Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 16 November 2003, 14:07   #1
Forza
Guest

Standaard wanneer heeft iemand een leven en wanneer niet DEEL 2

En nogmaals de openingspost van het oude topic (deel I) :

randy heeft deze topic terecht gesloten want er werd te veel geflamed, maar ik wou wel es verder discuseren over het begrip "een leven hebben of niet"

Forza:
Citaat:
Ik moet een beetje denke aan een programma op ned 3. waar geestelijk gehandicapten, die eigenlijk helemaal neit veel kunnen, maar als ze dan bijvoorbeeld op de boederij de hooischuur moge schoonmaken, of de koeien mogen melken. De allergrootse lol hebbe, mischien wel de mooiste dag van hun leven, en waarom omdat ze niet beter weten. Net zoals wereld beroemde sterren de dag van hun leve hebbe, als ze in super de luxte hotel zitte en 3 vrouwe om hun heen hebben. Iedereen interperteert hun leven op een andere manier. als je er maar gelukkig mee bent. ik ben gelukkig op mijn manier. en heb dus wel degelijk een leven
mijn mening is dan eigenlijk: je kan je leven toch beter verglijken met een mentaal gehandicapte die elke dag lol heeft en niet beter weet, dan met een wereld beroemd persoon, die te veel drinkt, omdat die gene te veel zorgen aan zijn hoofd heeft.

hoe denken jullie hier over?

Edit by Tyskie: openingspost aangepast.

Laatst aangepast door Tyskie : 16 November 2003 om 14:27
  Met citaat antwoorden
Oud 16 November 2003, 14:28   #2
Tyskie
Lid

Tyskie's Avatar

Standaard

Topic blijf open mits er een normale discussie wordt gevoerd.
Wie weer meteen gaat reageren met het spelen op de man of nutteloze posts wacht een OW.

Reageren op stellingen in het vorige topic is toegestaan, mits het over deze discussie gaat.

De openingspost van Forza is aangepast om duidelijk te houden waar het over gaat.
Oud 17 November 2003, 12:51   #3
Helenaa
Guest

Standaard

Ik vind dat je een leven hebt als je zelf plezier hebt van je leven..
  Met citaat antwoorden
Oud 17 November 2003, 13:25   #4
Tom1985
Guest

Standaard

Zolang je zelf beseft dat je leeft, en nog verder zin hebt in het leven denk ik. Wanneer ik als een plant in een rolstoel zit, van niets meer weet, en niets meer kan doen, zou ik toch van mezelf vinden geen leven te hebben.
  Met citaat antwoorden
Oud 17 November 2003, 14:02   #5
Karliene
Guest

Standaard

Sommige mensen denken dat je geen leven hebt als je niet elke zaterdag naar een discotheek/feest/whatever gaat...
Ikzelf ben het hier niet mee eens.
Je kan ook genoeg andere dingen doen op zaterdagavond,
maar dat wordt dan gelijk bestempeld met: saai, duf, jij hebt geen leven zeg..

Een leven heb je als je allerlei leuke dingen onderneemt, (meerdere) vrienden hebt en gewoon het leven neemt zoals het is...Dat vind ik dan
  Met citaat antwoorden
Oud 17 November 2003, 14:08   #6
bartje518
Aachen TSV

bartje518's Avatar

Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Als je ook wel eens buiten de deur komt..
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 November 2003, 14:10   #7
Tyskie
Lid

Tyskie's Avatar

Standaard

Citaat:
Originally posted by bartje518
Als je ook wel eens buiten de deur komt,
want...
Oud 17 November 2003, 15:50   #8
Impressions
Lid

Impressions's Avatar

Standaard

Citaat:
Als je ook wel eens buiten de deur komt..
Incorrect Er zijn ook mensen die graag binnen zitten, en dat als tijdverdrijf doen en dolgelukkig zijn. Hun hebben ook een leven (vind ik dan he)
Impressions is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 November 2003, 16:10   #9
annomeisje
Guest

Standaard

M'n mening is nog steeds het zelfde als in deel 1
  Met citaat antwoorden
Oud 17 November 2003, 21:40   #10
TheGroovMaster
Über Mensch

TheGroovMaster's Avatar

Stuur een bericht via MSN naar TheGroovMaster
Standaard

je hebt geen leven meer als je niks meer kan doen. Zoals met vrienden of gewoon mensen een dagje uit, je eigen hobbies niet meer kan uitoefenen en dus geen plezier meer hebt in het leven.

Iedereen vat geen leven hebben anders op omdat iedereen anders denkt over behoefden die nodig zijn om een leven te hebben. Sommige mensen zitten dagelijks in hun kelder postzegels te bekijken en de andere gaat elke dag met vrienden naar de kroeg. Zijn 2 totaal verschillende opvatting van een prettig leven voor die persoon. Vind daarom dat wij niet over kunnen oordelen of een persoon een leven lijd of niet. Dat zou alleen de persoon zelf moeten kunnen bepalen. En als die persoon vind dat hij geen leven heeft en verschillende mensen daar toch oprecht mee eens zijn gezien de omstandigheden vind ik dat hij zich op een menselijk manier van het leven mag benemen. Niet zoals dat geval in frankrijk voor de rest van ze leven niks kunnen doen omdat chirac ofzo niet wil dat dat mag. Ik vind dat eerder onmenselijk om die jongen verder te laten leven als hem van zijn leven te laten ontnemen.
TheGroovMaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 November 2003, 09:50   #11
bartje518
Aachen TSV

bartje518's Avatar

Standaard

Citaat:
Originally posted by elvenkindje
Incorrect Er zijn ook mensen die graag binnen zitten, en dat als tijdverdrijf doen en dolgelukkig zijn. Hun hebben ook een leven (vind ik dan he)
Ja, maar ik bedoelde het anders. Als je buiten komt, ontmoet je andere mensen, maak je dingen mee. Leer je mensen kennen, leer je welke mensen je beter niet had kunnen kennen enz enz. Je doet meer levenservaring op, en dat bedoel ik met 'een leven hebben'. Binnen leer je hooguit informatie uit boeken of van de TV, maar maak je het zelf niet echt mee.
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
Oud 18 November 2003, 10:22   #12
WishfulDreaming
-

WishfulDreaming's Avatar

Standaard

Volgens mij heb je altijd een leven, of je nu gelukkig bent of niet... Iemand die ongelukkig is, kan toch ook een leven hebben...
WishfulDreaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 November 2003, 10:24   #13
WishfulDreaming
-

WishfulDreaming's Avatar

Standaard

Citaat:
Ja, maar ik bedoelde het anders. Als je buiten komt, ontmoet je andere mensen, maak je dingen mee. Leer je mensen kennen, leer je welke mensen je beter niet had kunnen kennen enz enz. Je doet meer levenservaring op, en dat bedoel ik met 'een leven hebben'. Binnen leer je hooguit informatie uit boeken of van de TV, maar maak je het zelf niet echt mee.
Bedoel jij dan sociaal leven hebben?
Oud 18 November 2003, 10:38   #14
bartje518
Aachen TSV

bartje518's Avatar

Standaard

Citaat:
Originally posted by Saartje18
Bedoel jij dan sociaal leven hebben?
Niet eens zo zeer Eerder dingen meemaken.. Sociale contacten heb je ook binnen je gezin of familie, daarvoor hoef je in deze tijd van moderne communicatie niet eens de deur meer uit..
Oud 18 November 2003, 10:43   #15
WishfulDreaming
-

WishfulDreaming's Avatar

Standaard

Citaat:
Niet eens zo zeer Eerder dingen meemaken.. Sociale contacten heb je ook binnen je gezin of familie, daarvoor hoef je in deze tijd van moderne communicatie niet eens de deur meer uit..
Dus je bent het er mee eens als ik zeg van... Iemand die vaak op internet zit, kan nog wel een sociaal leven hebben?
Ook al kom je nie vaak meer de deur uit, heb heb je niet echt meer *rechtstreeks* contact?
Oud 18 November 2003, 10:45   #16
BlackMystery
Guest

Standaard

iedereen heeft zo zijn eigen leven
iedereen bekijkt het leven dan ook op een andere manier
dus eigenlijk niemand kan echt oordelen over wie dat er een leven heeft of niet
toch niet met concrete dingen
niet van den dee dee zit heel den dag achter zijn pc
dee heeft geen leven
dat is niet waar, die leeft gewoon anders
mensen die geen leven hebben?
wel zeer makkelijk te antwoorden
mensen die zichzelf niet kunnen zijn hebben geen leven
  Met citaat antwoorden
Oud 18 November 2003, 10:51   #17
bartje518
Aachen TSV

bartje518's Avatar

Standaard

Citaat:
Originally posted by Saartje18
Dus je bent het er mee eens als ik zeg van... Iemand die vaak op internet zit, kan nog wel een sociaal leven hebben?
Ook al kom je nie vaak meer de deur uit, heb heb je niet echt meer *rechtstreeks* contact?
Als je ook nog eens beneden zit bij je familie wel ja Maar om te zeggen dat je dan alle facetten die het leven biedt meemaakt, vind ik niet Uitgaan, echte vrienden ontmoeten, sporten enzovoorts, dat is leven vind ik dan
Oud 18 November 2003, 14:05   #18
FiZz
Guest

Standaard

Je hebt een leven als jij gelukkig bent met jou manier van leven.. (de een is gelukkig met heel erg veel, de ander al met heel erg weinig, een ander is graag de heledag buiten, weer een ander de hele dag binnen).

Maar ik denk toch wel dat er in elk land/maatschappij/cultuur bepaalde standaards zijn voor "een leven hebben". Zo wordt er hier toch wel verwacht dat je af en toe eens uitgaat, niet de heledag tv kijkt, en niet de hele dag achter internet zit. Hoewel het laatste wel erg aan het veranderen is. Een paar jaar geleden was je nog een echte nerd als je zolang achter internet zat als sommige hier doen, en tegenwoordig is dat al normaal.

Een leven hebben is dus erg subjectief. Maar op individueel niveau hou ik het bij:"Je hebt een leven als jij gelukkig bent met jou manier van leven"
  Met citaat antwoorden
Oud 18 November 2003, 15:37   #19
Impressions
Lid

Impressions's Avatar

Standaard

Citaat:
Als je ook nog eens beneden zit bij je familie wel ja Maar om te zeggen dat je dan alle facetten die het leven biedt meemaakt, vind ik niet Uitgaan, echte vrienden ontmoeten, sporten enzovoorts, dat is leven vind ik dan
Tja, de een is gelukkiger met vrienden, de ander is gelukkig met een supernieuwe pc met internet en paar online games... Als je gelukkig bent heb je een leven
Impressions is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 November 2003, 16:39   #20
TheGroovMaster
Über Mensch

TheGroovMaster's Avatar

Stuur een bericht via MSN naar TheGroovMaster
Standaard

Citaat:
de definitie van leven verschilt per persoon, je zegt goed dat dat jou mening is omdat anderen daar heel anders over zullen denken. Die gewoon gezellig thuis in hun eentje internetten of weet veel wat doen.
TheGroovMaster is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Berichting Regels