|
Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken! |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#1 |
Guest
|
![]()
Wat vinden jullie daar nu van dat die gebouwd word?
Ik vind het opzich een goed idee om alleen op geregelde plaatsen Palestijnen binnen te laten, waar ze dan ook beter kunnen worden gecontrolleerd. Het is alleen jammer dat de murr voor een groot deel op niemandsland staat. |
![]() |
![]() |
#2 |
Lid
|
![]()
Ik vind het complete waanzin. Palestijnen komen toch wel langs die muur als ze aanslagen willen plegen. Beter kunnen de tijd en moeite die in die muur gestoken worden, worden gestoken in een vredesplan...
![]() |
#3 | |
Guest
|
![]() Citaat:
een lang maar goed artikel over wat de aanslagen eigenlijk wel niet aanrichten en daarom vind ik de bouw van de muur rechtvaardig. |
|
![]() |
![]() |
#4 |
Guest
|
![]()
Je artikeltje is wel goed, en die zelfmoordaanslagen zijn verschrikkelijk en zullen inderdaad grote gevolgen hebben voor de Israëlische samenleving, maar je moet de zaak niet van slechts één kant belichten.
Dat hele conflict bestaat uit een spiraal van geweld, waarbinnen steeds gereageerd wordt en waar vergeldingsacties uitgevoerd worden. Het is niet zo dat de Israëlische kant onschuldig is en alleen maar getroffen wordt. Sharon voert, in tegenstelling tot zijn voorganger(s), een erg radicaal beleid en dat helpt, samen met radicale partijen aan Palestijnse zijde, niet bepaald mee aan een vreedzame oplossing. Zo'n radicale maatregel als het bouwen van een muur zal ook niet helpen, laat staan een (vreedzame) oplossing op lange termijn bieden. Bedenk ook in welke situatie het Palestijne volk zich bevindt, ingelsloten, onderdrukt door de Israëlische regering en haar niet misselijke leger, levend in armoede en ontzettend uitzichtloos. Dát heeft ook grote gevolgen voor het dagelijks leven in de Palestijnse gebieden, op haar inwoners en samenleving en richt ook ontzettend veel aan. Aan beide kanten vallen onschuldige (burger)slachtoffers. |
![]() |
![]() |
#5 |
Guest
|
![]()
overal wordt voorbijgegaan aan het feit dat de palestijnen een niet levensvatbaar stuk land gekregen hebben. dwz geen zoet stromend water, amper vruchtbare grond en geen grondstoffen om te winnen.
|
![]() |
![]() |
#6 |
Guest
|
![]()
Ze kunnen die tijd wel besteden aan het vredesplan... Maar de palestijnen werken niet mee, die blijven aanslagen plegen. Dan geef ik ze groot gelijk dat ze een verdedingsmuur bouwen
|
![]() |
![]() |
#7 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#8 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#9 |
FORE!!!
|
![]()
ze moeten met dat hele Israel gewoon hetzelfde doen als met Korea: dwars door midden delen.
![]() |
#10 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#11 | |
FORE!!!
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#12 | |
jocking
|
![]() Citaat:
![]() soms heb ik het idee dat ze muur maar beter omdat hele land kunnen bouwen en ze het lekker zelf laten uitvechten. Op deze manier blijft dit kat en muis spel eeuwig doorgaan. Aanslag van de pallestijnen? volgende de standaard weer een vergeldingsactie van Israël. Vinden de Palestijnen weer niet lief en leggen weer ergens een bom neer, etc etc etc. iemand moet een keer de handoek in de ring gooien en zeggen dat het zo niet verder kan. Maarja, dat dat alleen zonder geweld mogelijk is lijkt nog niet helemaal bij ze door te dringen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Über Mensch
|
![]()
Ik vind het echt zo een hitler muur die ze aan het maken zijn.
sorry aan de ene kant begrijp ik het wel maar echt hey, een muur in je land om 2 bevolkings groepen te schijden..... zo hou je toch nix over aan dat land, geef ze dan een eigen stukje! |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#15 |
Guest
|
![]()
De enige oplossing is naar mijn mening: complete scheiding van de volkeren onder het toeziend oog van het machtige israelische leger. Aan de ene kant de islamieten en aan de andere kant de joden. In het begin zal het pijnlijk zijn dat veel mensen moeten verhuizen, maar het alternatief is zo door blijven gaan.
|
![]() |