Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Gezondheid & Lifestyle
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Gezondheid & Lifestyle Gezondheidsvragen? Jouw lichaam, je kleding, of gewoon je manier van leven.

Gesloten onderwerp

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 13 January 2008, 11:10   #1
Pakspul
Banned

Pakspul's Avatar

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door sandraatje Bekijk Bericht
Check eerst je bronnen even voordat je zoiets zegt!
Dat wist ik wel, maar dat is z'n excuusneger in het geloof, maar 0.0000001% vrouw in geloof vind ik nog steeds 0,0 eigenlijk.
Pakspul is offline  
Oud 13 January 2008, 11:11   #2
sandraatje
Girlpower!!

sandraatje's Avatar

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Pakspul Bekijk Bericht
Dat wist ik wel, maar dat is z'n excuusneger in het geloof, maar 0.0000001% vrouw in geloof vind ik nog steeds 0,0 eigenlijk.
Waar gaat dat nou weer over?

Sorry pakspul, maar jij hebt geen verstand van het geloof en alle regels eromheen, iig niet als ik je een beetje goed begrijp enzo. Dus dan meot je ook geen onzin uit gaan kramen!
Oud 13 January 2008, 11:14   #3
Pakspul
Banned

Pakspul's Avatar

Standaard

Citaat:
Waar gaat dat nou weer over?

Sorry pakspul, maar jij hebt geen verstand van het geloof en alle regels eromheen, iig niet als ik je een beetje goed begrijp enzo. Dus dan meot je ook geen onzin uit gaan kramen!
Ik zeg het omdat dat nu pas beetje door begint te komen (er zijn ook wel bronnen dat ze er de eerste is in de 4e eeuw), maar ze moeten dus meer dan 400jaar (ik tel pas vanaf jaar 0, daarvoor was het geloof ook al jaren aanwezig). Dus het is en blijft een mannenclub die paar gevallen er in heb ik niet zo iets van dat het een club is waar vrouwen ook iets te zeggen hebben.

Maar het incest verhaal blijf je vanaf zo te zien?
Pakspul is offline  
Oud 13 January 2008, 11:23   #4
sandraatje
Girlpower!!

sandraatje's Avatar

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Pakspul Bekijk Bericht
Ik zeg het omdat dat nu pas beetje door begint te komen (er zijn ook wel bronnen dat ze er de eerste is in de 4e eeuw), maar ze moeten dus meer dan 400jaar (ik tel pas vanaf jaar 0, daarvoor was het geloof ook al jaren aanwezig). Dus het is en blijft een mannenclub die paar gevallen er in heb ik niet zo iets van dat het een club is waar vrouwen ook iets te zeggen hebben.

Maar het incest verhaal blijf je vanaf zo te zien?
Emancipatie is pas van de laatste jaren. Van de laatste eeuw dus. Het feit dat jij het dus normaal vind dat vrouwen nu meer te zeggen hebben dan vroeger ligt dus geheel aan deze tijd. Vroeger was het volstrekt normaal dat vrouwen minder te zeggen hadden en de mannen het voortouw namen. Dat dat een beetje doorwerkt in de kerk kan ik niks aan doen. Of wilde je zeggen dat ik in mn eentje de kerk maar 'even' moest gaan veranderen? Verder valt het heel erg mee. Heel veel dingen worden door vrouwen georganiseerd.
Waar baseer jij je op als je het hebt over een mannenclub? Want dat is echt pure onzin. De dominee is vaak een man ja, maar verder doen de vrouwen evenveel in de kerk als de mannen.

Ik wil wel op het incest verhaal reageren, maar dan wil ik eerst even weten hoe jij gelooft dat de aarde is ontstaan.
Oud 13 January 2008, 11:33   #5
Pakspul
Banned

Pakspul's Avatar

Standaard

Citaat:
Emancipatie is pas van de laatste jaren. Van de laatste eeuw dus. Het feit dat jij het dus normaal vind dat vrouwen nu meer te zeggen hebben dan vroeger ligt dus geheel aan deze tijd. Vroeger was het volstrekt normaal dat vrouwen minder te zeggen hadden en de mannen het voortouw namen. Dat dat een beetje doorwerkt in de kerk kan ik niks aan doen. Of wilde je zeggen dat ik in mn eentje de kerk maar 'even' moest gaan veranderen? Verder valt het heel erg mee. Heel veel dingen worden door vrouwen georganiseerd.
Waar baseer jij je op als je het hebt over een mannenclub? Want dat is echt pure onzin. De dominee is vaak een man ja, maar verder doen de vrouwen evenveel in de kerk als de mannen.
God is een man, alle profeten waren mannen, zelfs de eerste kinderen waren mannen en ik durf er ook nog wel geld op te zetten dat vanaf het jaar -1000 tot 400 alle machtige posities door mannen werden bezet.
Citaat:
Ik wil wel op het incest verhaal reageren, maar dan wil ik eerst even weten hoe jij gelooft dat de aarde is ontstaan.
Waarom wil je eerst mijn verhaal horen? Ik heb altijd geleerd dat je een vraag niet met een vraag mag beantwoorden, maar ok doormiddel van zwaartekracht
Pakspul is offline  
Oud 13 January 2008, 11:47   #6
blabla1993
Super Lid

blabla1993's Avatar

Standaard

Citaat:
Ik ga niet bidden als ik een nieuwe mobiel wil. Je bid vooral of God bij je wil zijn, of Hij voor je wil zorgen en of Hij mensen beter wil maken. Niks materieels. En er word bij ons in de kerk zovaak gebeden voor arme landen, en wij hebben ook een zenderling die in een arm land zit en daar mensen helpt.
Maar hij doet toch al alles wat hij kan, dan vind ik bidden eigenlijk gewoon aan zn kop zeiken.

Citaat:
Je kan er niet omheen, jouw geloof vind dat de vrouw ondergeschikt is aan de man. De laatste decennia is dat politiek incorrect geworden en daarom hebben ze het er nu niet meer over. Maar je ziet het nog steeds (gezeik met de gristen uni laatst ofzoiets).

Berichting Regels