|
Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken! |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#1 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
#2 |
Medewerker
|
![]()
Van mij mogen ze, heb nooit veel om die dingen gegeven.
Maar kan me voorstellen dat veel mensen het er niet mee eens gaan zijn. Maar daarnaast is het wel makkelijk als je een jaar eerder kunt beginnen met rijlessen. |
![]() |
![]() |
#3 |
Aachen TSV
|
![]()
Brommer verhogen vind ik wanneer die cijfers kloppen prima, maar om dan het rijbewijs naar beneden te halen
![]() ![]()
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-.. |
![]() |
![]() |
#4 |
Guest
|
![]()
niet doen... ik wil op een brommer rijden !
|
![]() |
#5 |
Guest
|
![]()
vind dit echt onzin
het is wel zo dat vele jongeren op brommers een gevaar op de weg zijn, maar dat komt dan omdat die is opgevoerd een strenger beleid op brommers en opvoeren is beter ook is het rijbewijs erg makkelijk te halen, 50 nutteloze vragen, waarvan ook nog 5 fout mogen zijn ze moeten er voor zorgen dat er ook een praktijk examen komt, beetje rondjes rijden op je brommer, speciale verrichtingen doen dat is beter dan het verhogen van de leeftijd als je 17 bent, kan je net zogoed een jaartje wachten op je auto rijbewijs, terwijl als je 16 bent, dit nog 2 jaar is, dan is het vooruitzicht naar een brommer leuker ![]() |
![]() |
#6 |
Aachen TSV
|
![]()
Wat dacht je dan aan bijzondere verrichtingen stapper?
![]() ![]()
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-.. |
![]() |
![]() |
#7 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
#8 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
#9 | |
Aachen TSV
|
![]() Citaat:
![]() @ Stapper: das rijvaardigheid man ![]()
|
![]() |
![]() |
#10 |
Guest
|
![]()
ook goed
![]() maar dat moet gewoon ingevoerd worden, ik heb het ook gehad, dan wel van mijn vader, maar ik heb er veel aan gehad je leert je brommer kennen en je weet wat je wel en niet kan doen al blijft natuurlijk het hard rijden om een brommer het leukst en het gevaarlijkst dit moet beter worden gecontroleerd, als er minder brommers te hard rijden word het vanzelf wel minder gevaarlijk al moeten ze wel zorgen dat brommers op de weg 45 mogen en op het fietspad 30 vind de omzet van brommers op de weg ook gevaarlijk, voelde me niet veilig op mijn brommertje op de grote weg, terwijl er ook een fietspad was |
![]() |
#11 | |
www.funing.nl
|
![]() Citaat:
verder vind ik die leeftijdgrenzen gewoon zo goed nu. en echt niet iedere jongere van 16 rijd als een gek op scooters/brommers. ik rijd zelf ( vind ik dan ) zeer netjes , praktijk examen vind ik aan de ene kant wel goed , je leert je brommer kennen enzow , maar aan de andere kant gaat dat waarschijnlijk weer honderden euro's kosten.:kwaaist: |
|
![]() |
![]() |
#12 |
Guest
|
![]()
hmz van mij mogen ze
![]() ![]() |
![]() |
#13 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
#14 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() maar we hebben het nu over dat stomme gezeik van een domme regering in nederland |
|
![]() |
#15 |
Guest
|
![]()
het ging er over dat die mensen op brommers te gauw stoer willen doen en daardoor te hard rijden. door ze een jaartje ta laten wachten willen ze dit verminderen, en er gebeuren teveel ongelukken met brommers en dat willen ze zeker vermindern.
door de leeftijd van 18 naar 17 voor de auto te doen willen ze dat mensen eerder voor de auto als voor de brommer kiezen. en dat rijbewijs een een speciaal rijbewijs. deze mensen mogen alleen rijden als ze een volwassen bijrijder (met rijbewijs) hebben (vraag me af hoe ze dat willen controleren, maargoed) en om op deze manier die mensen beter te laten rijden, en betere ervaringen op te doen. omdat er de eerste jaren nog veel ongelukken gebeuren. ik vind het wel een goed punt. want als je 18 bent om auto te kunnen rijden, waarom dan niet 17? zoveel scheelt dat toch niet? en met een auto ga je neit zo makkelijk vet crossen als er een volwassene dr bij zit (of je moet zo'n relschopper hebben ofzo) ![]() |
![]() |
#16 | |
Guest
|
![]() Citaat:
zo kan je nog wel verder gaan vind 18e goed, je word volwassen en mag dan lekker auto rijden btw, bijrijder kunnen ze controlleren door het netzoals in frankrijk te doen, door een grote A op de achterruit te plakken zo kan je zien dat diegene nog maar minder dan een jaar zijn rijbewijs heeft |
|
![]() |
#17 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
#18 |
Guest
|
![]()
ik vind het een goed plan
ik irriteer me aan al die aso mensen op hun scootertjes en autorijden verlagen vind ik ook zeker goed, want dan zou ik nu al mijn rijbewijs kunnen halen ipv te wachten tot volgend jaar. dit zal wel helpen mensen over te halen om meteen hun rijbewijs te halen, ipv dat ze eerst 2 jaar crossen op zon scooter en iedereen tot last zijn. |
![]() |
#19 |
Lid
|
![]()
rijbewijs invoeren voor de brommer en als de bliksem van de rijbewijs leeftijd afblijven. als die omlaag gaat verhogen ze alleen maar het aantal ongevallen als ik sommige weggebruikers nu al zie
|
![]() |
![]() |
#20 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
#21 |
Lid
|
![]()
Dit zet toch geen zoden aan de dijk?
Ik zou structurele overlast-bezorgers op de scooter/ brommer gewoon de rijbevoegdheid op de scooter ontzeggen. Drie keer aangehouden vanwege een probleem met jou op de scooter (opgevoerd, zonder helm rijden etc), telkens noteren in rijbewijs, na drie keer gewoon niet meer mogen rijden op dat ding. Worden ze daarna nog een keer aangehouden, terwijl ze niet meer mogen rijden: rijbevoegdheid voor de auto naar het 20e jaar opschroeven... Vind ik dan. ![]()
#22 | |
Nostalgisch lid
|
![]() Citaat:
Klinkt nogal tegenstrijdig als je het mij vraagt..
![]() |
#23 |
Guest
|
![]()
Een leeftijdsverhoging is geen structurele oplossing lijkt me. Roekelozen blijf je houden, en de goedwillende 16 jarigen worden gestraft. Beter is het dan om structureel de rijopleiding beter te maken, en strenger te zijn bij overtredingen.
|
![]() |
#24 |
Guest
|
![]()
Wat een dikke onzin! Al die pubers eindelijk BLIJ dat ze een brommer kunnen kopen omdat ze 16 zijn.. Neemt men ze dat af!!
En wat hebben al die pubers eraan dat ze nu eerder auto mogen rijden?! Ze hebben op 17 jarige leeftijd echt het geld er niet voor hoor ![]() |