|
Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken! |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#1 | |
Guest
|
![]()
En nogmaals de openingspost van het oude topic (deel I) :
randy heeft deze topic terecht gesloten want er werd te veel geflamed, maar ik wou wel es verder discuseren over het begrip "een leven hebben of niet" Forza: Citaat:
hoe denken jullie hier over? Edit by Tyskie: openingspost aangepast. Laatst aangepast door Tyskie : 16 November 2003 om 14:27 |
|
![]() |
![]() |
#2 |
Lid
|
![]()
Topic blijf open mits er een normale discussie wordt gevoerd.
Wie weer meteen gaat reageren met het spelen op de man of nutteloze posts wacht een OW. Reageren op stellingen in het vorige topic is toegestaan, mits het over deze discussie gaat. De openingspost van Forza is aangepast om duidelijk te houden waar het over gaat.
![]() |
#3 |
Guest
|
![]()
Ik vind dat je een leven hebt als je zelf plezier hebt van je leven..
|
![]() |
![]() |
#4 |
Guest
|
![]()
Zolang je zelf beseft dat je leeft, en nog verder zin hebt in het leven denk ik. Wanneer ik als een plant in een rolstoel zit, van niets meer weet, en niets meer kan doen, zou ik toch van mezelf vinden geen leven te hebben.
|
![]() |
![]() |
#5 |
Guest
|
![]()
Sommige mensen denken dat je geen leven hebt als je niet elke zaterdag naar een discotheek/feest/whatever gaat...
Ikzelf ben het hier niet mee eens. Je kan ook genoeg andere dingen doen op zaterdagavond, maar dat wordt dan gelijk bestempeld met: saai, duf, jij hebt geen leven zeg.. ![]() Een leven heb je als je allerlei leuke dingen onderneemt, (meerdere) vrienden hebt en gewoon het leven neemt zoals het is...Dat vind ik dan ![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Aachen TSV
|
![]()
Als je ook wel eens buiten de deur komt..
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Lid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#8 | |
Lid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Guest
|
![]()
M'n mening is nog steeds het zelfde als in deel 1
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Über Mensch
|
![]()
je hebt geen leven meer als je niks meer kan doen. Zoals met vrienden of gewoon mensen een dagje uit, je eigen hobbies niet meer kan uitoefenen en dus geen plezier meer hebt in het leven.
Iedereen vat geen leven hebben anders op omdat iedereen anders denkt over behoefden die nodig zijn om een leven te hebben. Sommige mensen zitten dagelijks in hun kelder postzegels te bekijken en de andere gaat elke dag met vrienden naar de kroeg. Zijn 2 totaal verschillende opvatting van een prettig leven voor die persoon. Vind daarom dat wij niet over kunnen oordelen of een persoon een leven lijd of niet. Dat zou alleen de persoon zelf moeten kunnen bepalen. En als die persoon vind dat hij geen leven heeft en verschillende mensen daar toch oprecht mee eens zijn gezien de omstandigheden vind ik dat hij zich op een menselijk manier van het leven mag benemen. Niet zoals dat geval in frankrijk voor de rest van ze leven niks kunnen doen omdat chirac ofzo niet wil dat dat mag. Ik vind dat eerder onmenselijk om die jongen verder te laten leven als hem van zijn leven te laten ontnemen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Aachen TSV
|
![]() Citaat:
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
-
|
![]()
Volgens mij heb je altijd een leven, of je nu gelukkig bent of niet... Iemand die ongelukkig is, kan toch ook een leven hebben...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
-
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Aachen TSV
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
-
|
![]() Citaat:
Ook al kom je nie vaak meer de deur uit, heb heb je niet echt meer *rechtstreeks* contact? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Guest
|
![]()
iedereen heeft zo zijn eigen leven
iedereen bekijkt het leven dan ook op een andere manier dus eigenlijk niemand kan echt oordelen over wie dat er een leven heeft of niet toch niet met concrete dingen niet van den dee dee zit heel den dag achter zijn pc dee heeft geen leven dat is niet waar, die leeft gewoon anders mensen die geen leven hebben? wel zeer makkelijk te antwoorden mensen die zichzelf niet kunnen zijn hebben geen leven |
![]() |
![]() |
#17 | |
Aachen TSV
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Guest
|
![]()
Je hebt een leven als jij gelukkig bent met jou manier van leven.. (de een is gelukkig met heel erg veel, de ander al met heel erg weinig, een ander is graag de heledag buiten, weer een ander de hele dag binnen).
Maar ik denk toch wel dat er in elk land/maatschappij/cultuur bepaalde standaards zijn voor "een leven hebben". Zo wordt er hier toch wel verwacht dat je af en toe eens uitgaat, niet de heledag tv kijkt, en niet de hele dag achter internet zit. Hoewel het laatste wel erg aan het veranderen is. Een paar jaar geleden was je nog een echte nerd als je zolang achter internet zat als sommige hier doen, en tegenwoordig is dat al normaal. Een leven hebben is dus erg subjectief. Maar op individueel niveau hou ik het bij:"Je hebt een leven als jij gelukkig bent met jou manier van leven" |
![]() |
![]() |
#19 | |
Lid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |