|
Aan de Bar... Onder het genot van een denkbeeldig drankje kun je hier alles kwijt wat je nergens anders kwijt kunt. En het hoeft nergens over te gaan. Spammen en flamen is echter ook hier niet toegestaan! |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
|
![]() |
#1 | |
Girls JustWannaHave Fun
|
![]() Citaat:
Jouw denkfout (Impressions) zit erin dat jij denkt dat er 4 kansen zijn. Toch zijn er maar 3 kansen: je hebt de keuze uit drie deuren. Je hebt helemaal in het begin toch ook geen kans van 1/4 om de juiste deur te kiezen, maar van 1/3?! Over die scenario's: dat gaat over de opvatting van het woord. Maar als je hiermee kansen bedoelt, en je winstkansen wil berekenen, zijn er maar 3.
![]() |
![]() |
#2 |
Girls JustWannaHave Fun
|
![]()
Impressions: stel dat er 100 deuren zijn. Achter één deur zit een prijs. Jij wijst deur 1 aan. De quizmaster opent 98 andere deuren waarachter niks zit, en jij mag kiezen: je blijft bij deur 1, of je verandert naar de overige gesloten deur.
Maakt het dan volgens jou ook niet uit of je wisselt, of bij deur 1 blijft?
** You're pulling me close, I just say no... I say I don't like it, but you know I'm a liar... 'Cause when we kiss, oooh, fire! ** Laatst aangepast door Saarah : 19 December 2006 om 19:58 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Lid
|
![]() Citaat:
Wat denk jij dan? Dat de kans van 1/100 opeens naar 98/100 gaat ofzo? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Girls JustWannaHave Fun
|
![]() Citaat:
Weet je, als je zelfs hiervan zo overtuigd bent, wil ik wel eens een testje doen met jou. Ik kies een cijfer van 1 tot 100. Daarachter zit de prijs. Ik laat dat cijfer aan iemand anders, een objectieve persoon, weten. Dan mag jij een cijfer kiezen. Ik schakel de overige 98 cijfers uit en geef je de overblijvende cijfers. We doen dit bv. 10 keer. Dan zullen we zien hoever je komt door wel of niet te wisselen. Deal?
![]() |