|
Aan de Bar... Onder het genot van een denkbeeldig drankje kun je hier alles kwijt wat je nergens anders kwijt kunt. En het hoeft nergens over te gaan. Spammen en flamen is echter ook hier niet toegestaan! |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#1 |
Guest
|
![]()
wasda
![]() ![]() het woord bestaat niet volgens van dale ![]() maar ze zijn bestwel dom daar bij van dale ze zeggen: Irredentisme: het streven naar hereniging van een volksgroep met het vaderland maar als je dan gaat zoeken op volksgroep ![]() *zucht* aardrijkskunde ![]() I NEED SOME HELP ![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Guest
|
![]()
is seperatisme niet separatisme
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Guest
|
![]()
mja dat heb ik ook
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
LuisterNietNaarJeMoeder
|
![]()
se·pa·ra·tis·me (het ~)
1 streven naar staatkundige afscheiding
![]() |
#5 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() pff nu alleen nog goed onder woorden brengen wat de rest betekend ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#6 |
Guest
|
![]()
ok, kan iemand dit heel even tjekken voor me.. zou het wel heel erg lief vinden
![]() ![]() ![]() Territorium : grondgebied; woongebied van een individu of een groep dieren, dat tegen indringers verdedigd wordt. Natiestaat: staat waarin het volk samenvalt met de staat; dus 95%, van de bevolking van deze staat behoort tot het volk wat de soevereine macht uitoefent. Regionaal bewustzijn: zintuiglijk besef van gebeurtenissen en kenmerken die betrekking hebben op een bepaald gebied (regio). Cultureel bewustzijn: zintuiglijk besef van gebeurtenissen en kenmerken die betrekking hebben op een bepaalde cultuur. Eenheidstaat: staat waarin de centrale regering de belangrijke beslissingen neemt. Federatie: verbond van samenwerkende lichamen of staten die hun zelfstandigheid behouden. Deelstaten: staten die samen een unie vormen. Enclave: stuk grond dat door vreemd grondgebied is ingesloten. Centrifugale krachten: middelpuntvliedende krachten (verwijderen van middelpunt). Centripetale krachten: middelpuntzoekende krachten. Regionalisme: het cultiveren van regionale tradities; het streven naar een regionale autonomie (zelfbestuur). Irredentisme: het streven naar hereniging van een volk met het vaderland. Seperatisme: - Separatisme: streven naar staatskundige afscheiding (onafhankelijkheid?) |
![]() |
![]() |
#7 |
Guest
|
![]()
voor zover ik weet, klopt dit. als je dit bedoelde met checken: alsjeblieft
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Guest
|
![]()
jab volgens mij klopt het ook jah...!
goed hoor ![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Super Lid
|
![]()
Volgens mij klopt t ook..ben trots op je!
![]()
![]() |
#10 |
Guest
|
![]()
jab volgens mij klopt het ook jah...!
goed hoor ![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Guest