|
Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken! |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#51 | |
Lid
|
![]() Citaat:
En het Witte Huis vergelijken met ons Oranjehuis is natuurlijk onzin. Kun jij anders het presidentshuis van een of ander Aziatisch land met de grootte van Nederland noemen? Waarschijnlijk niet, net zomin als Amerikanen ooit de naam zullen onthouden van een eventueel Nederlands presidentshuis. Het Nederlandse Koningshuis is echt een trekpleister voor toeristen, net als Volendam, de tulpenvelden, Amsterdam, de hoeren en de coffeeshops. Het koningshuis is gewoon een traditie voor heel veel mensen... Maar het is typisch Nederlands dat er een aantal mensen zijn die dit willen verneuken. Je zou zo'n discussie eens in Engeland moeten beginnen... Daar is het koningshuis helemaal heilig. En niet geheel ontoevallig hebben zij meer tradities, waar ze gewoon respect voor hebben. Dat jij je feitelijk meer Duitser voelt is jouw goed recht. Maar vele miljoenen mensen vieren feest op Koninginnedag... Vele miljoenen omzet voor horeca.. Zie jij zoiets ooit op een dag voor een president gebeuren?
![]() |
![]() |
#52 | |
Guest
|
![]() Citaat:
En jij zegt de hele tijd zo leuk dat het koningshuis zoveel geld kost, dat klop, het kost veel geld, maar een president zal echt niet (veel) minder kosten of mischien zelfs wel meer. En zoals ik al zei, het koningshuis kost 2 gulden per persoon per jaar. Wat mij argument over Pim betreft. Nu had ik het niet zo zeer gemunt op Pim, maar op het feit dat een massa mensen erg makkelijk te beinvloeden is. Als je dan gaat stemmen en er komt dan eigenlijk 1 persoon aan de macht, dan wordt het toch wel een beetje gevaarlijk denk ik. En trouwens, jij zegt wel zo leuk check je bronnen bla bla, laat jou bronnen eens even zien dan? Beetje flauw om dat tegen andere te zeggen, maar niet zelf met bronnen te komen. |
|
![]() |
![]() |
#53 |
Aachen TSV
|
![]()
Ik zei niet dat hij met zijn bronnen moest komen, maar dat zijn bronnen niet kloppen. Een koningshuis kost veel meer dan hij wilde doen voorkomen.. Ik heb die bron niet meer, ik las het in de krant toen de begroting bekend werd gemaakt (dat is vast even na te zoeken..)
Het grote verschil met kerstmis is dat dat een feest van de Christenen is. Dat is nu eenmaal 3/4 Nederland. Het koningshuis en de feesten daarbij is pure oubollige folklore. Dat is erbij verzonnen en dient nergens voor. Enige achtergrond heeft het feest niet. Die miljoenen horeca-omzet daar hoeven wij geen koningshuis voor te hebben. Iemand droeg al aan dat een nationale feestdag een makkelijke oplossing is. Een koningshuis heeft niets met traditie van doen. Aangezien wij inderdaad vroeger ook geen koninkrijk waren ![]()
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Guest
|
![]()
En hoeveel mensen christenen geloven er nog echt op zo'n manier dat het waardig is om zo'n feest te vieren?
Ik ben katholiek, maar ik geloof absoluut niet, en als het kon liet ik me uitschrijven bij de kerk, maar daar schiet je niet echt wat mee op. Dus officieel gezien ben ik het wel, maar ik doe er echt niks mee, en wil er eigenlijk niet eens mee geasosieerd worden. Kerstmis wordt nog geviert omdat het een traditie is, het wordt denk ik echt niet meer om het geloof gevierd, maar dat weet ik natuurlijk niet zeker. Dan zou je eens een onderzoek moeten doen naar hoeveel mensen er nog daadwerkelijk bezig zijn met het geloof. |
![]() |
![]() |
#55 | |
Lid
|
![]() Citaat:
En wij waren idd vroeger geen koninkrijk, maar vroeger waren we ook geen republiek.... Feit is dat we nu toch al wel een tijdje een koninkrijk zijn en ik geen enkele reden zie om dat op te heffen... Miljoenen mensen vermaken zich er mee, dus het heeft zijn nut. En ik zie niet meer nut in een republiek ofzo...
![]() |