|
Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken! |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#1 |
Guest
|
![]()
Wie heeft er gekeken? Je ook weer zitten ergeren?
Jury Griekenland --> Cyprus 12 points! Juty Cyprus --> Greace, 12 points!! Noorwegen geeft punten aan Zweden, en andersom, hetzelfde geldt voor Portugal en Spanje. Slovenië wilde eigenlijk Macedonië de 12 punten geven, maarja, die deden niet mee... Wat is het hele nut eraan? de uitslag is toch al corrupt. En toch kijk ik ernaar.. Das natuurlijk gewoon dom van mezelf, maar toch vraag ik me dan af: het is een leuk evenement, maar kan het niet gewoon een stuk eerlijker? ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Nerd
|
![]()
wat een geweldige bewijsvoering
![]() ![]()
![]() |
#3 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#4 |
Nerd
|
![]()
ik zeg toch dat ie goed is?
![]()
![]() |
#5 | |
the bearded lady
|
![]() Citaat:
oftewel: die hele uitslag is al zo voorspelbaar en corrupt als de pest, ze zouden er eig een jury-score moeten bijgeven, waarbij er dan bijvoorbeeld van elk continent behalve Europa 3 vertegenwoordigers hebben, zodat vriendjespolitiek in mindere mate mogelijk is, of t moet de samenwerking van Canada aan Frankrijk zijn of de VS/Australie met Engeland... :S
![]() |
![]() |
#6 |
Guest
|
![]()
het is inderdaad 1 grote pot nat.
Maar doordat er zoveel landen mee doen, heeft dat amper invloed.. Als cyprus een slecht liedje maakt, kan griekenland er wel 12 punten voor geven, maar wint 't toch niet.. diegene met het beste liedje wint toch, door het grote aantal deelnemers.. (en smaken verschillen nu eenmaal). |
![]() |
![]() |
#7 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#8 |
Lid
|
![]()
Vergeet ook niet dat Turken door bijna heel Europa verspreid zitten en allemaal de telefoon pakken
![]() Ook Nederland gaf ze veel punten |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ubergruber
|
![]()
ik zou zeggen klaag ze aan het is 1 groot complot natuurlijk opgezet speciaal om jou te frustreren. De hele wereld is 1 grote matrix wereld met als enige doel jou optimaal te frustreren.
![]()
![]() |
#10 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#11 |
Guest
|
![]()
dat meisje uit ijsland was echt
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Lid
|
![]() Citaat:
![]() Mijn mening over songfestival: aardig idee, maar uitvoering is waardeloos... Het gaat om deze manier meer om bevriende (buur)landen en een opvallende show, dan om een goed geschreven en gezongen lied... Met dank aan de televoting.. want hoe kan een afschuwelijk lied als dat van Rusland nou derde eindigen? Om de naam die Tatu heeft... En dat clownsnummer van Oostenrijk sloeg alles natuurlijk.. Leve de televooting-cultuur... ![]()
![]() |
![]() |
#13 |
Guest
|
![]()
Bij het Eurovisiesongfestival is het altijd vriendjespolitiek geweest dat voor een redelijk deel bepalend is in wie hoeveel punten van welk land krijgt. het is nu eenmaal zo.
|
![]() |
![]() |
#14 | |
ubergruber
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#15 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#16 |
Lid
|
![]()
Grap?
Dat mag toch alleen op ADB? ![]()
![]() |
#17 | |
ubergruber
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#18 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#19 |
Lid
|
![]()
Ik moet zeggen, ik lig inderdaad wederom dubbel...
![]()
![]() |
#20 | ||
the bearded lady
|
![]() Citaat:
en de relatie met de diverse (deelnemende) oost-Europese landen natuurlijk Citaat:
![]() |
![]() |
#21 |
Lid
|
![]()
Ach, Nederland is ook onder hem geëindigd.. Dus wat dat betreft..
Zij hadden iig in de gaten dat show belangrijker is dan een goed lied... ![]()
![]() |
#22 |
the bearded lady
|
![]()
en daarnaast wisten ze bij Oostenrijk dat ze altijd nog wel op steun van Duitsland konden rekenen, veel punten kregen ze weliswaar niet van Duitsland, ik dacht maar 2 punten, maar goed...dat zijn er altijd nog 2 meer als dat die Duitsers er aan Nederland gaven
en idd, de act is tegenwoordig ook van meer doorslaggevendere toon dan vroeger, de act van Turijke vond ik igi zo slecht nog niet, vond alleen die zangeres een wat te schelle/felle stem hebben, puur gekeken naar de zangkunsten behoorde Esther Hart wel tot 1 van de beteren
![]() |
#23 |
Lid
|
![]()
Turkije.. ik vond het eigenlijk maar een middelmatig lied... De stem was niet echt geweldig, de dans er omheen was ook niet echt super...
Maarja, Turkijke kan op stemmen rekenen uit heel Europa van al die Turken die flink aan het bellen slaan... En dat in combinatie met een redelijk modern lied maakt van dat land altijd een kanshebber... Maar normaal krijgt Nederland ook altijd flink wat stemmen van Belgie, dat viel dit keer ook tegen.. Nouja, blijkt maar weer dat Nederland niet zo populair is bij het bellende pleps van europa... Net als Groot-Brittanie.. ![]()
![]() |
#24 |
Guest
|
![]()
Dat Groot-Britannië geen punten kreeg is, niet alleen omdat het een slecht liedje was, maar vanwege de politiek onderaan geeindigt. Vraagje wie zong er niet VALS op het festival? Esther Hart was een van de mensen die niet vals zong. Maar eindigt 13e! Zelfs onder Oostenrijk die met echt een balle lied 6e wordt!!!! Turkije, ze zong te hoog, dansers uit de maat en timing te laat! Nja het is meer een politiekschouw spel geworden!
Doe naast de televoting een jury, aan de hand daarvan worden de punten gegeven. Zo kan je toch wel wat meer de politieke tint filteren. ![]() See ya ![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Lid
|
![]()
Weet iemand toevallig welke landen nog met een jury werkten ipv dat verfoeide televooting?
Ik dacht dat een land nog een jury kende en dat dat land Nederland 10 pnt toekende... Maar zeker ben ik er eerlijkgezegd niet van.
![]() |
#26 |
Guest
|
![]()
Toch vind ik het altijd wel weer geinig (af en toe zappen onder 10 things i hate about you). Ik las alleen vanochtend in de metro dat Engeland en nog een land volgend jaar sowieso weer mee mag doen met het songfestival en Nederland daarom op de 15e plaats eindigde en volgend jaar aan de voorronde mee moet doen, weet iemand daar iets van? Waarom mag Engeland zomaar door?
(ik zoek het berichtje wel even). |
![]() |
![]() |
#27 |
Guest
|
![]()
Esther Hart dupe van
regels songfestival Ze werd vijftiende, kon niet voorkomen dat Nederland volgend jaar een voorronde moet doorlopen, maar kon na afloop toch lachen. De Nederlandse deelneemster aan het Eurovisie Songfestival, Esther Hart, vond dat ze haar best had gedaan. “Ik wist vantevoren dat het een rare wedstrijd was.” Vlak na beëindiging van de uitzending vlogen de sms’jes haar om de oren. “We stappen gewoon uit de Europese Unie (EU)”, liet een vriend haar per tekstbericht weten. Of ze het daarmee eens is, liet ze glimlachend in het midden. Feit is wel dat de nieuwe Eurovisie-regels haar hebben genekt. Omdat de EU meer landen gaat tellen, wordt de deelnemerslijst te lang voor één uitzending. In Turkije (winnaar) is er daarom volgend jaar een voorronde en een eindronde op zaterdag. Deelnemers uit de voorronde kunnen zich kwali?ceren voor de eindronde. Nederland neemt deel aan de voorronde en moet afwachten of ze de betreffende zaterdag in het strijdperk treden. Volgens de eigenlijke uitslag zou er geen probleem zijn, omdat Nederland in Riga dertiende (45 punten) werd. Veertien landen mogen in ieder geval meedoen aan de eindronde. Maar omdat Frankrijk en Engeland altijd mogen meedoen, schoven zij in de Letse hoofdstad naar voren en werd Nederland vijftiende: slachtoffer van het nieuwe systeem. Hart vond het spijtig, maar hoorde dat nieuws pas ver na de show. “Ik heb me tijdens de uitzending niet met volgend jaar beziggehouden. Ik hoopte steeds dat we in het linkerrijtje zouden komen. Die nieuwe regels vind ik raar, temeer omdat Engeland met nul punten in Turkije wel mag meedoen. Maar goed, ik heb hier een superweek gehad.” (ANP)s Laatst aangepast door Zolena : 26 May 2003 om 15:32 |
![]() |
![]() |
#28 |
Lid
|
![]()
Heeft alleen te maken met het feit dat het een rijk, groot land is...
Geweldig systeem toch? Geen punten halen, maar omdat je geld te bieden hebt altijd mee mogen doen... ![]()
![]() |
#29 |
the bearded lady
|
![]()
tja...slaat nergens op vind ik, maja... ik denk dat als er een soort referendum zou worden gehouden of het (thuiskijkende) publiek de jury is, of dat er een onafhankelijke jury moet komen, dat er toch veel landen voor de laatste optie zijn of minstens voor een combinatie van beide opties, vooral de landen die de dupe zijn van deze achterlijke regels zal dat wel het geval zijn
maja...dit toont alleen maar weer de vaagheid van (de regels van) het songfestival aan...
![]() |
#30 |
www.funing.nl
|
![]()
in plaats dat ze dan eens van die leuke liedjes deden , en niet alleen pop , maar ook een beetje mettal ...
![]() |
#31 |
the bearded lady
|
![]()
zal me niks verbazen als dat ook al tegen de regels was...
![]()
![]() |
#32 | |
Lid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#33 |
Lid
|
![]()
Was Rusland het enige land met een jury?!!?
Zelfs landen met 10 bellende inwoners als Malta een televooting-systeem!?
![]() |
#34 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#35 | |
the bearded lady
|
![]() Citaat:
en aangezien Malta bij elkaar maar hooguit iets van 100.000 inwoners heeft ofzo, is het veel makkelijker om daar een televotingsysteem toe te passen, want Malta heeft waarschijnlijk te weinig mensen die echt als jury kunnen dienen ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#36 |
Lid
|
![]()
Moet je eens nagaan wat Rusland voor een geld in het laatje zou kunnen brengen
![]() En over die deelname van Engeland.. Meende ergens gelezen te hebben dat dat om geld draaide, maar dat kan ik ook fout hebben natuurlijk.. ![]()
![]() |
#37 | ||
the bearded lady
|
![]() Citaat:
Citaat:
maar goed...t zal mij niets verbazen als Rusland binnen nu en een paar jaar ook inziet dat televoting nog aardig wat geld oplevert en daar dus ook op overgaat, maja...tegenwoordig maken de stemmen van 1 land toch nauwelijks meer een verschil
![]() |
![]() |
#38 |
Guest
|
![]()
Italie zit niet bij die top
![]() Engeland geeft gewoon veel geld aan het festival samen met nog wat landen in ruil voor : dat ze altijd mee mogen doen. |
![]() |
![]() |
#39 | |
FORE!!!
|
![]() Citaat:
nu niet gaan overdrijven met Canada en Frankrijk. Dat wij Canadeesjes een Franse provincie hebben betkend nog niet gelijk dat we ook Frankrijk steunen! We zouden altijd nog eerder Engeland steunen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
the bearded lady
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Italie zit (of iig zat) wel degelijk in de G7, d'r zitten iig 4 Europese landen in, 2 Noord-Amerikaanse (kunnen dan nie meer zijn dan Canada en de VS) en 1 Aziatisch land, Japan genaamd. 3 Europese landen die iig in de G7 zitten zijn Engeland, Duitsland en Frankrijk, mag jij mij gaan vertellen wie t 4e Europese land is dan... maar goed...dat boeit voor de rest weinig in dit topic Citaat:
![]() maar goed...t valt me wel op dat de meest welvarende Canadese provincie net de enige Franse provincie is: Quebec dus. Dus of de Franse Canadees in mijn msn wiens familie grotendeels in de provincie Quebec woont en mij t 1 en ander over Canada vertelt heeft zit er naast, of jij. Dan ben ik toch eig eerder geneigd om te vermoeden dat jij er naast zit ![]()
![]() |
![]() |
#41 |
Guest
|
![]()
misschien heb je gelijk
|
![]() |
![]() |
#42 |
FORE!!!
|
![]()
Iets wat sowieso al van de ratten besnuffeld is is dat alle grote landen sowieso mee mogen doen
![]() |
#43 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#44 |
Guest
|
![]()
ja, idd. Want dat eurovisiesongfestival kost nog best wel een hele zak geld, en die grote landen zoals Engeland en Frankrijk hoesten dat voornamelijk op. Dat is ook de rede dat zij altijd mogen meedoen, simpelweg omdat ze dat festival zo goed als betalen
|
![]() |
![]() |
#45 | |
Guest
|
![]() Citaat:
Dat vierde Europese land is toch Rusland?? |
|
![]() |
![]() |
#46 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#47 | |
the bearded lady
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#48 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#49 | |
the bearded lady
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#50 |
Lid
|
![]()
Het is toch de G7.. EN Rusland?
Rusland erbij omdat het een (ex)wereldmacht is (in ruste), maar economisch niet echt gigantisch... Of Italie er bij zit weet ik niet, ik twijfel er eigenlijk over... Maar dat moet toch niet zo moeilijk te vinden zijn op internet? Dit is trouwens 'behoorlijk' offtopic..