Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Fun > Aan de Bar...
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Aan de Bar... Onder het genot van een denkbeeldig drankje kun je hier alles kwijt wat je nergens anders kwijt kunt. En het hoeft nergens over te gaan. Spammen en flamen is echter ook hier niet toegestaan!

Antwoord

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 24 September 2003, 21:43   #1
Tyskie
Lid

Tyskie's Avatar

Standaard

Het is onmogelijk om op alle gebieden regels op te stellen die duidelijk zijn voor iedereen en geen ruimte geven tot twijfel....

Wat ik eerder in een superlange post op ledenstaff had beschreven, over hoe dit forum in mijn ogen er uit zou moeten zien. Het lijkt mij het beste dat elk forum zijn gedragsregels kent en dat er een algemene regelgeving komt omtrent avatars, bans, onderschriften, meiden- en mannenforum, de standaard regels omtrent posten (spam, uppen oude topics en dergelijke).
In de diverse subfora kan dan in een gedragsregels verwezen worden naar deze algemene regels, plus aanvullende, verdiepende regels voor het betreffende subforum...

Hierbij dient met natuurlijk altijd de regel op te nemen dat een FB posts kan verwijderen die in zijn ogen niet kunnen, hoewel ze op zich aan de regels lijken te voldoen. Dit om te voorkomen dat men misbruik kan maken van leemtes, die er uiteraard zullen zijn...

Verder vind ik dat deze gedragsregels open moeten zijn (zodat de discussie omtrent twijfelachtige beslissingen in de openbaarheid kunnen worden bediscussieerd) en dat deze threads goed in de gaten moeten worden gehouden en worden ge-update als na aanleiding van een discussie iets anders wordt besloten. Ook moeten discussies die voorbij zijn verwijderd worden, zodat de thread overzichtelijk blijft voor mensen die dat niet dagelijks lezen.

Rol van de FB's en beheerders:
FB'en houden op hun eigen forum de boel in de gaten en leiden de zaak. Zij stellen in principe ook de gedragsregels op...
De beheerders controleren de zaak, verlenen hun goedkeuring aan de gedragsregels en kunnen wijzigingen eisen. De FB'en zijn verantwoordelijk voor hun forum en kunnen daarop worden gewezen door de beheerders, die op hun beurt verantwoording zullen moeten afleggen aan Spill.
Spill dient dus wel zo nu en dan de boel in de gaten moeten blijven houden, maar dienen verder kunnen zij zich beter afzijdig houden en zich niet geforceerd met het dagelijkse beleid bezighouden...

Punkt..

Berichting Regels