Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Gezondheid & Lifestyle
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Gezondheid & Lifestyle Gezondheidsvragen? Jouw lichaam, je kleding, of gewoon je manier van leven.

Gesloten onderwerp

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 12 January 2008, 13:18   #151
sandraatje
Girlpower!!

sandraatje's Avatar

Standaard

Niet als het over God of de bijbel gaat!
Oud 12 January 2008, 13:20   #152
insanity
Banned

insanity's Avatar

Stuur een bericht via MSN naar insanity
Standaard

o my fucking god...

religie alarm!
insanity is offline  
Oud 12 January 2008, 13:21   #153
Pakspul
Banned

Pakspul's Avatar

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door sandraatje Bekijk Bericht
Niet als het over God of de bijbel gaat!
Was jij ook niet diegene die vertelde hoe de hemel er uit zag?

Je hebt geluk dat ik geen zin heb om het uit te zoeken, als je nee zegt doe ik alsnog even hoor
Pakspul is offline  
Oud 12 January 2008, 13:21   #154
sandraatje
Girlpower!!

sandraatje's Avatar

Standaard

Dit is een topic over religie, wat is daar voor alarm aan?
Oud 12 January 2008, 18:33   #155
melisj1
Guest

Standaard

ik geloof in God, Hij is er voor je als je het moeilijk hebt en Hij is blij voor je als jij zelf blij bent trust Him!! het is een goede vriend voor je die boven je is onder je is naast je is en in je is en die je nooit zal laten vallen... He never let you go,,,,

Oud 12 January 2008, 18:48   #156
sandraatje
Girlpower!!

sandraatje's Avatar

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Pakspul Bekijk Bericht
Was jij ook niet diegene die vertelde hoe de hemel er uit zag?

Je hebt geluk dat ik geen zin heb om het uit te zoeken, als je nee zegt doe ik alsnog even hoor
Nee, dat was niet ik.. (zoekse, je vind het toch niet!)
Oud 12 January 2008, 18:49   #157
melisj1
Guest

Standaard

wat vind je niet??

Oud 12 January 2008, 18:52   #158
sandraatje
Girlpower!!

sandraatje's Avatar

Standaard

Ik bedoel dat pakspul best kan gaan zoeken naar iets wat ik over de Hemel heb gezegd. Maar dat hij dat niet zal vinden. Iig niet als ik hem goed begrepen heb..
Oud 12 January 2008, 18:54   #159
melisj1
Guest

Standaard

maar geloof jij wel dan of helemaal niet>

Oud 12 January 2008, 18:56   #160
sandraatje
Girlpower!!

sandraatje's Avatar

Standaard

Ik geloof dat God de hemel en aarde gemaakt heeft. En dat Hij goed is. En ik geloof dat als je in Hem gelooft je in het hiernamaals heel gelukkig zult zijn.
Oud 12 January 2008, 19:00   #161
melisj1
Guest

Standaard

okee dat geloof ik ook

Oud 12 January 2008, 19:01   #162
sandraatje
Girlpower!!

sandraatje's Avatar

Standaard

Dat had ik al gelezen
Oud 12 January 2008, 19:03   #163
melisj1
Guest

Standaard

hmm okii

Oud 12 January 2008, 19:04   #164
melisj1
Guest

Standaard

gaa jij owk naar un kerk dan of niet??

Oud 12 January 2008, 19:04   #165
sandraatje
Girlpower!!

sandraatje's Avatar

Standaard

Ja, jij niet dan? Ik zit in de PKN, jij?
Oud 12 January 2008, 19:06   #166
melisj1
Guest

Standaard

jaa ik ga nou naar een andere kerk omdat ik bij mijn oom en tante woon maar ik wil zelf graag naar een evagelische gemeente

Oud 12 January 2008, 19:06   #167
sandraatje
Girlpower!!

sandraatje's Avatar

Standaard

naar welke kerk ga je nu dan?
Oud 12 January 2008, 19:08   #168
melisj1
Guest

Standaard

naar ger. gem. in ned. je weet wel die rokjes kerk, dat is mijn kerk gewoon neit ik voel me er egt neit fijn bij dat is egt heel jammer

Oud 13 January 2008, 00:22   #169
Pakspul
Banned

Pakspul's Avatar

Standaard

Citaat:
Ik bedoel dat pakspul best kan gaan zoeken naar iets wat ik over de Hemel heb gezegd. Maar dat hij dat niet zal vinden. Iig niet als ik hem goed begrepen heb..
Klopt het was gamegirl.
Citaat:
Na te zijn verdreven uit het Hof van Eden, kregen zij kinderen. Drie zoons worden met name genoemd: Kaïn en Abel, daarna Seth. Zo werden Adam en Eva letterlijk de ouders van het mensdom.
Een grote incent bende vanaf het begin al.
Citaat:
Volgens het verhaal over de zondvloed in het boek Genesis, is Noach de stamvader van alle huidige mensen, omdat hij met zijn vrouw, zijn zonen Sem, Cham en Jafeth en hun vrouwen, de vloed overleefde.
Begin 2 precies zelfde verhaal.

Het geloof is puur door mannen bedacht om anderen te onderdrukken en je moet aardig blind zijn als je dat niet ziet. Moslims zeggen dat de duivel als vrouw naar aarde kwam en daarom moeten alle vrouwen daar nu onder lijden (logisch.....). Jezus zei dat geloof voor iedereen was en waarom is er dan geen ene vrouw ergens in een kerk te vinden die iets te zeggen heeft.

Laatst aangepast door Pakspul : 13 January 2008 om 00:25
Pakspul is offline  
Oud 13 January 2008, 10:00   #170
Pakspul
Banned

Pakspul's Avatar

Standaard

En dat bidden van jullie he, waarom doen jullie het eigenlijk? Het zijn toch alleen maar dingen waar jezelf beter van wordt, want ik durf te wedden dat grote deel van de vragen naar god over spul gaan die ze zelf willen en niet dingen waar anderen (in arme landen) beter van worden. En waarom bid je nog als er toch al een voorgeschreven plan is, en waarom bidden jullie op zondag zijn vrije dag?
Pakspul is offline  
Oud 13 January 2008, 11:08   #171
sandraatje
Girlpower!!

sandraatje's Avatar

Standaard

Citaat:
waarom is er dan geen ene vrouw ergens in een kerk te vinden die iets te zeggen heeft.
Sorry hoor, maar daar heb je niet helemaal gelijk in. Mijn opa heeft een vrouwelijke dominee dus dan heeft een vrouw wel degelijk invloed in de kerk. En sowieso, als de ouderlingen gekozen moeten worden dan mogen de vrouwen, net als de mannen, gewoon stemmen en die tellen net zo zwaar mee.

Check eerst je bronnen even voordat je zoiets zegt!
Oud 13 January 2008, 11:10   #172
Pakspul
Banned

Pakspul's Avatar

Standaard

Citaat:
Check eerst je bronnen even voordat je zoiets zegt!
Dat wist ik wel, maar dat is z'n excuusneger in het geloof, maar 0.0000001% vrouw in geloof vind ik nog steeds 0,0 eigenlijk.
Pakspul is offline  
Oud 13 January 2008, 11:10   #173
sandraatje
Girlpower!!

sandraatje's Avatar

Standaard

Citaat:
En dat bidden van jullie he, waarom doen jullie het eigenlijk? Het zijn toch alleen maar dingen waar jezelf beter van wordt, want ik durf te wedden dat grote deel van de vragen naar god over spul gaan die ze zelf willen en niet dingen waar anderen (in arme landen) beter van worden. En waarom bid je nog als er toch al een voorgeschreven plan is, en waarom bidden jullie op zondag zijn vrije dag?
Ik ga niet bidden als ik een nieuwe mobiel wil. Je bid vooral of God bij je wil zijn, of Hij voor je wil zorgen en of Hij mensen beter wil maken. Niks materieels. En er word bij ons in de kerk zovaak gebeden voor arme landen, en wij hebben ook een zenderling die in een arm land zit en daar mensen helpt.

Zondag is Zijn vrije dag, maar we bidden niet alleen op zondag hoor!
Oud 13 January 2008, 11:11   #174
sandraatje
Girlpower!!

sandraatje's Avatar

Standaard

Citaat:
Dat wist ik wel, maar dat is z'n excuusneger in het geloof, maar 0.0000001% vrouw in geloof vind ik nog steeds 0,0 eigenlijk.
Waar gaat dat nou weer over?

Sorry pakspul, maar jij hebt geen verstand van het geloof en alle regels eromheen, iig niet als ik je een beetje goed begrijp enzo. Dus dan meot je ook geen onzin uit gaan kramen!
Oud 13 January 2008, 11:14   #175
Pakspul
Banned

Pakspul's Avatar

Standaard

Citaat:
Waar gaat dat nou weer over?

Sorry pakspul, maar jij hebt geen verstand van het geloof en alle regels eromheen, iig niet als ik je een beetje goed begrijp enzo. Dus dan meot je ook geen onzin uit gaan kramen!
Ik zeg het omdat dat nu pas beetje door begint te komen (er zijn ook wel bronnen dat ze er de eerste is in de 4e eeuw), maar ze moeten dus meer dan 400jaar (ik tel pas vanaf jaar 0, daarvoor was het geloof ook al jaren aanwezig). Dus het is en blijft een mannenclub die paar gevallen er in heb ik niet zo iets van dat het een club is waar vrouwen ook iets te zeggen hebben.

Maar het incest verhaal blijf je vanaf zo te zien?
Pakspul is offline  
Oud 13 January 2008, 11:23   #176
!!understood!!
You And Me Is.....DONE!

!!understood!!'s Avatar

Standaard

ik geloof in magie
Zowel zwarte als witte magie.

En ik geloof ook dat er mensen zijn die met de doden kunnen praten wand het lijkt me eenbeetje heel zielig om dara overte liegen,

En ik ben vroeger ook gelovig opgevoed maar heb er niets mee gedaan
Oud 13 January 2008, 11:23   #177
sandraatje
Girlpower!!

sandraatje's Avatar

Standaard

Citaat:
Ik zeg het omdat dat nu pas beetje door begint te komen (er zijn ook wel bronnen dat ze er de eerste is in de 4e eeuw), maar ze moeten dus meer dan 400jaar (ik tel pas vanaf jaar 0, daarvoor was het geloof ook al jaren aanwezig). Dus het is en blijft een mannenclub die paar gevallen er in heb ik niet zo iets van dat het een club is waar vrouwen ook iets te zeggen hebben.

Maar het incest verhaal blijf je vanaf zo te zien?
Emancipatie is pas van de laatste jaren. Van de laatste eeuw dus. Het feit dat jij het dus normaal vind dat vrouwen nu meer te zeggen hebben dan vroeger ligt dus geheel aan deze tijd. Vroeger was het volstrekt normaal dat vrouwen minder te zeggen hadden en de mannen het voortouw namen. Dat dat een beetje doorwerkt in de kerk kan ik niks aan doen. Of wilde je zeggen dat ik in mn eentje de kerk maar 'even' moest gaan veranderen? Verder valt het heel erg mee. Heel veel dingen worden door vrouwen georganiseerd.
Waar baseer jij je op als je het hebt over een mannenclub? Want dat is echt pure onzin. De dominee is vaak een man ja, maar verder doen de vrouwen evenveel in de kerk als de mannen.

Ik wil wel op het incest verhaal reageren, maar dan wil ik eerst even weten hoe jij gelooft dat de aarde is ontstaan.
Oud 13 January 2008, 11:28   #178
Pakspul
Banned

Pakspul's Avatar

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door !!understood!! Bekijk Bericht
ik geloof in magie
Ik geloof alleen in David Copperfield dat is pas magie, want ik weet gewoon dat hij met mij fuckt voor mij eigen ogen.
Pakspul is offline  
Oud 13 January 2008, 11:33   #179
Pakspul
Banned

Pakspul's Avatar

Standaard

Citaat:
Emancipatie is pas van de laatste jaren. Van de laatste eeuw dus. Het feit dat jij het dus normaal vind dat vrouwen nu meer te zeggen hebben dan vroeger ligt dus geheel aan deze tijd. Vroeger was het volstrekt normaal dat vrouwen minder te zeggen hadden en de mannen het voortouw namen. Dat dat een beetje doorwerkt in de kerk kan ik niks aan doen. Of wilde je zeggen dat ik in mn eentje de kerk maar 'even' moest gaan veranderen? Verder valt het heel erg mee. Heel veel dingen worden door vrouwen georganiseerd.
Waar baseer jij je op als je het hebt over een mannenclub? Want dat is echt pure onzin. De dominee is vaak een man ja, maar verder doen de vrouwen evenveel in de kerk als de mannen.
God is een man, alle profeten waren mannen, zelfs de eerste kinderen waren mannen en ik durf er ook nog wel geld op te zetten dat vanaf het jaar -1000 tot 400 alle machtige posities door mannen werden bezet.
Citaat:
Ik wil wel op het incest verhaal reageren, maar dan wil ik eerst even weten hoe jij gelooft dat de aarde is ontstaan.
Waarom wil je eerst mijn verhaal horen? Ik heb altijd geleerd dat je een vraag niet met een vraag mag beantwoorden, maar ok doormiddel van zwaartekracht
Pakspul is offline  
Oud 13 January 2008, 11:41   #180
sandraatje
Girlpower!!

sandraatje's Avatar

Standaard

Maar hoe is die zwaartekracht dan ontstaan? En hoe kunnen mensen en een hele aarde onstaan door de zwaartekracht ?
Oud 13 January 2008, 11:47   #181
blabla1993
Super Lid

blabla1993's Avatar

Standaard

Citaat:
Ik ga niet bidden als ik een nieuwe mobiel wil. Je bid vooral of God bij je wil zijn, of Hij voor je wil zorgen en of Hij mensen beter wil maken. Niks materieels. En er word bij ons in de kerk zovaak gebeden voor arme landen, en wij hebben ook een zenderling die in een arm land zit en daar mensen helpt.
Maar hij doet toch al alles wat hij kan, dan vind ik bidden eigenlijk gewoon aan zn kop zeiken.

Citaat:
Je kan er niet omheen, jouw geloof vind dat de vrouw ondergeschikt is aan de man. De laatste decennia is dat politiek incorrect geworden en daarom hebben ze het er nu niet meer over. Maar je ziet het nog steeds (gezeik met de gristen uni laatst ofzoiets).
Oud 13 January 2008, 12:01   #182
!!understood!!
You And Me Is.....DONE!

!!understood!!'s Avatar

Standaard

Ja, Pakspul alleen jij moet dom praten op een sirieus topic. Hou der nou is mee op, maak dan een topic aan ''IK WIL AANDACHT'. Dan zullen mensen je ook wel helpen hoor. Wand dit is zwaar irritand, geloof me ik ben niet de enige die dat vind.
Oud 13 January 2008, 12:25   #183
Pakspul
Banned

Pakspul's Avatar

Standaard

Citaat:
Maar hoe is die zwaartekracht dan ontstaan? En hoe kunnen mensen en een hele aarde onstaan door de zwaartekracht ?
Zwaartekracht is 1 van de 5 hoofdzaken in kwantummechanica elke atoom heeft deze 5 dingen in zich zitten hoe deze ontstaan zijn is nog een vraag. Planeten zijn onstaan door dat objecten elkaar aantrekken en hoe groter een object wordt hoe groter zijn zwaartekrachtveld wordt hierdoor kan hij weer meer aantrekken, etc etc etc.
Citaat:
Ja, Pakspul alleen jij moet dom praten op een sirieus topic. Hou der nou is mee op, maak dan een topic aan ''IK WIL AANDACHT'. Dan zullen mensen je ook wel helpen hoor. Wand dit is zwaar irritand, geloof me ik ben niet de enige die dat vind.
...
Pakspul is offline  
Oud 13 January 2008, 13:11   #184
sandraatje
Girlpower!!

sandraatje's Avatar

Standaard

Maar hoe zijn die atomen dan ontstaan, je zegt zelf dat het één van de vijfhoofdzaken is, hoe zijn de andere vier ontstaan? En hoe is de zwaartekracht ontstaan? Zulke dingen kunnen niet uit niets ontstaan!
Oud 13 January 2008, 13:18   #185
Pakspul
Banned

Pakspul's Avatar

Standaard

Citaat:
Maar hoe zijn die atomen dan ontstaan, je zegt zelf dat het één van de vijfhoofdzaken is, hoe zijn de andere vier ontstaan? En hoe is de zwaartekracht ontstaan? Zulke dingen kunnen niet uit niets ontstaan!
Ik zie wel wat je van plan bent, maar jij moet nog eerst antwoord geven op het incest verhaal

Maar een mogelijkheid is dat tijdens de big bang de constanten voor dit universum gezet zijn, het kan dus ook zijn dat er ergens een universum (ontstaan uit een andere big bang) is waar deze constanten andere waardes hebben en dus andere natuurwetten heeft, bijvoorbeeld dat er een universum is dat geheel ontzichtbaar is en puur bestaat uit energie. Ik zet het woord mogelijkheid bold er neer omdat ik het niet zeker weet, maar ik heb ook nog nooit gezegt dat dit de absolute waarheid is, maar het is iets aannemelijker dan het god verhaal.

Citaat:
Maar hoe zijn die atomen dan ontstaan, je zegt zelf dat het één van de vijfhoofdzaken is, hoe zijn de andere vier ontstaan?
Op de dezelfde manier als de ene? Beetje domme vraag eigenlijk als je even na denkt.
Citaat:
Zulke dingen kunnen niet uit niets ontstaan!
Materie is ook ontstaan uit niet in jou verhaal.
Pakspul is offline  
Oud 13 January 2008, 13:23   #186
!!understood!!
You And Me Is.....DONE!

!!understood!!'s Avatar

Standaard pffffffff

Citaat:
...
Heb er problemen mee dan moet je er iets aan doen
Oud 13 January 2008, 13:26   #187
Pakspul
Banned

Pakspul's Avatar

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door !!understood!! Bekijk Bericht
Heb er problemen mee
Als je er problemen mee hebt dan moet je beter opletten op school.
Pakspul is offline  
Oud 13 January 2008, 13:27   #188
!!understood!!
You And Me Is.....DONE!

!!understood!!'s Avatar

Standaard

nee ikbedoel of jije r problemen mee hebt??

foutje
Oud 13 January 2008, 13:32   #189
Pakspul
Banned

Pakspul's Avatar

Standaard

Toch is het wel verstandig om beter op te letten op school, gewoon als advies.
Pakspul is offline  
Oud 13 January 2008, 13:36   #190
sandraatje
Girlpower!!

sandraatje's Avatar

Standaard

Citaat:
Ik zie wel wat je van plan bent, maar jij moet nog eerst antwoord geven op het incest verhaal .
Ik probeerde er alleen even achter komen hoe jij dacht dat de aarde was ontstaan, want zoals jij het zegt betekend het dus ook dat er in het begin maar één mens was. En hoe kan dat mens zich dan hebben voortgepland, en als het al twee mensen waren dan nog moeten hun kinderen hetzelfde hebben meegemaakt als wat jij zegt bij Adam en Eva.

En je had het ook over Noach, maar er staat in de bijbel dat Noach en zijn zonen, en diens vrouwen meegingen in de ark, dat betekend dus dat het hooguit neven en nichten van elkaar zijn. En dat is nu ook toegestaan, dus dat is onzin.

Citaat:
Maar een mogelijkheid is dat tijdens de big bang de constanten voor dit universum gezet zijn, het kan dus ook zijn dat er ergens een universum (ontstaan uit een andere big bang) is waar deze constanten andere waardes hebben en dus andere natuurwetten heeft, bijvoorbeeld dat er een universum is dat geheel ontzichtbaar is en puur bestaat uit energie. Ik zet het woord mogelijkheid bold er neer omdat ik het niet zeker weet, maar ik heb ook nog nooit gezegt dat dit de absolute waarheid is, maar het is iets aannemelijker dan het god verhaal..
Ik heb hier een heel boek over gelezen, zal ff kijken of ik dat boek nog kan vinden in de bieb, want daar staat het heel duidelijk in uitgelegd.
Maar ik blijf telkens op hetzelfde punt zitten bij dat big bang verhaal, en dat is, hoe kan er nou niks zijn en het dan nog ontploffen ook?

Citaat:
Op de dezelfde manier als de ene? Beetje domme vraag eigenlijk als je even na denkt.
Materie is ook ontstaan uit niet in jou verhaal.
Ja, maar hoe zijn die ontstaan? Niks kan uit niks ontstaan.
En in mijn verhaal is er een God die alles gemaakt heeft, God heeft de hemel en aarde geschapen uit Zijn hand. God is almachtig en kan dus iets uit niks maken.
Oud 13 January 2008, 13:38   #191
!!understood!!
You And Me Is.....DONE!

!!understood!!'s Avatar

Standaard

nou, Heb op al me scholen geslaagd met een dikke voldoende voor nederlands dus ik heb er geen problemen mee en ik typ hoe ik typen wil lees je het niet heb je er ook geen last van...
Oud 13 January 2008, 13:49   #192
Pakspul
Banned

Pakspul's Avatar

Standaard

Citaat:
Ik probeerde er alleen even achter komen hoe jij dacht dat de aarde was ontstaan, want zoals jij het zegt betekend het dus ook dat er in het begin maar één mens was. En hoe kan dat mens zich dan hebben voortgepland, en als het al twee mensen waren dan nog moeten hun kinderen hetzelfde hebben meegemaakt als wat jij zegt bij Adam en Eva.
Ik heb nergens gezegt dat er maar 1 mens was, wat ik wel wil zeggen is dat er in het begin 1 cellige bacterien waren. (waar die vandaan komt, goede vraag) bacterien hebben de lastige eigen schap dat ze ongeveer overal wel kunnen leven dus overleven kunnen ze al, maar waar de eerste vandaag kwam, kan ik niet zeggen.
Citaat:
En je had het ook over Noach, maar er staat in de bijbel dat Noach en zijn zonen, en diens vrouwen meegingen in de ark, dat betekend dus dat het hooguit neven en nichten van elkaar zijn. En dat is nu ook toegestaan, dus dat is onzin.
Ok, overheen gelezen dat ze hun vrouwen ook meenamen, maar adam en eva geen probleem dat die kinderen hun moeder neukte?
Citaat:
Ik heb hier een heel boek over gelezen, zal ff kijken of ik dat boek nog kan vinden in de bieb, want daar staat het heel duidelijk in uitgelegd.
Maar ik blijf telkens op hetzelfde punt zitten bij dat big bang verhaal, en dat is, hoe kan er nou niks zijn en het dan nog ontploffen ook?
Als ik naar het huis van de overburen kijk zit ik niks, maar dat betekent niet dat er ook helemaal niks is. En volgens mij zit je niet vast op het big bang verhaal, want je vroeg toenet ook hoe planeten zijn ontstaan, maar goed het kan best zijn dat het pure energie was in een oneindig klein punt.
Citaat:
Ja, maar hoe zijn die ontstaan? Niks kan uit niks ontstaan.
En in mijn verhaal is er een God die alles gemaakt heeft, God heeft de hemel en aarde geschapen uit Zijn hand. God is almachtig en kan dus iets uit niks maken.
Wie heeft god dan gemaakt? En als god materie heeft gemaakt betekent automatisch dat hij tijd ook heeft gemaakt, want tijd en materie zijn niet te scheiden van elkaar en dat zou betekenen dat hij een oneindige tijd heeft gewacht voordat hij ons heeft gemaakt. Wat deed hij dan in de oneindige tijd?
Pakspul is offline  
Oud 13 January 2008, 14:30   #193
blabla1993
Super Lid

blabla1993's Avatar

Standaard

Citaat:
Wat zit jij nou allemaal te lullen? JIJ bent degene die altijd als verdediging heeft dat 'niet alles verklaart hoeft te worden'. Dus hou nu maar heel snel je mond. En in tegenstelling tot het geloof dat eeuwen hetzelfde geblèr blijft, maakt de wetenschap wél vorderingen. Dus misschien word ooit nog ontdekt hoe dat komt. Jullie blijven bij het onverklaarbare altijd maar steken bij: 'gods ondoorgrondelijke plan' of iets dergelijks.
Oud 13 January 2008, 15:56   #194
sandraatje
Girlpower!!

sandraatje's Avatar

Standaard

Citaat:
Ik heb nergens gezegt dat er maar 1 mens was, wat ik wel wil zeggen is dat er in het begin 1 cellige bacterien waren. (waar die vandaan komt, goede vraag) bacterien hebben de lastige eigen schap dat ze ongeveer overal wel kunnen leven dus overleven kunnen ze al, maar waar de eerste vandaag kwam, kan ik niet zeggen.
Maar hoe wil je dan van bacterien mensen krijgen?

Citaat:
Ok, overheen gelezen dat ze hun vrouwen ook meenamen, maar adam en eva geen probleem dat die kinderen hun moeder neukte?
Hun zus eerder denk ik.. En vroeger was dat niet zo'n groot probleem als nu.

Citaat:
Als ik naar het huis van de overburen kijk zit ik niks, maar dat betekent niet dat er ook helemaal niks is. En volgens mij zit je niet vast op het big bang verhaal, want je vroeg toenet ook hoe planeten zijn ontstaan, maar goed het kan best zijn dat het pure energie was in een oneindig klein punt.
Ik dacht dat die planeten ook altijd naar die klap waren ontstaan (volgens big bang)?
Maar hoe is die energie dan ontstaan?

Citaat:
Wie heeft god dan gemaakt? En als god materie heeft gemaakt betekent automatisch dat hij tijd ook heeft gemaakt, want tijd en materie zijn niet te scheiden van elkaar en dat zou betekenen dat hij een oneindige tijd heeft gewacht voordat hij ons heeft gemaakt. Wat deed hij dan in de oneindige tijd?
God is oneindig, dus God is niet gemaakt. In het oneindige bestaat er geen tijd, dat is opzich wel logisch, want je kunt nergens beginnen en nergens eindigen met tellen.
Wat hij in die tijd deed, geen idee, dat kan ik als mens zijnde niet weten.

Citaat:
Wat zit jij nou allemaal te lullen? JIJ bent degene die altijd als verdediging heeft dat 'niet alles verklaart hoeft te worden'. Dus hou nu maar heel snel je mond. En in tegenstelling tot het geloof dat eeuwen hetzelfde geblèr blijft, maakt de wetenschap wél vorderingen. Dus misschien word ooit nog ontdekt hoe dat komt. Jullie blijven bij het onverklaarbare altijd maar steken bij: 'gods ondoorgrondelijke plan' of iets dergelijks.
In de wetenschap zijn veel dingen ontdekt, ook dingen die met evolutieleer enzo te maken heeft. Er zijn toen ook conclusies getrokken dat de evolutietheorie nooit waar kan zijn. Omdat volgens de evolutietheorie de wereld al miljarden jaren oud is, en volgens de wetenschap kan dat niet zo zijn.
De evolutietheorie geeft zoveel dingen als feiten, terwijl als je het wetenschappelijk gaat bekijken die feiten helemaal geen feiten zijn maar pure verzinsels.
Oud 13 January 2008, 16:23   #195
Pakspul
Banned

Pakspul's Avatar

Standaard

Citaat:
Maar hoe wil je dan van bacterien mensen krijgen?
Met heeeeel veel tussen stappen. Ja
Na een tijdje had je dan de aap, aap ging over naar half mens.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Evolutie_van_de_mens
Citaat:
Hun zus eerder denk ik.. En vroeger was dat niet zo'n groot probleem als nu.
Citaat:
Na te zijn verdreven uit het Hof van Eden, kregen zij kinderen. Drie zoons worden met name genoemd: Kaïn en Abel, daarna Seth.
Citaat:
Ik dacht dat die planeten ook altijd naar die klap waren ontstaan (volgens big bang)?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ontstaa...n_zonnestelsel
Citaat:
Maar hoe is die energie dan ontstaan?
Ik ben niet alwetende sorry

Citaat:
Omdat volgens de evolutietheorie de wereld al miljarden jaren oud is, en volgens de wetenschap kan dat niet zo zijn.
Bron?
Citaat:
De evolutietheorie geeft zoveel dingen als feiten, terwijl als je het wetenschappelijk gaat bekijken die feiten helemaal geen feiten zijn maar pure verzinsels.
Het zijn geen verzinsels het zijn theorien
Pakspul is offline  
Oud 13 January 2008, 18:07   #196
blabla1993
Super Lid

blabla1993's Avatar

Standaard

Citaat:
Ik heb nergens gezegt dat er maar 1 mens was, wat ik wel wil zeggen is dat er in het begin 1 cellige bacterien waren. (waar die vandaan komt, goede vraag)
Voor zover ik weet atomen die per toeval moleculen werden en zo verder tot bacterie.
Oud 13 January 2008, 18:13   #197
Sick Boy
Lid

Sick Boy's Avatar

Standaard

@blabla1993
jou naam zegt het al blablablabla, alleen meer onzin

@pakspul
De evolutie is ook maar waarschijnlijk ze hebben ook nog niets bewezen en er zijn veel meer bewijzen dat god wel bestaat. In de bijbel staan ook veel dingen die al uitgekomen zijn en sommige moeten nog uitkomen.

Maar als jij jezus niet wilt geloven, dan moet je het zelf maar weten, wel jammer maar daar kies je zelf voor dan.
Maar vind het wel zwak.
Sick Boy is offline  
Oud 13 January 2008, 18:22   #198
Pakspul
Banned

Pakspul's Avatar

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Sick Boy Bekijk Bericht
@blabla1993
jou naam zegt het al blablablabla, alleen meer onzin

@pakspul
De evolutie is ook maar waarschijnlijk ze hebben ook nog niets bewezen en er zijn veel meer bewijzen dat god wel bestaat. In de bijbel staan ook veel dingen die al uitgekomen zijn en sommige moeten nog uitkomen.

Maar als jij jezus niet wilt geloven, dan moet je het zelf maar weten, wel jammer maar daar kies je zelf voor dan.
Maar vind het wel zwak.
Als het in de naam zit zegt jou naam ook genoeg
Pakspul is offline  
Oud 13 January 2008, 18:23   #199
Pakspul
Banned

Pakspul's Avatar

Standaard

En wat ik zwak vind is na een tijdje blijven komen met, het boekje hier, het boekje daar en je niet willen interesseren in anderen. Ik verdiep me tenminste nog in het geloof, maar eigenlijk om het nog harder kapot te kunnen maken
Pakspul is offline  
Oud 13 January 2008, 18:47   #200
Sick Boy
Lid

Sick Boy's Avatar

Standaard

Citaat:
Als het in de naam zit zegt jou naam ook genoeg

Maar bedoel wat anders met mijn naam, maar dat is natuurlijk ook met blabla zo

was ook maar als grap bedoelt

Laatst aangepast door Sick Boy : 13 January 2008 om 18:53
Sick Boy is offline