Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 28 February 2003, 14:23   #1
Fade of Light
Guest

Standaard Sport: spannend of eerlijk?

Bij sommige sporten zijn er kampioenen die onomstotelijk lijken. Zo kent de formule 1, schumacher...

Moet de sport eerlijk gehouden worden en die persoon maar 10 keer achter elkaar laten winnen, zonder dat er verder spanning is, of moet de sport spannend gemaakt worden (bijvoorbeeld door "handicappen" aan te brengen) ?
  Met citaat antwoorden
Oud 28 February 2003, 14:47   #2
aarsch
Guest

Standaard Re: Sport: spannend of eerlijk?

Citaat:
Originally posted by Fade of Light
Bij sommige sporten zijn er kampioenen die onomstotelijk lijken. Zo kent de formule 1, schumacher...

Moet de sport eerlijk gehouden worden en die persoon maar 10 keer achter elkaar laten winnen, zonder dat er verder spanning is, of moet de sport spannend gemaakt worden (bijvoorbeeld door "handicappen" aan te brengen) ?
dat handicappen vind ik eigelijk maar een beetje raar. die man is gewoon ontzetend goed en om em daarvoor te "straffen" vind ik maar raar. de sport zou idd leuker zijn als er meer spanning was maar om een goed iemand daarvoor te handicappen
  Met citaat antwoorden
Oud 1 March 2003, 13:00   #3
Ar-Tuur
Guest

Standaard

Ik hou zowieso niet zo van Formule 1, eigenlijk zou iedereen daar in even snelle auto's moeten rijden, pas dan wint echt de beste Nee dat is natuurlijk onzin, helaas is het in bijna iedere sport zo dat de club/het team met het meeste geld wint. Maar bij bepaalde sporten zoals voetbal, is de kans groter dat er meer spanning is.
  Met citaat antwoorden
Oud 1 March 2003, 13:03   #4
BlueWolf
Geen Super Lid

BlueWolf's Avatar

Stuur een bericht via MSN naar BlueWolf
Standaard

eerlijk houden uiteraard, je kan toch niet iemand straffen omdat ioe goed is ?
dat slaat nergens op
BlueWolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 March 2003, 13:07   #5
Nightwolf
Nerd

Nightwolf's Avatar

Standaard Re: Re: Sport: spannend of eerlijk?

Citaat:
Originally posted by aarsch

dat handicappen vind ik eigelijk maar een beetje raar. die man is gewoon ontzetend goed en om em daarvoor te "straffen" vind ik maar raar. de sport zou idd leuker zijn als er meer spanning was maar om een goed iemand daarvoor te handicappen
handicappen geven wel een extra uitdaging dan voor die persoon wat meer eervoller is vind ik
Oud 1 March 2003, 13:53   #6
aarsch
Guest

Standaard Re: Re: Re: Sport: spannend of eerlijk?

Citaat:
Originally posted by Nightwolf

handicappen geven wel een extra uitdaging dan voor die persoon wat meer eervoller is vind ik
dat wel.

maar lees wat bleuwolf zecht iemand strafffen omdat hij goed ??
  Met citaat antwoorden
Oud 1 March 2003, 15:38   #7
GregoorvanDijk
Guest

Standaard

Het ligt eraan.. Kijk; wanneer de sport er onder lijdt, zoals de Formule 1, waar teams failliet gaan, dán wel. Maar als de sport onverminderd populair blijft (denk aan NL waar PSV al 4 jaar domineert) dan hoeft er niks te veranderen. Bovendien is F1 een sport met maar 1 klasse over de hele wereld, daar heeft ecclestone in feite alles voor het zeggen, en kun je eenvoudig wat aanpassen (das al vaker gebeurt), in andere sporten is het moeilijker..
  Met citaat antwoorden
Oud 1 March 2003, 18:03   #8
Nightwolf
Nerd

Nightwolf's Avatar

Standaard Re: Re: Re: Re: Sport: spannend of eerlijk?

Citaat:
Originally posted by aarsch

dat wel.

maar lees wat bleuwolf zecht iemand strafffen omdat hij goed ??
door handicappen te stellen, kan iemand zelf zien hoe goed ie is...dus of ie goed genoeg heeft getraind/geoefend/etc.
Oud 9 March 2003, 08:19   #9
Aburals
Guest

Talking Re: Sport: spannend of eerlijk?

Citaat:
Originally posted by Fade of Light

Ja laten we Schumacher zijn ene been amputeren.
  Met citaat antwoorden
Oud 12 March 2003, 16:19   #10
ik_ben_de_man
www.funing.nl

ik_ben_de_man's Avatar

Stuur een bericht via AIM naar ik_ben_de_man Stuur een bericht via Yahoo naar ik_ben_de_man
Standaard

ja , wat dinges dernet zei , de club met het meeste geld wint meestal , en dat is ontiegelijk oneerlijk , want zo komen de kleine kluppies nooit aan de bak.

Berichting Regels