/wiki/Waterboarding
Marteling uiteraad
Isolatie cel voor een half jaar
http://en.wikipedia.org/wiki/Force-feeding
Sexuele intimidatie
Pepperspray
Drugs geven
Psycholisch martelen
Lange tijd op een pijnlijke manier laten zitten

En dat was even wat ik uit hoofd weet. Voor meer informatie: http://en.wikipedia.org/wiki/Guantan...ner_complaints

Laatst aangepast door Pakspul : 9 January 2008 om 16:19
Pakspul is offline  
Oud 9 January 2008, 16:15   #116
blabla1993
Super Lid

blabla1993's Avatar

Standaard

Citaat:
Je hebt het oude testament en het nieuwe (en niet twee oude testamenten, omdat jij zegt het hele oude), het begint in het oude testament, dus dat zijn toch de eerste hoofdstukken.
Het nieuwe testament is zeg maar het goede nieuws over jezus.
Dat weet ik ook wel.
Ik bedoelde dus dat alles in het oude testament gejat is van de joden. (Vandaar 'hele', d0h.)

Citaat:
en het jodemdom en de islam ontkennen het bestaan van jezus ook niet, zij zien jezus gewoon als een profeet en al die wonderen die hij verricht had was omdat deze wonderen door God verricht werden via jezus. Als ze dat geloven en stel dat jezus niet de zoon van god was, dan zou dat toch niet logisch zijn. God gaat dan toch niet iemand wonderen laten verichten die zelf zegt dat hij god is en dat hij zonder zonde is (is hij ook, maar volgens de joden en moslims etc dus niet). En als god via de profeten sprak en wonderen liet verichten, waarom konden andere profeten dat dan niet zoals jezus.
Dus zo zijn er genoeg bewijzen dat jezus wel heeft bestaan en dat hij de zoon van god is.
Je vergeet het belangrijkste, wie zegt dat de joden en moslims gelijk hebben? Dit is onzin onderbouwen met meer onzin.

Citaat:
En je hebt verschillende christenen,
Wat bewijst dat de bewijzen (als ze er zouden zijn) vaag zijn en op duizenden manieren geďnterpreteerd kunnen worden.
Citaat:
Nou, aardig van hem. Dus allen: zondig wat je wilt, we zijn maar mensen, jezus zorgt wel dat het goed komt.

Citaat:
En als je hoort dat er Iemand voor jou zonde gestorven is, zodat jij een goed leven kan hebben, snap ik niet dat mensen nog met Zijn naam kunnen schelden en vloeken..
Als jij hoort dat je stiekem een misvormd mens bent en dat je dood moet van de regering van Bangladesh, geloof je dat toch ook niet meteen.
Oud 9 January 2008, 19:03   #117
Sick Boy
Lid

Sick Boy's Avatar

Standaard

Zo kunnen we eeuwig door blijven gaan
Maar het is niet 100% te bewijzen, maar ik probeer te zeggen dat er veel dingen er naartoe leiden dat het wel waar kan zijn. En ik vertrouw daar op. Als ik het fout heb, dan is dat jammer, maar heb wel een gelukkig leven gehad (anders mischien zowieso ook, maarja niets te verliezen).

We zien het allemaal wel na onze dood en als ik me dan toch vergis in jezus en in de hel kom of helemaal ergens (als er niets is) omdat ik in het verkeerde geloof, dan heb ik pech en daar is niets aan te doen.

Laatst aangepast door Sick Boy : 9 January 2008 om 19:06
Sick Boy is offline  
Oud 9 January 2008, 20:16   #118
blabla1993
Super Lid

blabla1993's Avatar

Standaard

Waarom zou je pech hebben. Niks = niks. Je bent er niet meer dus je kan ook geen pech hebben.
Oud 9 January 2008, 22:04   #119
Sick Boy
Lid

Sick Boy's Avatar

Standaard

Ja dat is zo, dan kan ik niet beseffen dat ik pech had, maar dan had ik het wel. En als ik niet pech had, dan had ik het toch bij het juiste eind.

Mijn opa had toen engelen gezien, toen hij in het ziekenhuis lag. Hij kon ook niet bevestiging of het geen ilusie was of dat het door zijn ziekte kwam of dat het echt was, maar hij vertrouwde er gewoon op.Iedereen twijfelt wel en ja er gebeuren nare dingen in de wereld, maar er gebeuren ook mooie dingen en het geloof helpt ook veel mensen (of god nou wel of niet bestaat).Ik vertrouw gewoon in jezus, maar als het toch blijkt dat hij niet bestaat, dan heb ik tenminste wel geprobeert om zijn goede voorbeeld aan te nemen. Als je al die verhalen over jezus leest en wat hij voor ons gedaan heeft, dan kan je niet zeggen dat je hem haat (niet dat jullie hem haten), maar bedoel te zeggen dat jezus een goed voorbeeld is om te laten zien hoe het wel moet in het leven (of het nou verzonnen is of niet). Maar ik vertouw er gewoon op dat het niet verzonnen is en wat jezus zei echt waar is, want heb veel respect voor hem.

Ik weet lang niet alles over het geloof en ben dus nog maar een amateur om zo maar te noemen. Je moet gewoon blijven zoeken naar antwoorden en blijven bidden om je geloof vast te houden.

Als je dat nou stom vind of niet, maar je moet er gewoon vertrouwen in hebben en blijven zoeken en samen het beste ervan maken hier op de wereld.

Want niet gelovigen zeggen: eerst zien dan geloven
En gelovigen zeggen: Eerst geloven en dan zien.

Laatst aangepast door Sick Boy : 9 January 2008 om 22:09
Sick Boy is offline  
Oud 9 January 2008, 22:22   #120
Pakspul
Banned

Pakspul's Avatar

Standaard

Citaat:
Mijn opa had toen engelen gezien, toen hij in het ziekenhuis lag. Hij kon ook niet bevestiging of het geen ilusie was of dat het door zijn ziekte kwam of dat het echt was, maar hij vertrouwde er gewoon op.
In de Guantanamo Bay Guidebook zegt een persoon dat hij disney figuurtje zag.
Pakspul is offline  
Oud 10 January 2008, 12:26   #121
Sick Boy
Lid

Sick Boy's Avatar

Standaard

ja maar wij weten dat stripverguren niet waar zijn, omdat de maker ervan ze zelf tekend en zelf zegt dat het fantasie is en niet echt is.
Zijn er ook duizenden/miljoenen andere mensen die dat hebben en zegt hij ook dat het echt is. Mischien gelooft hij het zelf ook niet, maar hij zegt blijkbaar gewoon dat hij het ziet.

En het verhaal over engelen, jezus, etc zien is veel geloofwaardiger en dat zie ik niet zo snel als verzonnen, omdat er zoveel overeenkomsten zijn in die verhalen van mensen die dat zien van zoveel verschillende mensen over de hele wereld en verschillende tijden.
Dus ik vertrouw dat het waar is en het is heus niet zo dat ik elk bullshit verhaal geloof.
Sick Boy is offline  
Oud 10 January 2008, 12:44   #122
Sander
Medewerker

Sander's Avatar

Standaard

stripfiguren
Oud 10 January 2008, 13:28   #123
Zeespons
Geen zin.wat isdit dan?

Zeespons's Avatar

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Pakspul Bekijk Bericht
Leg uit.
Got kan je niet als meervoud schrijven.
Oud 10 January 2008, 13:31   #124
Sander
Medewerker

Sander's Avatar

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Zeespons Bekijk Bericht
Volgens mij begrijp ik hem niet
Oud 10 January 2008, 13:39   #125
Zeespons
Geen zin.wat isdit dan?

Zeespons's Avatar

Standaard

Page 2
Oud 10 January 2008, 14:02   #126
sandraatje
Girlpower!!

sandraatje's Avatar

Standaard

Citaat:
Waarom God met een 't'?
Oud 10 January 2008, 15:01   #127
Pakspul
Banned

Pakspul's Avatar

Standaard

Citaat:
ja maar wij weten dat stripverguren niet waar zijn, omdat de maker ervan ze zelf tekend en zelf zegt dat het fantasie is en niet echt is.
Hieruit neem ik aan dat je de docu dus hebt gezien, hij zegt dat hij disney figuurtje zag het maakt niet uit of die dingen nou fantasie zijn ja of nee, het gaat er om dat hij ze echt zag.
Citaat:
En het verhaal over engelen, jezus, etc zien is veel geloofwaardiger en dat zie ik niet zo snel als verzonnen,
Het gaat ook niet om de geloofwaardigheid van de stripfiguren, het gaat er om dat hij in de tijd dat hij daar zat al knettergek werd en hij zag gewoon stripfiguurtjes. Hij had ook kunnen zeggen dat hij een kudde olifanten voorbij zag lopen, hij was gewoon zo fuckup dat z'n hersens spelletjes met hem zaten te spelen.
Pakspul is offline  
Oud 10 January 2008, 15:13   #128
blabla1993
Super Lid

blabla1993's Avatar

Standaard

Citaat:
Omdat het geen Nederlands woord is.
Oud 10 January 2008, 15:42   #129
Sick Boy
Lid

Sick Boy's Avatar

Standaard

Citaat:
Hieruit neem ik aan dat je de docu dus hebt gezien, hij zegt dat hij disney figuurtje zag het maakt niet uit of die dingen nou fantasie zijn ja of nee, het gaat er om dat hij ze echt zag.
Het gaat ook niet om de geloofwaardigheid van de stripfiguren, het gaat er om dat hij in de tijd dat hij daar zat al knettergek werd en hij zag gewoon stripfiguurtjes. Hij had ook kunnen zeggen dat hij een kudde olifanten voorbij zag lopen, hij was gewoon zo fuckup dat z'n hersens spelletjes met hem zaten te spelen.
Ik begrijp wat je bedoelt, maar ik heb die documentaire niet gezien.
Het zou natuurlijk kunnen dat het de hersenen zijn bij mensen die bijna dood ervaringen, engelen gezien hebben, geesten, etc, maar er zijn ook bewijzen dat het waar kan zijn.
En met alles bijelkaar (jezus, bijbel, andere goddiensten waarin vergelijking is met het jodendom enzo) zou het waar kunnen zijn. En daar vertrouw ik gewoon op, heb niets te verliezen.
Sick Boy is offline  
Oud 10 January 2008, 16:23   #130
blabla1993
Super Lid

blabla1993's Avatar

Standaard

Zelfs áls het zou kunnen, lijkt het mij veel logischer en slimmer om te geloven in iets dat veel waarschijnlijker en logischer in elkaar zit.
Oud 10 January 2008, 18:00   #131
Zeespons
Geen zin.wat isdit dan?

Zeespons's Avatar

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door blabla1993 Bekijk Bericht
Omdat het geen Nederlands woord is.
Dat is het em nou juist.
Oud 10 January 2008, 18:27   #132
Sick Boy
Lid

Sick Boy's Avatar

Standaard

Citaat:
Zelfs áls het zou kunnen, lijkt het mij veel logischer en slimmer om te geloven in iets dat veel waarschijnlijker en logischer in elkaar zit.
Ik vind dat het christendom de meeste bewijzen heeft.

Maar ieder zijn eigen geloof.
Sick Boy is offline  
Oud 10 January 2008, 20:40   #133
Pakspul
Banned

Pakspul's Avatar

Standaard

Citaat:
Ik begrijp wat je bedoelt, maar ik heb die documentaire niet gezien.
Het zou natuurlijk kunnen dat het de hersenen zijn bij mensen die bijna dood ervaringen, engelen gezien hebben, geesten, etc, maar er zijn ook bewijzen dat het waar kan zijn.
Bij die docu kreeg die gast het puur door stress, het geval van jou opa kan precies het zelfde zijn.
Citaat:
En daar vertrouw ik gewoon op, heb niets te verliezen.
Als ze je nu vertellen dat er niet zoiets als een hemel is dan, dan heb je toch iets verloren.
Pakspul is offline  
Oud 11 January 2008, 16:22   #134
Sick Boy
Lid

Sick Boy's Avatar

Standaard

Citaat:
Bij die docu kreeg die gast het puur door stress, het geval van jou opa kan precies het zelfde zijn.
Als ze je nu vertellen dat er niet zoiets als een hemel is dan, dan heb je toch iets verloren.
Stel dat het allemaal verzonnen is. Betekend dat dan wat jezus gezegd heeft niet goed is? Jezus is in ieder geval het voorbeeld hoe je het hier wel moet doen op deze aarde, dan is het toch geen probleem om zijn woord te geloven hoe het wel moet. Want als alle mensen zoals jezus was, dan was de wereld wel goed (nog wel de dood en ziektes, maar wel om het zomaar even te noemen, hemel op aarde).

En mijn opa zij ook niet met 100% zekerheid dat het waar was, maar hij had het wel gezien en je moet er maar gewoon op vertrouwen dat het waar is.

En wat zou ik dan verloren moeten hebben (ja de hemel als die er niet is), maar als die er wel is heb je zowieso iets moois verloren.

En misschien krijg ik wel nog ooit mijn absolute zekerheid, want wie zoekt zal vinden.
Sick Boy is offline  
Oud 11 January 2008, 16:33   #135
Pakspul
Banned

Pakspul's Avatar

Standaard

Citaat:
Stel dat het allemaal verzonnen is. Betekend dat dan wat jezus gezegd heeft niet goed is? Jezus is in ieder geval het voorbeeld hoe je het hier wel moet doen op deze aarde, dan is het toch geen probleem om zijn woord te geloven hoe het wel moet. Want als alle mensen zoals jezus was, dan was de wereld wel goed (nog wel de dood en ziektes, maar wel om het zomaar even te noemen, hemel op aarde).
Zoiets heet normen en waarden als iemand anders je dat moet vertellen moet je eens bij jezelf nagaan waar je mee bezig bent, laatst was er ook iemand die zei als god niet bestaat dan ga ik toch mooi moorden en alles doen wat niet mag... waarom zou je dat doen?
Citaat:
En mijn opa zij ook niet met 100% zekerheid dat het waar was, maar hij had het wel gezien en je moet er maar gewoon op vertrouwen dat het waar is.
Oudere mensen ijlen wel vaker moet je niet teveel vertouwen in hebben
Pakspul is offline  
Oud 11 January 2008, 16:50   #136
blabla1993
Super Lid

blabla1993's Avatar

Standaard

Citaat:
Stel dat het allemaal verzonnen is. Betekend dat dan wat jezus gezegd heeft niet goed is? Jezus is in ieder geval het voorbeeld hoe je het hier wel moet doen op deze aarde, dan is het toch geen probleem om zijn woord te geloven hoe het wel moet. Want als alle mensen zoals jezus was, dan was de wereld wel goed
Als het allemaal verzonnen is heeft jezus ook niet bestaan. Maar als iedereen zoals hem zou zijn tja, leuk, maar zo is het nou eenmaal niet. Beetje debiel om te zeggen. Als overal vrede was zou het ook een stuk beter zijn, d0h.
Oud 11 January 2008, 19:08   #137
Sick Boy
Lid

Sick Boy's Avatar

Standaard

Citaat:
Zoiets heet normen en waarden als iemand anders je dat moet vertellen moet je eens bij jezelf nagaan waar je mee bezig bent
Over de hele wereld heb je verschillende normen en waarden, ik weet heus wel wat dat is. Maar je kan toch ook de normen en waarden volgen van jezus.

Citaat:
laatst was er ook iemand die zei als god niet bestaat dan ga ik toch mooi moorden en alles doen wat niet mag... waarom zou je dat doen?
Ja dat vind ik ook stom inderdaad, daarom liet ik ook die video zien van steve-o dat ik ook wel daarmee eens was.
Want hij zei van dat sommige mensen oplaast alleen maar goed doen om in de hemel te komen, maar je moet het gewoon uit je hart willen.

Als je die video niet gezien hebt dan hier nog een keer die link:
http://nl.youtube.com/watch?v=T51afM3i1ck
Sick Boy is offline  
Oud 11 January 2008, 19:50   #138
Sick Boy
Lid

Sick Boy's Avatar

Standaard

Citaat:
Als het allemaal verzonnen is heeft jezus ook niet bestaan. Maar als iedereen zoals hem zou zijn tja, leuk, maar zo is het nou eenmaal niet. Beetje debiel om te zeggen. Als overal vrede was zou het ook een stuk beter zijn, d0h.
Waarom is het debiel om te zeggen om te zijn zoals jezus zegt ?
Ja dan is het natuurlijk ook overal een stuk beter als overal vrede was, dat is logisch. Maar een goed begin, begint bij je zelf en ik bedoel dus daarmee als iedereen luisterd naar wat jezus zou zeggen het daarmee bereikt word. Maar stel je voor dat het 100 % te bewijzen valt dat jezus bestaat en gelijk heeft, zou je dan wel jezus voorbeeld nemen en doen wat hij zegt (dus voor hem kiezen). Als je het dan wel doet wat hij zegt, dan zou je het denk ik alleen maar doen om in de hemel te komen omdat je dan alleen maar bang bent om in de hel te komen, want waarom volg je dan niet zijn voorbeeld als het niet te bewijzen valt. snap je

Want ik durf wel te wedden dat als het 100% bewezen wordt, dan opeens iedereen beter gaat leven, omdat ze dan alleen maar in de hemel willen komen en dus bang zijn voor de hel, maar je moet uit je zelf het al willen

Laatst aangepast door Sick Boy : 11 January 2008 om 20:00
Sick Boy is offline  
Oud 11 January 2008, 20:42   #139
ninja_turtle
Banned

Standaard

ik geloof in verse halvolle melk als ontbijt, verder kan het me geen reet schelen.
ninja_turtle is offline  
Oud 11 January 2008, 21:07   #140
blabla1993
Super Lid

blabla1993's Avatar

Standaard

Citaat:
Want ik durf wel te wedden dat als het 100% bewezen wordt, dan opeens iedereen beter gaat leven, omdat ze dan alleen maar in de hemel willen komen en dus bang zijn voor de hel, maar je moet uit je zelf het al willen
Goh, zou je denken.
Oud 11 January 2008, 21:08   #141
ninja_turtle
Banned

Standaard

hemel als in lucht? ja iedereen wil altijd vliegen toch?
ninja_turtle is offline  
Oud 11 January 2008, 22:09   #142
Pakspul
Banned

Pakspul's Avatar

Standaard

Citaat:
Over de hele wereld heb je verschillende normen en waarden, ik weet heus wel wat dat is. Maar je kan toch ook de normen en waarden volgen van jezus.
Wees goed voor je naast, blablabla en onderwerp je aan een god die je zonder emotie zal laten rotten in hel?

Ik leef wel gewoon en ben goed voor mijn mede mens en als er een god is moet hij daar het goede ook in zien, anders stuurt hij me maar mooi naar de hel toe, want dan wil ik geen eens bij hem in de buurt zijn.
Pakspul is offline  
Oud 12 January 2008, 07:34   #143
Sick Boy
Lid

Sick Boy's Avatar

Standaard

Citaat:
Wees goed voor je naast, blablabla en onderwerp je aan een god die je zonder emotie zal laten rotten in hel?

Ik leef wel gewoon en ben goed voor mijn mede mens en als er een god is moet hij daar het goede ook in zien, anders stuurt hij me maar mooi naar de hel toe, want dan wil ik geen eens bij hem in de buurt zijn.
Ja maar iederen zondigd wel, zelfs liegen is een zonde. En god houd heel veel van je, daarom heeft hij jezus gestuurd en wie in hem geloofd, wordt niet veroordeeld omdat jezus jou zonden opzich heeft genomen.
Sick Boy is offline  
Oud 12 January 2008, 10:01   #144
Pakspul
Banned

Pakspul's Avatar

Standaard

Citaat:
Ja maar iederen zondigd wel, zelfs liegen is een zonde. En god houd heel veel van je, daarom heeft hij jezus gestuurd en wie in hem geloofd, wordt niet veroordeeld omdat jezus jou zonden opzich heeft genomen.
Ik geloof wel dat hij heeft bestaan, vertel god dan wel gewoon dat ik het woord "geloof" verkeerd heb begrepen
Pakspul is offline  
Oud 12 January 2008, 12:17   #145
sandraatje
Girlpower!!

sandraatje's Avatar

Standaard

Ja, en je snapt zelf ook wel dat dat niet zo werkt. Want God is alwetend en die weet dan echt wel dat jij dat niet verkeerd begrepen hebt. Vooral omdat je het nu ook zelf zegt!
Oud 12 January 2008, 12:29   #146
Pakspul
Banned

Pakspul's Avatar

Standaard

Citaat:
Ja, en je snapt zelf ook wel dat dat niet zo werkt. Want God is alwetend en die weet dan echt wel dat jij dat niet verkeerd begrepen hebt. Vooral omdat je het nu ook zelf zegt!
Daar was ik nou nooit opgekomen
Pakspul is offline  
Oud 12 January 2008, 13:04   #147
sandraatje
Girlpower!!

sandraatje's Avatar

Standaard

Zulke dingen kun je verwachten.
Oud 12 January 2008, 13:07   #148
Pakspul
Banned

Pakspul's Avatar

Standaard

Citaat:
Zulke dingen kun je verwachten.
http://www.vandale.nl/vandale/opzoek...woord=sarcasme
Pakspul is offline  
Oud 12 January 2008, 13:12   #149
sandraatje
Girlpower!!

sandraatje's Avatar

Standaard

Ik weet echt wel dat dat sarcastisch bedoeld was, maar misschien wilde ik het wel niet zo opvatten!
Oud 12 January 2008, 13:17   #150
Pakspul
Banned

Pakspul's Avatar

Standaard

Citaat:
Ik weet echt wel dat dat sarcastisch bedoeld was, maar misschien wilde ik het wel niet zo opvatten!
Dat doen jullie volgens mij wel vaker dingen anders opvatten en er zelf een draai aan geven.
Pakspul is offline  
Gesloten onderwerp

Berichting Regels