|
Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen. |
![]() |
|
Onderwerpopties |
Waardering: ![]() |
Weergavemodus |
|
![]() |
#1 |
Lid
|
![]()
Zonder iets (dus als er niets is) bestaat het wordt "niets" niet, aangezien "iets" en "niets" bestaan is er iets en niet niets
![]() Grtz |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Super Lid
|
![]() Citaat:
![]() Maar we zitten nu wel te discussiëren over atomen/moleculen. Maar wiskundig gezien kan 'niets' ook zijn dat er 0 snoepjes in de snoep pot zitten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Lid
|
![]() Citaat:
En met mofo ben ik het eens. Je kunt het toch niet verklaren ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Super Lid
|
![]()
Inderdaad ben ik het ermee eens dat je 'niets' en 'iets' moet leren accepteren.
Toch moet ik mijn mening een beetje bijstellen; Het blijkt dat niets wss. niet bestaat in ons heelal. Ik dacht dat 'niets' vacuüm is maar via Wikipedia kwam ik op dit stukje uit het artikel: Naarmate het inzicht vorderde leek het erop dat een vacuüm wel degelijk kan bestaan en dat de ruimte tussen de sterren vrijwel leeg was. Tussen de individuele gasatomen zou er niets zijn. De komst van de kwantummechanica heeft dat beeld echter weer doorbroken. Een elementair begrip uit de kwantummechanica is het onzekerheidsprincipe van Heisenberg. Dit stelt dat van een deeltje nooit de energie en positie tegelijk precies bekend kan zijn. Dit betekent ook dat de energie van het vacuüm niet nul kan zijn, met andere woorden, er kan altijd een deeltje aanwezig zijn. Uit het niets ontstaan spontaan deeltjes en deze vernietigen elkaar weer, zie virtueel deeltje. Ik denk dus dat wij hierbij ons antwoord hebben ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Lid
|
![]()
Ja zo ziet het er wel uit ja
![]() Nice research Chitesel ![]() Grtz |
![]() |
![]() |
![]() |