Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Antwoord

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 9 March 2003, 13:28   #51
A-Man
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by Judith14
Ik snap best dat er mensen zijn die het zielig voor die dieren vinden. Ik vind het ook wel zielig, maar ik vind vlees gewoon lekker, dus ik eet het gewoon....
Jah precies,
Waarom niet?
Ja het is zielig.. dus?
  Met citaat antwoorden
Oud 9 March 2003, 17:37   #52
Zolena
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by A-Man

Jah precies,
Waarom niet?
Ja het is zielig.. dus?
whuhuh , lees dit topic eens door, daar gaat het de hele tijd om. Het zielig zijn is niet de enige reden.
  Met citaat antwoorden
Oud 10 March 2003, 11:19   #53
404
Guest

Standaard

als je geen respect hebt voor vegetariers, leg dan ook even uit waarom!

ik heb er wel respect voor. ik vind het knap en goed. mijn vriendin is vegetarier en ik vind het knap van haar. ik heb niet genoeg wilskracht etc. wat ik eigenlijk wilde zeggen is dat er vroeger alleen dieren werden gedood als het nodig was en elk deel van het dier werd gebruikt. de vacht, het vlees etc. tegenwoordig is het zo dat er duizenden dieren worden gedood en we overdreven veel vlees eten, wat helemaal niet nodig is. restjes worden vaak gewoon weggegooid en veel vlees bederfd op een gegeven moment en gaat de vuilnisbak in.

de mens dood teveel dan nodig is. dat is een feit.

ikzelf eet gewoon vlees. ik eet nog het meeste vegetarisch, omdat mijn zus en vriendin dat zijn. vegetarisch is gewoon gezonder. geen/weinig vetten etc. ik vind vlees gewoon heel erg lekker en ik heb heel veel respect voor vegetariers. ik doe het hun niet na.

well, hier stop ik.
dit is wat ik vind en ik probeer niks goed te praten of wat dan ook.

onderbouw je mening 's een keer mensen. dat is handiger en kom je niet zo dom over.

dada
  Met citaat antwoorden
Oud 14 March 2003, 09:13   #54
Narya
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by Stapper
ik ben ook al 11 jaar ofzo vegetarier, gewoon omdat ik vlees niet lekker vind
het maakt voor mij dus ook niet uit of die dieren wel of niet geslacht worden, ze worden daar voor gekweekt en als andere mensen het willen eten, dan moeten ze dat zelf maar weten

alleen is het zo dat planten geen gevoel hebben, ze hebben geen hersenen die kunnen vaststellen dat een plant pijn heeft, daarom kan je als vegetarier dat wel eten
dieren worden niet gekweekt, maar gefokt....

En wie zegt dat planten geen gevoelens hebben. Volgens mij namelijk wel. Maar ja ik heb wel meer van die vage ideeen

maar goed eh een vriendin van mij zegt dat ze vegetarier is omdat mensen officieel geen vleeseters zijn. Hehe wat op zich best wel dom is want officieel zijn we dat wel. Daarm hebben we ook de darmen die we hebben en daarom eten we al vlees sinds de prehistorie. WEHEHEHEEHH

ik ben tegen vegetariers als het gaat om dat dieren zielig zijn of dat vlees slecht is voor mensen.

maar tis wel ok. als je gewoon geen vlees lust of dat je tegen de vleesindustrie van nu bent. dan is het wel ok

(en ja ik kom vandaag niet uitmijn woorden )

Met citaat antwoorden
Oud 14 March 2003, 09:41   #55
A-Man
Guest

Standaard

[QUOTE]Originally posted by Zolena

whuhuh , lees dit topic eens door, daar gaat het de hele tijd om. Het zielig zijn is niet de enige reden.
[/QUOTE

Ik vind het niet echt een argument om vegetarisch te worden. Daarom zei ik het.]
  Met citaat antwoorden
Oud 14 March 2003, 09:43   #56
A-Man
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by 404

onderbouw je mening 's een keer mensen. dat is handiger en kom je niet zo dom over.

dada
Wie niet dom is zal nooit slim worden.

Citaat:
maar goed eh een vriendin van mij zegt dat ze vegetarier is omdat mensen officieel geen vleeseters zijn. Hehe wat op zich best wel dom is want officieel zijn we dat wel. Daarm hebben we ook de darmen die we hebben en daarom eten we al vlees sinds de prehistorie. WEHEHEHEEHH
We zijn omnivoren. Das een feit.

Laatst aangepast door A-Man : 14 March 2003 om 09:45
  Met citaat antwoorden
Oud 17 March 2003, 14:12   #57
Narya
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by A-Man

We zijn omnivoren. Das een feit.
omnivoor eet planten en dieren

toch??

in dat geval bedoelde ik dat ook te zeggen
  Met citaat antwoorden
Oud 17 March 2003, 22:55   #58
Drama
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by Narya

dieren worden niet gekweekt, maar gefokt....

En wie zegt dat planten geen gevoelens hebben. Volgens mij namelijk wel. Maar ja ik heb wel meer van die vage ideeen

Planten hebben geen centraal zenuwstelsel en dus geen gevoel

ik ben tegen vegetariers als het gaat om dat dieren zielig zijn of dat vlees slecht is voor mensen.

maar tis wel ok. als je gewoon geen vlees lust of dat je tegen de vleesindustrie van nu bent. dan is het wel ok

Beetje sneu...

(en ja ik kom vandaag niet uitmijn woorden )

Met citaat antwoorden
Oud 18 March 2003, 07:32   #59
aarsch
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by Drama Planten hebben geen centraal zenuwstelsel en dus geen gevoel
een tijd terug hebben ze (dat stond in de KIJK) bepaalde testen gedaan met planten. ze kunnen wel voelen, en zelf schreeuwen (ofzow)
  Met citaat antwoorden
Oud 18 March 2003, 09:30   #60
Narya
Guest

Standaard

Citaat:
Beetje sneu...

watis er nu sneu?? als je ook een beetje zou verklaren wat je bedoelt....
  Met citaat antwoorden
Oud 18 March 2003, 11:09   #61
Drama
Guest

Standaard

Citaat:

watis er nu sneu?? als je ook een beetje zou verklaren wat je bedoelt....
Lijkt me vrij duidelijk:
a- Dat je je 'vriendin' zo zit te bespotten
b- Dat je onder bepaalde voorwaarden 'tegen' vegetariers bent
  Met citaat antwoorden
Oud 18 March 2003, 11:12   #62
Drama
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by aarsch

een tijd terug hebben ze (dat stond in de KIJK) bepaalde testen gedaan met planten. ze kunnen wel voelen, en zelf schreeuwen (ofzow)
Hmm, ik weet niet hoe ze daar bij komen, maar planten hebben nu eenmaal geen centraal zenuwstelsel, laat staan hersenen om prikkels te verwerken en het vervolgens op een schreeuwen te zetten.
  Met citaat antwoorden
Oud 18 March 2003, 19:00   #63
PFP
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by Drama

Hmm, ik weet niet hoe ze daar bij komen, maar planten hebben nu eenmaal geen centraal zenuwstelsel, laat staan hersenen om prikkels te verwerken en het vervolgens op een schreeuwen te zetten.
lol idd
  Met citaat antwoorden
Oud 19 March 2003, 14:53   #64
Narya
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by Drama

Lijkt me vrij duidelijk:
a- Dat je je 'vriendin' zo zit te bespotten
b- Dat je onder bepaalde voorwaarden 'tegen' vegetariers bent
ik spot niet met haar, ik spot met haar rede. Daar zit een groot verschil weet je.

is het sneu als ik voorwaarden heb als ik ergens tegen of voor ben. Ik ben voor de doodstrag mits.... er aan een aantal voorwaarden wordt voldaan. Ik ben tegen dit mits. ik ben voor mits... DAT IS NIET SNEU DAT IS NORMAAL! En ik ben niet tegen vegetariers ik ben gewoon tegen hun rede. Als vegetariers als rede hebben dat ze de beestjes zielig vinden ben ik tegen vegetarisme jah.

en nu heb ik nog steeds niet verklaard wat ik nou eigenlijk bedoel maar ja...

Met citaat antwoorden
Oud 19 March 2003, 17:29   #65
Drama
Guest

Standaard

Citaat:

ik spot niet met haar, ik spot met haar rede. Daar zit een groot verschil weet je.

Dat weet ik, en toch komt het wat respectloos over

is het sneu als ik voorwaarden heb als ik ergens tegen of voor ben. Ik ben voor de doodstrag mits.... er aan een aantal voorwaarden wordt voldaan. Ik ben tegen dit mits. ik ben voor mits... DAT IS NIET SNEU DAT IS NORMAAL! En ik ben niet tegen vegetariers ik ben gewoon tegen hun rede.

Citaat:
hmm...

Als vegetariers als rede hebben dat ze de beestjes zielig vinden ben ik tegen vegetarisme jah.

en nu heb ik nog steeds niet verklaard wat ik nou eigenlijk bedoel maar ja...

Je bent tegen vegetarisme als er mensen zijn die het zielig voor de dieren vinden... Ik begrijp niet dat je alle vegetariers daarmee in hetzelfde vakje wil proppen. Ik ga ervan uit dat mensen verschillende beweegredenen hebben om vegetarier te zijn. Of ik ik dat gegrond vind is een tweede, maar dan ben ik tegen vegetarisme vanuit mijn eigen overtuiging, niet vanuit die van een ander.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Berichting Regels