|
The Lounge Post hier al je onderwerpen die wat meer zijn dan alleen ouwehoersel! Subforum: Schrijf je in voor de actuele forummeetings! |
![]() |
|
Onderwerpopties |
Waardering: ![]() |
Weergavemodus |
|
![]() |
#1 |
Super Lid
Geregistreerd op: 20 May 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 10.355
|
![]()
KLM heeft nu een piloten bestand van 600, dat groeit met minstens 50 per jaar erbij he
![]() Als jij op deze markt moet kiezen tussen Ryan Air of KLM, dan verdien je nu beter bij Ryan Air *sommigen die net klaar zijn met hun studie wel 4 tot 5k. netto! *. KLM is op de lange duur weer beter, maar je kan daar altijd, als je dus uitstekende prestaties levert, als ervaren piloot binnen stromen. Trimmen, zo irritant, voor mij was dat de bottleneck. Het is eigenlijk je stuurbekrachtiging, als je echt vliegt in een TB-9 of Cesna, dan gebruik je dat ding niet eens. 2 Slagen Nose Up, wat dus naar je toe halen is, is inderdaad vanuit het midden van het trimwiel zover mogelijk naar je toe. Als je aan je stuur moet trekken om de gewenste hoogte vast te houden, moet je je trimwiel naar je toe trekken. Moet je je stuur naar voren duwen om je hoogte/ stijg/daal snelheid vast te houden, dan duw je het trimwiel naar voren toe. Je volgt dus de beweging van je stuur. <-- Dit houdt de computer ook bij, dus houdt je echt aan de voorgeschreven 2x nose-up, etc. Je hebt kans dat ze bij je introductie die regeltjes iets aanpassen. So be it, gewoon doen. Ohja, ook niet te vergeten, gebruik je rudders, oftewel je voetenstuur! Gecoördineerd een bochtje maken en niet slippen is erg belangrijk. Daar geeft de computer ook resets voor! Erg makkelijk, je hebt het slipkogeltje, * in het zelfde instrument als je ROT turns*. Als het slipkogeltje naar links uitslaat, gebruik je je linker voetenstuur, je moet dus het kogeltje terug trappen ![]() Verder is het corrigeren, corrigeren, corrigeren. Waarschijnlijk vlieg je op een oude machine, weet niet precies hoe het bij de luchtmacht zit. Dat betekend dat alle radertjes een beetje versleten zijn. Dus ook al vlieg je recht door, toch zal je hoogte 10m. veranderen. Corrigeren, zeer belangrijk! Ik ga maar weer, moet werken ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Super Lid
Geregistreerd op: 19 April 2010
Locatie: Uganda
Berichten: 5.544
|
![]() Citaat:
![]() Ja ik had al begrepen dat je met basic 6 de Attitude indicator, altimeter, airspeed indicator, directional indicator, vertical speed indicator en turn coordinator &slipindicator bedoelde ![]() Ah zo werkt dat trimwiel ![]() ![]() ![]() Ja ik had al verwacht dat het bijvoeten een struikelblok zou zijn wat veel mensen vergeten ![]() Ben vandaag al heel de dag bezig met in mijn hoofd "vliegen" haha ![]() Weet jij zo ook of het heel belangrijk is om precies de Cross-Checks precies volgens procedures uit te volgen? Of kun je daar ook wel een beetje van afwijken als je de procedure niet meer precies weet? Yeah.. Corrigeren ist belangrijkste ![]() Ik vlieg in de simulator trouwens een Cessna 172 ![]() |
|
![]() |
![]() |