Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Gesloten onderwerp

Onderwerpopties Waardering: Onderwerp waardering: 1 stemmen, 3,00 gemiddeld. Weergavemodus
Oud 2 June 2007, 15:34   #1
Apollo
Lid

Standaard

Iedereen die gelooft gelooft op zijn eigen manier.
Ik ben Christelijk, ik geloof in god.
maar ik heb geen idee wie of wat god is.
Ik heb persoonlijk 2 ged8es bij god:
- Al het goede, geen wezen maar gewoon een naam voor 'het goede' met op de een of andere manier inteligentie erachter
- Een wezen in een hogere dimentie waardoor wij het gewoon niet begrijpen.

Wat ik wel weet is dat er iets is, iets dat mijn vader het leven heeft gered en het ene tekorte been van een vriend van mij in 5 tellen 4 cm heeft laten groeien toen ik ernaast stond.

Wonderen gebeuren overal, en als er naar god word geroepen wel te verstaan.
Als je niet gelooft is dat (denk ik) gewoon omdat je te koppig bent die 1000e verhalen te geloven. Of omdat je gewoon bang bent voor dat wat je niet begrijpt..

Ik geloof in iedergeval niet dat er opeens benen langer groeien, of verlamde mensen zich opeens kunnen bewegen als ze toevallig op het zelfde moment hun ogen sluiten en weer willen kunnen lopen.

Ook geloof ik niet dat iets als het menselijk lichaam zich bij toeval zo geniaal heeft ontwikkeld. dat is gewoon simpelweg onmogenlijk.

Maar oke, zo hebben de niet gelovige ook weer hun redenen.
Dit was mijn verhaal.

Doeg,.
Apollo is offline  
Oud 2 June 2007, 17:39   #2
Chrizlybeer
Beheerder

Chrizlybeer's Avatar

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Apollo Bekijk Bericht
en het ene tekorte been van een vriend van mij in 5 tellen 4 cm heeft laten groeien toen ik ernaast stond.
Ja juist
Oud 2 June 2007, 17:58   #3
soullover
Guest

Standaard

Het onderwerp het geloof is bedacht ben ik het mee eens. En ik neem als voorbeeld mijn geloof waarmee ik me dichtst bij betrokken gevoel het klassieke boeddhisme met veel zen elementen.

gautama boeddha heeft het geloof bedacht staat er heel duidelijk geschreven in het evangelie van boeddha. Hij heeft nooit hulp gekregen daarvoor uit hogere macht. Hij heeft vooral zijn geloof gebaseerd op levensfilosofie en ervaringen.
ik zal even het achtvoudige pad opnoemen van de boeddha

-het juist praten
-het juist denken
-het juist zien
-het juist handelen
-juiste concentratie
-juiste meditatie
-juiste levensonderhoud
-juiste opmerkzaamheid

Boeddha is geen god voor alle duidelijkheid maar een filosoof zoals karl maxx en albert einstein. en het boeddhisme is meer een levensfilosofie. dan geloof.

als er nog vragen wil ik die gerust beantwoorden
ohja en hoe denken wij over seksualiteit.

Seksualiteit is geen probleem voor de leek(de dagdagelijkse boeddhist). zolang we geen misbruik maken(pedofilie en verkrachting bv). En ons er niet door laten leiden.(maar dit doen de meeste verstandige mensen)
en wij staan ook open voor homo's en andere geaardheden zonder te discrimineren.

Oud 3 June 2007, 12:00   #4
Apollo
Lid

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Chrizlybeer Bekijk Bericht
Ja juist
Ik heb het met mijn eigen ogen gezien,
dat jij nou bang bent voor iets dat hoger dan jou is is jou probleem.

Ik had in mijn topic ook respect voor jullie, niet gelovige.
maar aangezien ik geen respect krijg van jullie (met uitzondering van banaan&soullover) geef me 1 rede waarom ik jullie met respect zou behandelen?

Jullie weten volgensmij geeneens wat het geloof is, dus hou je mond er dan alsjeblieft ook over

Laatst aangepast door Apollo : 3 June 2007 om 12:09
Apollo is offline  
Oud 4 June 2007, 13:52   #5
Chrizlybeer
Beheerder

Chrizlybeer's Avatar

Standaard

Citaat:
Ik heb het met mijn eigen ogen gezien,
dat jij nou bang bent voor iets dat hoger dan jou is is jou probleem.
Dit heeft niets met bang zijn te maken, ik geloof je gewoon absoluut niet.
Ik wil wel eens een röntgen foto voor en na het mirakel zien van die vriend van je.
Oud 4 June 2007, 14:49   #6
Apollo
Lid

Standaard

zucht...
waarom kunnen mensen nooit is iets aannemen zoals het is, dat is namenlijk GELOVEN.
en wat moet je met een röntgenfoto?

ps. waarom zitten we over een boom te praten in een topic over geloof?

Laatst aangepast door Apollo : 4 June 2007 om 14:51
Apollo is offline  
Oud 5 June 2007, 09:56   #7
Chrizlybeer
Beheerder

Chrizlybeer's Avatar

Standaard

Citaat:
zucht...
waarom kunnen mensen nooit is iets aannemen zoals het is, dat is namenlijk GELOVEN.
en wat moet je met een röntgenfoto?

ps. waarom zitten we over een boom te praten in een topic over geloof?
Ik zag laatst een hele grote paarse olifant door de lucht vliegen met sinterklaas op zn rug!

En met een röntgen foto zou ik wel willen zien hoe dat been er eerst uitzag en wat voor mooi stukje techniek de artsen er daarna in hebben geplaatst om dat been langer te maken
Oud 5 June 2007, 15:05   #8
Apollo
Lid

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Chrizlybeer Bekijk Bericht
Ik zag laatst een hele grote paarse olifant door de lucht vliegen met sinterklaas op zn rug!

En met een röntgen foto zou ik wel willen zien hoe dat been er eerst uitzag en wat voor mooi stukje techniek de artsen er daarna in hebben geplaatst om dat been langer te maken
het heeft nix met artsen te maken ofzo.
Mijn vriend had er erg last van en ik had hem meegenomen naar een genezings dienst, daar is hij gaan bidden met de dominee en naar een tijd was zijn been aangegroeid.
In diezelfde dienst waren verlamde mensen die weer konden lopen en mensen met kanker die na de dienst geen kanker meer bleken te hebben.

En nee, die verzin ik niet zomaar.

En het voorbeeld wat jij geeft is heel anders, er is niemand die dat kan bewijzen omdat het niet gebeurt is (of er is een gestoorde wetenschapper bezig geweest).

Voor het geloof is als bewijs genezingen, engelen die gezien zijn en natuurlijk de bijbel. En om dat verzonnen te moeten hebben zou je wel heeeel veel fantasie moeten hebben (ik zeg niet dat het niet verzonnen kan zijn maar dat lijkt me sterk)
Apollo is offline  
Oud 2 June 2007, 21:48   #9
insanity
Banned

insanity's Avatar

Stuur een bericht via MSN naar insanity
Standaard

Citaat:
Ik ben Christelijk, ik geloof in god.
Beterschap...
insanity is offline  
Oud 2 June 2007, 22:43   #10
Banaan
Amsterdam Original

Banaan's Avatar

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door insanity Bekijk Bericht
Beterschap...
Jij hebt geen enkel respect voor gelovigen. Om jouw eigen God te quoten: ga eens deaud!
Oud 3 June 2007, 08:49   #11
Leh
Guest

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Banaan Bekijk Bericht
Jij hebt geen enkel respect voor gelovigen. Om jouw eigen God te quoten: ga eens deaud!
ik moet zeggen, ik vond hem wel grappig... beetje gevoel voor humor mag best gast

@soullover... sexualiteit?? andere topic, deze gaat over geloof

Oud 3 June 2007, 09:38   #12
Banaan
Amsterdam Original

Banaan's Avatar

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Leh Bekijk Bericht
ik moet zeggen, ik vond hem wel grappig... beetje gevoel voor humor mag best gast
Apollo reageert hier serieus.
Insanity blijkbaar ook. Insanity noemt geloof een ziekte.
En jij beschouwt het als 'een gevoel voor humor'?

Als je goed kijkt, staat ergens op deze pagina 'Psychologie en Filosofie'. Als je het niet kan vinden raad ik je aan contact op ter nemen met een moderator of beheerder, die misschien verder uitleg kan geven over dit forum. De bedoeling, is meestal, dat je hier serieus blijft. Dan heb je ook nog Aan de bar... Kijk, en daar kan je minder serieus zijn! Heb je 'em door? Of zal ik het nog beter uitleggen. Want volgens mij snap je het nog steeds niet hoor!

Ontopic: ik als moslim heb bijvoorbeeld Homoseksualiteit altijd al geaccepteerd en kom het altijd voor hun op. Altijd, in elke fucking situatie dat homoseksualiteit belachelijk gemaakt wordt door elke religie. En NOG krijg ik hier opmerkingen dat geloof een kankergezwel is. DAT is pas integratie of niet?
Oud 3 June 2007, 12:20   #13
Leh
Guest

Standaard

Citaat:
En jij beschouwt het als 'een gevoel voor humor'?

Als je goed kijkt, staat ergens op deze pagina 'Psychologie en Filosofie'. Als je het niet kan vinden raad ik je aan contact op ter nemen met een moderator of beheerder, die misschien verder uitleg kan geven over dit forum. De bedoeling, is meestal, dat je hier serieus blijft. Dan heb je ook nog Aan de bar... Kijk, en daar kan je minder serieus zijn! Heb je 'em door? Of zal ik het nog beter uitleggen. Want volgens mij snap je het nog steeds niet hoor!
je kan natuurlijk ook DOORSLAAN in je serieuze "gedrag".
Alsof je doormiddel van dit forum de hele wereldbevolking kan bekeren naar het geloof of juist naar het ongeloof (om het maar even zo te noemen). en mijn reactie is trouwens ook serieus. Ik snap niet wat er mis is om een gevoel voor humor te hebben. en ik vind Insanity's opmerking op dat/dit moment grappig.
Maar ach ik denk dat humor en zelfspot niet thuis hoort in het geloof... tenminste "denk", het blijkt maar weer...(dat laatste geld trouwens ook een beetje voor die andere topic die je had gemaakt Pisang

Oud 3 June 2007, 12:58   #14
Foetsy
aber, warum?

Standaard

Sinds wanneer probeert insanity een leuk grapje te maken als het over geloof gaat? Het zou de eerste keer zijn dat hij niet de gelovigen als ijlende lijpo's probeert af te schilderen.
Oud 3 June 2007, 16:11   #15
Apollo
Lid

Standaard

Citaat:
je kan natuurlijk ook DOORSLAAN in je serieuze "gedrag".
Alsof je doormiddel van dit forum de hele wereldbevolking kan bekeren naar het geloof of juist naar het ongeloof (om het maar even zo te noemen). en mijn reactie is trouwens ook serieus. Ik snap niet wat er mis is om een gevoel voor humor te hebben. en ik vind Insanity's opmerking op dat/dit moment grappig.
Maar ach ik denk dat humor en zelfspot niet thuis hoort in het geloof... tenminste "denk", het blijkt maar weer...(dat laatste geld trouwens ook een beetje voor die andere topic die je had gemaakt Pisang
ik heb nix tegen een grap over iets ofzo.
maar dit gaat niet zomaar over een hobby of ook maar iets waar iemand voor in staat.
Dit gaat over het leven van mensen, het begin en het eind.

over dat soort dingen maak je niet zomaar een grapje

Citaat:
Origineel gepost door drunken_munkey Bekijk Bericht
Jammer genoeg heet dit topic het geloof is bedacht, dus een vraag van de "ongelovigen kant" met het idee dat het geloof bestaat, en puur uit interesse over het bestaan gaan vragen is dat nogal misplaatst...niet?
ik vind dat je gelijk hebt, maar alles wat in dit topic gebeurt is het afkraken van de andere geloven. En dat was niet echt de bedoeling van dit topic volgensmij o_O

Laatst aangepast door Apollo : 3 June 2007 om 16:13
Apollo is offline  
Oud 3 June 2007, 13:20   #16
drunken_munkey
Guest

Standaard

Citaat:
En jij beschouwt het als 'een gevoel voor humor'
Ik mag niet jou woorden over de doodverwensing van je ouders letterlijk opvatten en hier doe jij precies hetzelfde met insanity?....Volgens mij houd Allah er niet van als je met twee maten meet. Hoewel ik in tegenstelling tot genoeg gelovigen niet denk in de naam van een hoge macht te kunnen spreken.

Oud 3 June 2007, 11:57   #17
Apollo
Lid

Standaard

Citaat:

@soullover... sexualiteit?? andere topic, deze gaat over geloof
leuke humor heb jij dan ..
Apollo is offline  
Gesloten onderwerp

Berichting Regels