|
Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen. |
![]() |
|
Onderwerpopties |
Waardering: ![]() |
Weergavemodus |
|
![]() |
#1 | |
Lid
|
![]() Citaat:
![]() Ik ben momenteel een herkansing van Grieks aan het leren, een deel van het Oude Testament (ik moet zeggen, het is beter leesbaar dan Plato ![]() ![]() ![]() ![]() Tegenwoordig zijn er inderdaad nog mensen die zeggen dat de bijbel volledig waar is, en die missen inderdaad de tegenwoordigheid van geest om te zeggen dat het gewoon niet kan, nu niet maar vroeger ook niet. Maar de meeste gelovigen nemen de bijbel niet meer zo serieus. Ik vind, hoe kortzichtig je gelovige mensen ook vind, dat je iedereen moet accepteren zoals hij/zij is, want niemand is minder dan de ander, echt niet. Ik ben het wel eens met het feit dat gelovigen hun kinderen indoctrineren met dit soort verhalen, want vroeger geloofde ik ook dat het allemaal waar was, tot ik de wereld van de Romeinen en Grieken leerde kennen, en de context waarin het christendom was ontstaan en toen vond ik mn antwoorden op vragen die ik mezelf wel al had gesteld over mn geloof maar nooit beantwoord had gekregen. Maar uiteindelijk zal een kind als het ouder wordt voor zichzelf uitmaken of ie er wel of niet voor kiest. Ik denk dat het heel moeilijk is om je kind niet bewust of onbewust kennis te laten maken met het geloof, gewoon omdat het een groot deel van het leven van vele gelovigen is. Maar zolang het christendom geen ongelofelijk enge sekte wordt zie ik er geen kwaad in die mensen net zo goed te respecteren.
2-4-04 21:51 Getrouwd met Sandraatje :) |
|
![]() |
![]() |